reeds 4 daagjes oud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

reeds 4 daagjes oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 13:58

jaja, ze is al 4 dagen oud mijn kleine merrie.
Hier foto's die gisteren zijn getrokken.Voor foto's van de geboorte moet je ff bij kraamstal kijken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jammer genoeg was m'n digi al snel vol...en ze werkten niet zo goed mee want ze gingen telkens tegen het licht in staan waardoor de foto's telkens mislukte Boos!


Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 14:04

Ahhh wat een lieverd zeg!!Vooral dat kolletje is liefffff Lovers En tja...ik ken dat dat ze niet meewerken voor een foto Boos!

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 14:17

Wat een schatje Lovers ! Vooral de 2e foto Lovers Geweldig!!!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

i_love_sil

Berichten: 114
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: GROU CITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 14:20

wat schattig zijn veulentjes toch

Paardrijden: vallen en weer op staan
BEKIJK PLEASE MIJN PROFIEL EN MISSCHIEN KEN JE GELDERBLOM

gatelover

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-12-01
Woonplaats: H.I. Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 14:55

Wat een skatjuh!!! Kwijl Vooral dat kolletje en dat witte achtervoetje!!! Lovers
Veulentjes zijn echt zow lief. haha
Veel suc6 met het opvoeden Knipoog

Groetjes Cecile

Gatejuhh is Tha SweeTesT Pling
Mila is mijn LieBling Tong uitsteken hihi


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 19:50

ahh leuek foto's!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:32

heel schattig!! Kwijl ,zo lief,die veulentjes!
komt ze goed overeen met de anderen?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 21:55

ze heeft nog niet samen gestaan met m'n andere pony's maar wel in de wei ernaast (iedere dag)
Zijzelf toont niet zoveel intresse, maar der mama vindt dat ze allemaal weg moeten blijven van der...
Ik ben van plan om ze dit weekend eens samen proberen te plaatsen ben errug benieuwd hoe het gaat (maar hangt wat van het weer af en ook of ze dan al een beetje meer aprecieerd dat ik niet eng ben..)

Hoe hebben jullie je veulens trouwens "mensmak" gekregen?(voor degeen die het al hebben meegemaakt)
van Foxy mag ik ze aaien enzo, maar Gypsy vindt het maar niets aan gaat telkens op de loop..Ze is een week nu (bijna) en ze wordt gewoon "bang" als ik ze aai...wat is de beste en minst traumatiserende manier om dat aan zo een veulen te leren dat ik niet bijt???Ze vindt het niet erg als ik in de stal kom of vlak langst der loop (overlaatst ging ik in de stal liggen en kwam ze naast me liggen dus zo ver zijn we al) maar aaien;krabben etc. gaat niet zo erg goed...enige tips?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:06

Ahhh wat een schatje zeg! Ik moet gewoon nog 3 weekjes wachten.. Errug! Hihi!
Ik verwacht ongeveer een zelfde veulen. Een bruine met een kol denk ik en een wit achtervoetje. De vader is nl. bruin en heeft tot nu toe alleen nog maar bruin gefokt, en ze hebben volgens mij beiden een kol en de vader heeft ook een wit achtervoetje. Schijnheilig

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 22:28

nou dan wens ik je alvast succes en duim voor een spoedige bevalling hoor! Knipoog

Leuk hé zo een kleine

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:39

Prachtig veulen!

En ook een mooie stal zeg! Kan je paardje zelf naar buiten?
Paradijsje Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 22:44

ja ze heeft gewoon een loopstal.
Vindt ik gezonder zo kan ze schuilen als het regent en beweging nemen als ze zin heeft.
We gaan er deze zomer nog wel een meter (mss 2) vooraan bij aanbouwen, nou is ie maar 2 op 4 en we gaan hem dus 4 op 4 maken.Zo hebben ze nog meer plaats omdat strax moeder met veulen er allebei in moeten kunnen en zo een veulen groeit toch wel aardig Knipoog

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:52

[quote="laurake"]ja ze heeft gewoon een loopstal.
[quote]

Dat is niet zo 'gewoon' hoor Lachen Maar geweldig zeg! Helaas zijn onze weilanden niet zo goed dat ze dag en nacht belopen kunnen worden, maar anders had ik het ook graag zo willen hebben hoor..

Veel plezier en succes met de kleine!
(mijn paardje moet binnenkort ook)

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 08:58

volgens mij is dit het mooie kolletjes seizoen Haha!
dinges uit amerika had al een leuke, *marije* ook, euhm jurga had een leuke kol veulen Haha!

Nu hopen dat die van bonanza ook een leuke kol veulen heeft Knipoog


leuk beestje hoor!!! Lovers

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 18:02

Tja, we hebben een loopstal genomen, omdat dit toch altijd gezonder is voor een paardje (vooral geestelijk) en aangezien we toch teveel wei hebben mag er gerust wel 1 kapot worden gelopen.(anders hebben we nog meer gras en ze krijgen het nou al niet op)
we hebben nu voor een D-pony (+veulen)een Welshje (sectie A maar die vreet benna niets)en een NF jaarling een hectare wei..lijkt me wel genoeg, niet? (in de zomer kunnen ze daar makkelijk mee toe dan groeit het gras sneller dan ze het eten..)
dan hebben ze nog beide een loopweitje van een goede grootte en mag ik ook nog eens de 'tuin' van m'n buuman gebruiken omdat die die anders moet afmaaien (is best groot) en dat doet ie niet graag Haha! .

En Batje ik wens je veel succes met je toekomstige aanwinst en duim dat alles goed gaat en 't veulen een kolletje heeft natuurlijk Haha!
Ook Nathalie wens ek een goede bevalling en een gezond veulen toe (bruin, met kol en witvoet Knipoog )
Vindt het haast jammer dat de spanning van het wachten voorbij is voor mij..maar als je zo eens iets leest van andere mensen die der 1 verwachten dan komen de kribels weer naar boven!Succes allemaal!!

En verder ook allemaal bedankt voor de complimentjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers