Wat is je stomste wedstrijdervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Wat is je stomste wedstrijdervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 03:37

Haha! Lijkt me een hééééél leuk onderwerp Haha!
Ben erg benieuwd naar jullie verhalen.

Oké dan, dit zijn mijn meest beschamende gebeurtenissen.
Een paar jaar geleden bij de Gooise in Huizen, dressuur, Liet ik bij het groeten aan het begin van de proef m'n hoed uit m'n handen vallen. In het zand!! Bij Mw. Turksma nog wel Party!!

Ook een paar jaar geleden; Wilde een leerlingetje van mij die ik les gaf per sé wedstrijd starten terwijl ze daar nog helemaal niet aan toe was. (hoezo eigenwijs???). Had een heel braaf paardje maar als ie ook maar één misstapje maakte werd ie al als 'gek' betiteld.
Tijdens de proef sprong ie dus over een lichtstreep. Begint ze te gillen!!! Nou ik kwam natuurlijk niet meer bij van het lachen (ik las haar voor) met als gevolg...de slappe lach tijdens het voorlezen. De tranen liepen echt over m'n wangen van het lachen (ik weet het, het is niet netjes van me). Ik kon haar natuurlijk niet meer aankijken want dan viel ik helemaal om van het lachen, dus iedere keer als ze voorbij kwam deed ik m'n hoofd maar naar beneden zodat ze niet kon zien dat de tranen over m'n gezicht liepen Schijnheilig . Dat is natuurlijk een hele rare houding. Door de tranen in m'n ogen kon ik echt niet meer lezen wat er in het boekje stond, dus ik probeerde m'n ogen droog te vegen. Gevolg? Liet ik het boekje uit m'n handen vallen. Dicht op de grond. Voordat ik de bladzijde weer had opgezocht was zij natuurlijk al een stuk verder. Ze was niet blij Verward


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 08:09

Hehe, ik lig helemaal dubbel hier! Wat IK een keer gepresteerd heb(jawel, in de B gnagna) is het groeten tijdens het halthouden op E-X-B. Hoelang ik dat wel niet heb moeten aanhoren grin.
Mijn vriendin die me eigenlijk altijd voorleest, las de keren erna altijd voor: E-X-B HHHAAAAAAALLTThouden en enkele seconden stilstaan.... *LOL*
Voor de rest kan ik eigenlijk niets knulligs bedenkenmaar ben benieuwd naar de verhalen van de rest. Lachen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 08:45

Van mezelf schiet me even niets te binnen, hoewel ik ongetwijfeld blunders genoeg geslagen heb, maar die heb ik verdrongen Haha!
Maar op een wedstrijd waar de banen altijd hetzelfde liggen, hadden ze voor 1x ivm de slechte conditie van de bodem de banen andersom gelegd.
Een vaste starter daar kwam dus keurig bij C binnen en toen ze moest groeten zag ze geen auto staan en keek heel bedremmeld achterom, en ja hoor daar stond de jury Haha! Dat was echt heel komisch om te zien. (Ze mocht trouwens gewoon opnieuw beginnen hoor)

Navragen is beter dan afvragen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 10:06

2 weken terug op kootwijk! Ik las voor en tot 2 maal toe ging mij telefoonaf die ik dus snel wegdrukte de 2de keer keek ik op en was ineens de ring leeg?
Piggy was de ring uitgesprongen draaide terug en sprong er zo weer in oooh wat moest ik lachen ik verslikte me gewoon tijdens het voorlezen haha maar sta je wel ff raar te kijken hoor...

en in mijn ponytijd X halthouden en groeten begon mijn pony ineens te plassen en echt zo'n lange waterval pffffffff ik kon d'r wel schieten.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 10:17

