vraag over aanschafkosten van veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

vraag over aanschafkosten van veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 21:47

hallootjes!

ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat jullie voor jullie veulens betaald hebben.
want heb er in de verste verte geen idee van wat er voor die kleintjes wordt neergelegd. ben gewoon nieuwschierig.

groetjes joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:50

Dat verschilt per veulen...ligt aan de ouders, ras, merrie, hengst, kleur, bewegingen ect...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:51

Inderdaad zoals ineke al zegt hangt dat van het ras af, ouders, en zelfs de kleur.
Wat voor iets had je in gedachten?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 22:53

hi

ik ben nu nog niet op zoek naar iets. maar wil later toch wel als ik eenmaal een leuk spaarbedrag heb een hengstveulen kopen. ( dat is pas over een tijdje want heb nu nog een heel lief superpaard) een beetje goede afstamming want wil er verder mee komen in de dressuur. en dan vind ik een bonte wel heel leuk maar dat is niet echt een must.

ben benieuwd

groetjes joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 23:05

s
Laatst bijgewerkt door janna op 04-05-22 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

-

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 23:05

bont is duur Haha!


P.S ik weet niet waar je het paard wil stallen, maar de meeste stallen willen geen hengsten en soms moet je zelfs een vergunning hebben toch Verward

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 23:36

Als je 't echt leuk vindt om een veulen zelf op te voeden moet je 't vooral doen, maar meestal is het goedkoper om een volwassen paard te kopen. Als je alles rekent (2,5 jaar stalling, wei, eten, smid, wormspuit, enten) kan het meestal niet uit om een veulen te kopen. Bovendien heb jij het risico, moet je minstens 2,5 jaar wachten tot je er op kunt, kost het je ook nog geld (als je het niet zelf kunt) om je paard aan te laten rijden.

Trouwens, net als bij paarden geldt ook bij veulens dat je de aanschafkosten meestal wel overleeft, maar dat daarna het 'grote uitgeven' begint.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 00:21

Ik heb voor mijn NRPS jaarling 1800 gulden betaald en voor mijn Paint Breedingstock veulen 4000 gulden.

Het verschilt heeeeeel erg per ras, stamboom, geslacht enz...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 01:24

Ik heb denk ik 440 euro's betaald voor DC.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:44

euh... wat voor ras wil je?

En leuk bont shetland hengstje (voor 100 gulden) of wl je een paint hengstje? Of een bonte samber... of een tinker...

ligt natuurlijk erg aan de prijs!
En als ze op jonge leeftijd een keuring hebben gelopen (en nog wat hebben opgehaald) dan zijn ze me teen al duur!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 09:02

voor het veulen van Goldy hebben wij vorig jaar 1500,- gulden gekregen (we hebben haar verkocht) Het was een welsh K X Arabier !!met papieren!! (mensen willen tegenwoordig vaak een paardje met papieren dus met papier zijn ze ook duurder) en ze was palomino en merrie = zeer gewild. Als we wilden konden we nog veel meer vragen volgens de 'kenners' maar 1500,- voor zo'n veulen is een mooi bedrag vind ik. En een goed tehuis is ook belangerijk, al maken handelaren zich daat meestal niet druk over, particulieren doen dat vaak wel.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 09:05

Voor een indoctro, of goodtimes mag je wel 8000 gulden neerleggen, het moet natuurlijk wel een goed veulen zijn, maar dit zijn ook erg goede afstammingen.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 15:10

hoi

allemaal bedankt voor jullie reacties. ik weet echt wel wat het allemaal kost om een veulen bij de deur te hebben en wat het later kost weet ik ook. zoals ik al zei heb ik nu ook al een paard. en het beleren doe ik zelf ook allemaal. en ook waar hij komt te staan is het geen probleem om een hengst te hebben hij komt daar dan namelijk alleen buiten als ik erbij ben. en dan ook alleen in de wei.
Schijnheilig
verder wil ik er verder mee in de dressuur. wat voor paard het precies is maakt niet zoveel uit.maar de ouders moeten in ieder geval wel goede capaciteiten hebben!. en hij moet ook wel redelijk groot zijn tegen 1.70 en op z'n hoogst 1.75. Cool

groetjes joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:42

Tsja, een Paint veulen kost wat...Breedingstock is meestal goedkoper. Mijn Paint, was ongeveer 1 jaar en 10 maanden, en toen ik hem kocht was hij al errug duur, we hebben er ook flink voor moeten sparen.

Een veulen wat jij wilt hebben betaal je ook al gauw 7000 gulden voor denk ik.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:52

Bij de mensen waar ik mijn verzorgpaard heb, is de prijs van een veulen tussen de 5 en 8 duizend gulden.

Gr. Adriana

ps: dan heb je wel een leuke papier!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 21:07

Adriana:
Citaat:
Bij de mensen waar ik mijn verzorgpaard heb, is de prijs van een veulen tussen de 5 en 8 duizend gulden


Dit lijkt er beter op.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............


petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 22:05

Ik kocht Suma toen ze 3 dagen oud was voor fl. 10.000,-
vaderlijn is straight-egyptisch en moederlijn is Al Khamsa.
Afstamming bepaald een groot deel van de prijs bij een veulen.
Petra

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 22:32

Het zijn kwpn veulens met een mooi papier er achter, een paar voorbeelden.
gribaldi x zandigo x nimmerdor : merrie 2002
orame x ahorn x joost: merrie 2002

En bij ons zijn alle fokmerries elite! (bij mijn verzorgpaard dan Knipoog ).

Gr. Adriana

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 23:16

idd, bij de Welsh zijn de prijzen bijvoorbeeld wel iets meer beperkt. Hoogste prijs ooit geboden voor een merrieveulen van ons: 2500 gulden (1200 Euro). Dat was in 1988, dus toen was dat ook nog veel meer.

De meesten gaan voor minder weg, maar merrieveulens onder de 500 Euro vind ik toch wel héél erg goedkoop worden.. We fokken niet voor de slacht, maar eerder voor die eerste plaats op de keuring en als het even kan ook een pony die wat kan onder het zadel of voor de kar.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 23:35

joostvangestel schreef:
idd, bij de Welsh zijn de prijzen bijvoorbeeld wel iets meer beperkt. Hoogste prijs ooit geboden voor een merrieveulen van ons: 2500 gulden (1200 Euro). Dat was in 1988, dus toen was dat ook nog veel meer.

De meesten gaan voor minder weg, maar merrieveulens onder de 500 Euro vind ik toch wel héél erg goedkoop worden.. We fokken niet voor de slacht, maar eerder voor die eerste plaats op de keuring en als het even kan ook een pony die wat kan onder het zadel of voor de kar.


Tja Joost, dan moet je over gaan op de C's. Ik las toevallig vanavond in de Journal (2002) de leuke prijs van 11.000 pond voor een merrieveulen (Synod Relegance) op de RW Sale.
Zo wil ik ook wel wat verkopen...

Ik verkoop de hengstveulens ook voor een redelijke prijs (afhankelijk van kwaliteit €1000,- tot €1750,-), merrieveulens verkoop ik in principe niet.

Marlies
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:50

Ik heb mijn jaarlinghengst gekocht dat hij 8 1/2 maand oud was voor 1600 Euro en, al zeg ik het zelf, hij heeft best leuke papieren: Hattrick x Amethist x Chronos
Zoals al eerder is gezegd, het hangt erg af van het ras en de papieren. En een beetje geluk.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:36

als je een veulen koopt hangt dat af van het ras en natuurlijk ook bij het fokken nrps is goedkoper meestal dan wpn of avs het dekken dan, maar de kosten van veearts en dergelijkezijn ondernormale omstendig heden ongeveer gelijk.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:07

Een goed gefokt kwpn veulen, kost al snel tussen de 5 en 12 duizend gulden. Want je volgens mij beter kunt doen is een tweejarige kopen, want die kost over het algemeen net zoveel. Raar maar waar.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

ík

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 15:32

ik had voor mijn veulen 3000 gulden betaalt!
dat was een corland!
maar nu is ze 10.000 gulden waard!
maar als je een goeie bloed lijn zoekt dan zit je ook in deze soorten prijsklassen vooral bij vdl stud!

succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimm4, Rubio en 66 bezoekers