vakantie geven of laten werken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

vakantie geven of laten werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 13:16

Wij gaan van de zomer 3 weken weg, en ik weet niet wat ik met Toscar zal doen!

Hem 3 weken vrij geven, en dag en nacht op de wei zetten *zal waarschijnlijk van de zomer dag en nacht buiten staan)

Of hem in die 3 weken af toe in laten spannen door een ervaren menner?
*dat hij dus bv 2x per week beweging krijgt?*

Door een vriendin laten rijden, gaat ook niet echt, want de enige die ik Toscar toevertrouw is tegelijk met mij op vakantie! En verder vertrouw ik Tos niet aan iedereen toe!

Wat zouden jullie doen?
3 weken HELEMAAL vakantie of 3 weken vakantie met af en toe werken?

Sydney
Berichten: 117
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 13:48

Ik zou hem lekker vakantie geven. Ik vind dat hij ook recht heeft op een paar weekjes vrij. De rest van het jaar moet hij aan het werk, dus ik vind dat je hem het beste ook wat vakantie kan geven

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 14:58

ik zou hem ook 3 weken vakantie geven.hoef je ook niet bang te zijn dat iemand hem verpest of zo.

groetjes

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 15:23

Ik ga in de zomer 24 dagen op vakantie.
Mijn moeder zorgt dan voor Laiser. Hij krijgt de eerste week om de dag beweging door longewerk of lekker ontspannen rijden met mijn moeder op Laiser. Dan staat hij stil, maar krijgt wel lekkere poetsbeurten. En de laatste week of anderhalve week, krijgt hij weer om de dag beweging.
Verder staat hij dan de hele dag in de wei.
Kortom ook een vakantie voor meneer.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 16:37

IK zou hem ook 3 weken vakantie geven,zo ben je zeker dat er niks kan gebeuren!
Groetjes Julie
____________________
Don't love one
Don't love two
But loves the one,
who loves you!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 16:49

ik zou hem 3 weken vakantie geven of 2 weken daarvan en de eerste week door die ervaren menner.
vooral als je erg intensief en veel rijd, zou ik hem 3 weken lekker vrij geven!

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:29

hoi, ik zou hem lekker vakantie geven! heeft een paard ook weleens nodig een paar weekjes niemand die aan hem zit te plukken. mijn paardjes knappen er altijd goed van op een paar weekjes de wei op. fijne vakantie gewenst

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:48

Je zou ook kunnen kijken naar je paard zelf. Als deze de indruk wekt aan vakantie toe te zijn, geef je hem dat. Maar als je je paard erg intensief rijdt zou ik het van te voren iets gaan afbouwen, zodat hij niet in eens stil staat. Daarnaast kan hij in die 3 weken behoorlijk wat conditie kwijt raken, van zich vol vreten op de wei, wat voor mij een reden zou zijn haar gewoon beweging te laten geven. Kijk naar je paard, en bedenk wat het beste voor hem is! En.. 2 x per week aangespannen is natuurlijk ook niet superhard werken.
Succes, groetjes

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 20:49

Aan vakantie is hij niet echt toe... heb ik zo het idee
Ik rij hem nu iedere dag een uurtje, maar niet super fanatiek.
Meestal 3x per week dressuurmatig les en 1 a 2x per week een buitenritje en nog 1 of 2x voor me zelf rijden.
een dag per week krijg hij rust! *wandel ik alleen met hem*

En hij staat nu ook al van 8 tot 4 op de wei, en tegen die tijd zal hij dag en nacht op de wei staan!

En ik vertrouw hem die menner wel toe hoor! *een van de weinige waarbij ik het idee heb van: ja!*
Dat hij bv 2 tot 4x in drie weken inspant, om toch die energie (van mijn hittepetitje) kwijt te raken!

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:11

Gewoon laten werken, is goed voor zijn conditie en van twee of drie keer in de week in het span gaat ie echt niet dood hoor, dan heeft ie nog altijd vier of vijf dagen niks doen.
Andere optie is hem meenemen op vacantie, tenzij je zover weg gaat dat dat ook weer niet kan.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:46

Ik denk als je hem/haar ineens gewoon in de wei laat staan dat zijn conditie veel slechter zal zijn als je terug komt misschien is ie dan ook dikker geworden....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:55

Wat ik van Toscar heb gehoord van je, zou ik hem gewoon door laten werken. Toscar kan er best tegen, hoor, hij is niet van suiker. Anders kan je meteen weer van voor af aan beginnen. Ik zou zeggen, gewoon laten werken, zij het wat minder dan normaal.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:59

Ik zou de ervaren menner er mee aan de gang laten, het is iemand die je aangeeft te vertrouwen en tevens kom je straks dan terug en kun je gewoon weer verder met trainen en anders moet je na 3 wk toch weer een beetje op gaan bouwen.