Toen ik nog concoursen reed heb ik het ooit gepresteerd dat ik verkeerd de ring uit reed met als gevolg dat charley zo schrok van het touw waar de ring mee afgezet werd dat ie het op een rennen zette en sprong een andere ring in(wist toen nog niet dat ie kon springen Haha! ) waar toen net een ander ruitertje met zijn proef bezig was *oeps*
Gelukkig was het aan het eind van mijn proefje ..had nog goede punten maar kreeg wel allemaal "vreemde" blikken (van de ouders van dat ruitertje in de andere ring)toen ik bij de prijsuitreiking mijn prijs op ging halen.
Tja..heb nog wel tijdens mijn actie heel hard sorry geroepen..deed het natuurlijk ook niet express.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 11:03

Kopvoors erafgedonderd op de tweede van de dubbelsprong, en geland met het hoofdstel in m'n handen..... Nog steeds geen flauw idee hoe het gegaan is, weet niet waarom Giant weigerde, en al helemaal geen idee hoe dat hoofdstel af heeft kunnen gaan, want het zat toch gewoon goed vast....
Afijn, hoofdstel weer omgedaan, en toen wilde de ringmeester me niet eens een pootje geven, want 'dat mocht niet volgens het regelement'. Ik was twaalf jaar, reed op een paard van, schrik niet, 1.86, en kwam d'r van m'n levensdagen niet op met die korte springbeugeltjes. Ik werd zo nijdig dat ik op de muur geklommen ben, en toen zo op het paard.

En toen werd ik ook nog gediskwalificeerd.... Boos!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 13:28

een beugelriem die afbrak tijdens de proef en zo door t raam van t juryhok Haha! Haha! Haha!
een kompleet viertal aan de kletter dwars door mijn ring terwijl ik hals aant strekken was Haha! Haha!
mijn paard sprong over de hekjes eruit en toen moest ie weer terug van mij op dezelfde manier en de jury schreef op t protocol: hoe denk je over een springkarriere? Haha! Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 13:53

Euhm de verkeerde pony gezadeld Bloos Soms lijken ze zo op elkaar he *LOL*
Tijdens het losrijden kwam de voorzitster van de ponyclub naar me toe dat ik op een andere pony ingeschreven stond? Schijnheilig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 13:59

Nimber schreef:

en in mijn ponytijd X halthouden en groeten begon mijn pony ineens te plassen en echt zo'n lange waterval pffffffff ik kon d'r wel schieten.


Dit komt me heeeeeeeel bekend voor, Sjors deed he ELKE proef als ik moest halthouden en groeten. Ik zat er altijd met zo'n Bloos kop op.

:evaw:

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 14:04

hahahaha
we hebben met de B-cup tot 2x toe een changementje gemaakt Haha!
o'ja op de laatste wedstrijd op spijkerboor hadden we ko net zijn transportbeschermers omgedaan dus ik wilde hem in de trailer zetten, en hij gaat ineens rennen, hij brak los en rendse de buitenbak in gevolg we hebben 20 min achter hem aan gelopen, hij gaf een hele show, al die mensen lachen en ik voelde me zo banketstaaf nu kan ik er wel om lachen Haha!
ja hij heeft zo af en toe zijn eigen ideeen dat maakt hem ook zo leuk denk ik

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 14:10

De allereerste keer (zeker al 14 jaar terug) reed ik mijn eerste wedstrijd op de manege. Ik had geen flauw benul hoe het in zijn werk ging.
Ik dacht zelfs dat de manege paarden al ingevlochten waren.
Niet dus, maar ach wist ik veel. Opgezadeld en naar buiten. Zonder begeleiding over een terrein met heel veel paarden.
Mijn paard dus een beetje gek en ik bang.
Tijdens het losrijden werd ik er mega afgegooid. In de proef ging alles fout.
Paard sprong 2x uit de baan en mijn voorlezer stond te lachen.
Ik had het helemaal gehad en ben huilend naar huis gegaan en heb de 2e proef dus niet gereden.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik ben nooit happig geweest op wedstrijden.
Later met Felix heb ik onderling nog wel eens wat gestart en ook nog wel eens wat gewonnen(1e op mijn 1e springwedtsrijd Party!! terwijl ik zelden sprong, sturen en gaan is mijn motto Haha! )


Met Felix heb ik een keer een onderlinge gereden toen vloog ie ook de baan uit Extreme duivel . Aan het eind van de proef moest je afstappen en naar de jury.
BUITEN de baan gaat mijn paard eten en ik geef hem op zijn kop(tik op de hals ofzo) Kom ik bij de jury zegt die dat ik dat niet had moeten doen.
Krijg ik later mijn protocol -2 staat erop.

2 jaar geleden startte ik mijn eerste en laatste westernwestrijd.
Mijn god, ik moest om 10 uur pleasure dus om kwart over 9 op het paard losrijden. Uiteindelijk moest ik om half 12 in de baan!!!!!!! En heb er al die tijd opgezeten. Frusty Frusty Extreme duivel
Diezelfde middag om 2 uur voor de trail dat werd uiteindelijk half 4. Frusty Frusty


Ach ja wedstrijd rijden zal nooit mijn favo worden. Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 15:01

Ik heb zoveel gekke dingen uitgehaald, maar er schiet me nu niet veel te binnen...*LOL* Zeker diep weggestopt Haha!

mijn vorige pony heeft weleens los gelopen toen we hem op de trailer probeerden te zetten en laatst brak mijn beugelriem in de dubbelsprong, maar veel meer kan ik niet bedenken.
Diezelfde beugelriem brak trouwens net voor de start van de oefencross weer Bloos en hij was na de eerste keer driedubbelgestikt Verward
Ik ben ook weleens uit de baan gevlogen tijdens een M-proef, maar dat ben ik vergeten Bloos Schijnheilig En met springen was ik een keer zo blij dat ik eindelijk een keer foutloos was(en mijn punten voor het L had) dat ik spontaan door de start vergat te rijden....gelukkig hielp de jury me herinneren Party!!
En beenbeschermers af vergeten te doen voor de proef is me laatst ook al overkomen...maar gelukkig had ik wederom een hele aardige jury Lovers Mijn pony reed ik nooit met beenbeschermers los, dus ik heb er gewoon bij Ontario niet aangedacht. het duurde ook wel even voor het kwartje viel Clown

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 15:17

Nee ik dan,
Ik had een jury die erg chagrijnig keek. Ik liet Laiser vrolijk in de ring stappen. En had me al netjes voor gesteld.
Merkwaardig genoeg duurde het ontzettend lang voordat ik een startteken kreeg. De jury zat allemaal wel omhoog te kijken vanuit zijn hokje, maar wist ik veel waar hij naar keek.
Na een paar minuten kwam hij uit zijn hokje en riep iets. Maar ik verstond hem niet en draafde op hem af. Toen vroeg hij wanneer ik mijn jasje eens dicht ging doen. (alleen de onderste knoop was nog vast.)
Ik meteen een flink rood hoofd en mijn jasje dicht gedaan. Ik lag helemaal dubbel van het lachen. (Kreeg toch nog 5 punten meer voor deze proef dan mijn vorige Tong uitsteken )

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 15:58

tijdens een evenement op de manege voor het oog van de hele propvolle kantine afstijgen, met mijn linkervoet in de beugel blijven hangen en op mijn kont met mijn benen omhoog in de bak gelegen. Het grappigste was nog het paard: bleef rustig staan en keek om met een blik van jezus, ze zetten ook echt alles op mijn rug!!!!!

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 16:09

Ik heb een keer een onderlinge-wedstrijd gereden op Bobo een hele lieve fjord maar hij heeft alleen altijd van die lompe acties, hij had voor mij gesprongen en toen moest ik er dus dresuur op rijden maar hij had het springen volgens mij nog in zijn hoofd want met de galop sprong hij zo over de witte planken Verward ofzo iets, waar mee de bak was afgezet..............

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:37

Ik had een kür op muziek:

1.ik heb nog nooit geoefend,alleen maar in mijn hoofd.
2.ik zat vol met zenuwen.
3.mijn paard ging er vandoor toen de muziek was gestart
4.5 seconden later viel de muziek uit

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

mijn stomste ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:56

hoi, ik kreeg het voor elkaar om na een foutloos M parcours niet door de finish te rijden maar de verkeerde kant op te draaien naar de jury. iedereen aan de kant maar met de armen zwaaien terwijl ik groette, wist ik veel waar ze het over hadden. ik vond het ook al zo raar naast de jurywagen stond de tijdklok en die tikt maar door. stom he??!!!
overkomt me ook maar 1 keer (hoop ik)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 18:14

Vlakbij ons houden ze wel eens in de zomer wedstrijden, dus ik een x meedoen met mijn paard. Ze hadden alles daar zoooo mooi aangekleed, alleen Jurida vond het iets minder. Ze was panisch voor de bloemstukken en had er geloof ik toch al niet zo'n zin in Boos! . Ik kon haar niet eens aan de andere kant van de ring krijgen. Ze draaide alleen maar rondjes en steigerde. Toen sprong ze naar overmaat van ramp ook nog de ring uit. Boos! Vreselijk. En er werd geloof ik verwacht dat alle paarden daar braaf waren, dus ik werd heel raar aangekeken enzo Bloos . Iedereen had het over me. Ik schaamde me dood en was daarna heel erg overstuur. Ik heb daarna met Jurida nooit meer wedstrijden gereden. Ik had geen zin om nog meer voor schut te staan. In de losrijring ging het dan wel goed, maar zodra ze alleen op vreemd terrein moest was het echt onmogelijk om fatsoenlijk te rijden. Lips are sealed
Volgend jaar ga ik weer wedstrijdjes proberen met mijn nieuwe paard Nicole Haha! *LOL* Die is wel lief, dus dat zal allicht beter gaan als met Jurida Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 18:15

Kampioenschappen hebben, netjes foutloos je L parcour gesprongen, en dan niet door de finish gaan. Dom, Dom, Dom, en als dat het enige was, ben wel eens in de modder er afgevallen, van een jong dier die voor het eerst mee was, was zwart ipv wit.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 18:45

... Toen ik nog op de manege reed..
Reed ik eindelijk op mijn lievelingspaard een springwedstrijd..
Sprong natuurlijk een stuk hoger dan die pony'tjes, met deze was ik eens een meter geweest (was heel wat voor een meisje van 9)! Had hoge verwachtingen, en was zeer zenuwachtig..
Nou, eindelijk starten.. Netjes bij nr. 1 beginnen, toen naar 8, de achterkant van 5, naar 3, naar de achterkant van 5.. Ehm.. klopte dus niet helemaal.. Was ik foutloos, en een goede tijd, reed ik het verkeerde parcours.. Frusty Frusty DOM!!!!
Is me trouwens nog een keer overkomen.. Het heild pas op toen ik met Navy ging springen.. Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 18:59

Ik heb het tijdens het losrijden altijd zo warm, dus dan doe ik mijn mouwen omhoog. Vergat ik ze weer naar beneden te doen, dus een proef gereden met de mouwen omhoog Haha! . verzorging een 8..........

En ik dacht eens dat ik in de verkeerde galop zat, dus ik 2 keer opnieuw aanspringen -4 punten (achteraf zat ik 2 keer in de goeie galop, maar door stress merkte ik er niets van) . Op zich geen ramp, maar wel als je bedenkt dat ik 159 punten had............. -4 =155 Lips are sealed

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 19:20

door ijzel, wind en sneeuw naar het concours gaan en dan op de 1e hindernis uitgebeld worden.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 19:34

Oh ja, ik heb er nog een, van toen ik op de manege reed. De proef weet ik niet zo goed mee, maar daarna moest je voor commentaar naar de jury, die achter een schot aan een tafeltje zat. Steekt mijn manegepony zo zijn neus in het koffiekopje van de jury, hij was niet blij Bloos Bloos

Navragen is beter dan afvragen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers