waar kan je werken als je 14 bent?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

waar kan je werken als je 14 bent?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 12:22

waar kan je nou allemaal werken als je 14 bent? vannaf 15 kan je bij een supermarkt toch? Lachen Ik werk zelf op de manege met een vriendin van me.
Maar verder zijn de meeste dingen allemaal vannaf 15/16 jaar en ouder toch?
Laatst bijgewerkt door Pino op 06-05-02 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt


Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:25

Nou, bij ons in de supermarkt mag je alleen werken als je boven de 16 bent. Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden voor je om iets te vinden. Misschien op een manege of stal dat het daar wel mag?
Ik denk dat je echter weinig kans hebt. Volgens mij is het wettelijk bepaald

Geen onderschrift.


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:29

Vanaf 15 mag je in een winkel werken ja, voor die tijd kun je misschien een folder- of krantenwijkje nemen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:40

in een kas met uhm.. komkommers ofzo, of aardbeien plukken (maar dat kan nu nog niet, geloof ik)

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:40

Officiel mag je vanaf 15 in de supermarkt werken ja,
maar de meeste supermarkten hebben zoo personeel te kort, dat ze ook mensen van jonger aannemen.
Een vriendin van mij was 13 toen ze bij een supermarkt ging werken, ze is nu bijna 15 en ze werk 17 uur per week en ook heeft vaak kassadienst!' Officieel mag dat ook helemaal niet, en mag je ook geen 17 uur werken!

Ga maar eens langs bij een supermarkt in de buurt, weet wel zeker dat ze niet moeilijk gaan doen.

Krantenwijk mag vanaf 13, maar dat kan je ook eerder doen Lachen gewoon op het sofi-nummer van je ouders of broer/zus. Krantenwijk verdient trouwens erg goed. Ik verdien 45 a 50 euro per maand voor 1 uurtje per week (mn moeder helpt mee, als ik het alleen moet doen ben ik wel 2 uur bezig per week)

Verder kun je ook een oppas-baantje nemen, dat doe ik ook en dat is zo 15 euro voor een avondje.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:59

Supermarkten nemen idd vaak jongere mensen ook wel aan, ja kan het altijd proberen!
Folderwijkjes kan je ook doen, kijk eens op http://www.vsp.nl daar heb ik mn wijkje. Ik had ze gewoon een mailtje gestuurd met hoe en wat, mn tel nr en adres er bij gezet en 3 dagen later werd ik gebeld, de wijk waar ik woonde kon ik wel bezorgen Lachen
Verdiend best goed, ligt er wel aan hoeveel huizen je bezorgt en hoeveel folders je hebt natuurlijk. Het is 1 keer per week en je mag zelf weten welke dag (ma tot en met woensdag, zondag mag ook maar als je klachten krijgt moet je het een andere dag doen Schijnheilig )
succes!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:12

Officieel heb je iid nog niet veel mogelijkheden denk ik, maar 'agrarische sector' moet mogelijk zijn mits dat bij jou in de buurt kan natuurlijk.....ik heb vanaf m'n dertiende in de lelies/droogbloemen gezeten.
Mijn broertje is ook 14 en die werkt op een kwekerij/tuincentrum.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:25

uuuuuuh ik werk op de manege vanaf me 13e (ben nu 14)
en verdien ongeveer 60 euro per maand voor elke zaterdag ,zondag en feestdagen

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:55

bollen pellen ofzo... dat mag volgens mij vanaf je 14e...

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:34

er zijn veel derde wereld landen waar je mag (moet ?) Werken als je 14 bent.. In Nederland is dat gelukkig niet zo, maar ik denk niet dat dat het antwoord is waar je op staat te wachten..

Als ik overigens je vraag letterlijk bekijk kan ik hem ook anders lezen: Ik weet zeker dat je vader en moeder wel wat te werken hebben voor je. Ik heb alleen het vermoeden dat je het over betaald werk hebt.. Haha!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:51

Ja in de bollen of zo daar is altijd wel werk in, ik werkte daar al in toen ik 13 was alleen het werk is alleen Misselijk
Misschien kan je het proberen bij een manege of zo bij je in de buurt of een folder wijk nemen.........

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 09:51

chatelaine schreef:
uuuuuuh ik werk op de manege vanaf me 13e (ben nu 14)
en verdien ongeveer 60 euro per maand voor elke zaterdag ,zondag en feestdagen

Dat is bij mij precies zo, ik begon ook op de manege toen ik 13 was en nu ben ik 14 Haha!
Maar ik wou gewoon is kijken wat er eigelijk allemaal mogelijk is als je 14 bent ( niet veel dus Tong uitsteken ) Maar op de manege werken is wel leuk!

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:49

Ik werk bij mijn pappie op de kwekerij.
Ik weet niet vanaf welke leeftijd je op een kwekerij mag werken. Maar wij hebben een eigen kwekerij, dus dat scheelt. Mijn broertje van 10 werkt ook op de kwekerij.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 12:38

Ja bij een rozenkwekerij,mag volgens mij vanaf 13 jaar ofzoiets
Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nathe en 161 bezoekers