wintec zadels??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

wintec zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 12:54

Ik ben van plan in de toekomst een wintec te kopen, maar heb je daar aparte beugelriempjes, singel etc bij nodig of kun je er ook gewone op zetten?! En hoe zit dat bij de kunststofzadels van een ander merk???

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 13:03

Je kan gewoon elke soort singel, beugelriemen en beugels gebruiken. Ik heb zelf 2 wintec zadel liggen en gebruik alleen de beugelriemen van wintec. Andere beugels en singels.

pmarena

Berichten: 48089
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 14:18

Je kunt het beste de Wintec Webbers - beugelriemen gebruiken ,
normale kunststof of leren riemen willen nog wel eens van die piepgeluiden gaan maken en kunnen ook slijtage veroorzaken aan de Wintec.

Singel maakt niet uit als je er maar 1 neemt met rolletjes om de gespen ,
dat is makkelijker met aansingelen en dan belast je de singelstoten ook minder met het aantrekken !
Dat blijft toch altijd het zwakke punt van Wintecs , de singelstoten....
dus altijd rolgespen dan gaan ze het langste mee.

Fijn spul hoor Wintec !
(vooral de 500 Party!! Knipoog )

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 16:09

pmarena schreef:

Fijn spul hoor Wintec !
(vooral de 500 Party!! Knipoog )


Helemaal mee eens, wij gebruiken ze hier om de jonge pony's mee af te richten, ideaal!! *LOL* *LOL* *LOL*

gr linda Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 18:41

Ik heb een Wintec 2000, en gebruik leren beugelriemen (vind ik makkelijker in gebruik), Je kan er allerlij singels aanhangen, behalve dressuursingels want die zullen wel te kort zijn. De stoten zijn wel best lang vind ik.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 18:51

Ik vind Wintecs echt 3x niks. We hebben zo'n Shetlandzadeltje van Wintec, maar die is nog waardelozer dan al die andere. 'Leer' laat heel snel los en hij wordt heel lelijk. Ik heb ook een tijdje met een Wintec dressuuruitvoering gereden, en idd zijn de singelstoten niet de sterkste kant.

Ik heb dus liever leer, maar Wintecs zijn wel fijn voor je portomonee. Lachen

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:08

Ik ben in het gelukkige bezit van een wintec 2000.Daar kan je ook de boom van verstellen.Echt superhandig! Ik gebruik een gewone singel,voor veelzeidigheidszadels en heb mijn beugelriemen van mijn oude dressuurzadel afgehaald!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:13

Dien heeft een Wintec pro en ik vind hem geweldig. Ik ben voor Dennis aan het sparen voor de Wintec 500 of de 2000(net hoe veel geld ik van de zomer ga verdienen). De Wintec 2000 ben ik al een hele tijd helemaal verlieft op, ook toen ik nog geen eigen pony had. Dus die zal het toch wel gaan worden.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:19

kan je de boom ook verwisselen van de wintec 500 ik hou namelijk niet echt van suede dat is de 2000 van de vzh zadels

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:33

Je kunt ook bij de Wintec 500 de boom verwisselen,ik heb er zelf eentje Haha!

pmarena

Berichten: 48089
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:34

Ik vind het suede ook 3 x niks !!

De 500 is toppie en ook erg mooi , lijkt leer en is veel beter (vind ik Haha! !)
ook gewoon met verwisselbare kamerbeugel hoor Knipoog .

En CAIR - systeem .

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:00

Ik heb een Wintec Pro dressuurzadel. De boom is verwisselbaar, er moet een dressuursingel aan (logisch op een dressuurzadel?!), alle soorten beugels en beugelriemen passen eraan. Toen ik hem kocht kreeg ik er een leren singel bij. Helaas kreeg mijn paard plekken van die singel dus ik heb mijn oude neopreen singel er weer aan gedaan. Zit prima. De singelstoten zijn van leer, prima materiaal. Ze zien er nog prima uit, alleen "bladdert" het zwart er een beetje af. Tzt even een likje verf, en klaar is klara. Er zit ook nog een buitensingel aan (aan de bovenste zweetbladen) waardoor de zweetbladen niet omhoog gaan bij het opstijgen (had ik bij mijn oude (leren) zadel altijd problemen mee. Dan zat je in het zadel, moest je eerst weer die zweetbladen naar beneden hijsen....

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:13

Ik heb ook een Wintec Pro en hij zit super!!
Ik heb Lemetex beugelriemen en gebruik een singel van Kieffer Haha!

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:12

Zijn ze er ook in 18 inch??
Volgens mij heb ik alleen maar 17,5 inch gezien.

Ik kan het fout hebben hoor.

Ik wil er een voor mijn fjord. Die verstelbare boom lijkt me wel iets.
Ik wist niet dat wintec dit ook had.

quintygirl

Berichten: 214
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:31

Maya schreef:
Ik heb een Wintec 2000, en gebruik leren beugelriemen (vind ik makkelijker in gebruik), Je kan er allerlij singels aanhangen, behalve dressuursingels want die zullen wel te kort zijn. De stoten zijn wel best lang vind ik.

is niet waar want je heb ook hele lange dresuursingels en dat zijn wel dresuur singels en geen vzh of spring zingels
je hebt namelijk ook een dresuur singel van 1 50

pmarena

Berichten: 48089
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:24

Cowgirl schreef:

Ik wil er een voor mijn fjord. Die verstelbare boom lijkt me wel iets.
Ik wist niet dat wintec dit ook had.


Haha , het is een uitvinding van Wintec !! Knipoog

Trouwens is verwisselbare boom een beetje overdreven uitgedrukt
hoor , het is een kamerbeugel die je verwisseld.
Zit in de voorkant van het zadel en is gewoon een plat stuk ijzer in de vorm van een dakje.

Loopt uit in verschillende breedtes dus hoe wijder hoe breder bij de schoft en hoe meer de zweetbladen uit elkaar gaan staan.

pmarena

Berichten: 48089
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:25

Trouwens Quintygirl ,

die dressuursingel van 1.50m zou ik wel eens willen zien Haha! .
Een dressuursingel is volgens mij altijd een kort singeltje hoor Schijnheilig Verward .

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:06


Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:23

me Lovers mijn Wintec 2000!!
Vooral het suede, ik weet niet wat jullie ertegen hebben maar ik vind het Kwijl . Helemaal niet 'plakkerig' of zo. Ik heb er zelfs een hoofdstelletje bijgekocht dat afgewerkt is met suede, staat super.
De aanpasbare boom is heel handig, nu kan mijn zadel meegroeien met de merrie die ik aan het inrijden ben.
En natuurlijk, je hebt er heel weinig werk aan om je zadel netjes te houden. In de winkel hadden ze mij spul aangeraden om tapijten en autobekleding te reinigen, een soort schuim. Dat doe ik nu af en toe en verder gewoon sponsje met water en laten drogen. We hoeven ons totaal geen zorgen te maken om onze zadels als we door de modder of het water aan het banjeren zijn.

Ooit, als ik m'n eigen paardje heb, koop ik een Isabell zadel. Zo'n Kwijl dressuurzadel, ik heb het een keer geprobeerd en het zat zo ongelofelijk lekker! MOet maar eens op de URL van Germie gaan kijken.

Ik gebruik de wintecbeugelriemen. Dan heb je niet zo'n bult onder je dij van de beugelriem gesp, en ze rekken niet uit. Een nadeel eraan is dat ze niet heel mooi blijven.
Citaat:
Ik heb Lemetex beugelriemen en gebruik een singel van Kieffer

Barb, kan je mij iets meer vertellen over die beugelriemen?

En ik heb een gewoon Cottage Craft singeltje met rollertjes aan de gespen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:41

Cowgirl, Ik heb een 18 inch zadel (Wintec 2000), die zat het lekkerste, Maar ze zijn er ook in maat 18.5 en 19 inch volgens mijn zadelmaker. Ik snap niet waarom er anti-Wintec mensen zijn, (of misschien de oude types ervan), ik vind mijn zadeltje heerlijk (okay het is kunststof, maar mijn portemonee krijgt een hartaanval van een leren zadel) Maar er zijn toch ook leren wintec ? Op de manege waar ik stage liep hadden ze bijna alleen maar leren Wintecs.