Met je pony bij de paarden omdat je 18 bent?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Met je pony bij de paarden omdat je 18 bent?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 14:38

Wat vinden jullie ervan dat je met een pony bij de paarden rijdt?Ik heb een vriendin van 18 die met haar d-pony ,1.48,bij de paarden rijdt.We krijgen vaak commentaar en ze wordt nagekeken of uitgelachen maar ze was dinsdag toch mooi even tweede met 176 punten in de B.Reed ze mooi even al die grote paarden voorbij!Ze heeft nu genoeg winstpunten om naar de L1 te gaan en dat ik 6 wedstrijden.Vindt ik erg knap maar wat is jullie mening hierover dat zou ik graag s willen horen!!groetjes sanex Verward


AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:06

Ik ben 14 dus ik kan nog lekker bij de pony's Tong uitsteken , maar als ik 18 ben ga ik mooi ook bij de paarden starten met mijn pony van 1.50, het gaat er vooral om dat je er zelf plezier in hebt!!

groetjes anique

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:18

Ik ben nu 16 en heb een fjord van 1.47 en wil daar ooit ook nog mee gaan starten in de toekomst en als k dan 18 ben ga ik gewoon tussen de paarden starten. Kan mij dan echt niet schelen of ik daar raar aangekeken word of wat dan ook. Ik rijd nu soms ook wel s vanuit de manege ergens anders zomaar een wedstrijdje voor beetje ervaring voor mn pony en voor mezelf en daar word ik soms al raar aangekeken omdat ik daar dan met mn fjord aankom zetten maar dat kan mij echt niet schelen! Het gaat bij mij, net zoals Anique ook al zei om dat ik er plezier in heb Pling
Ik vind dus dat je het gewoon moet doen als je een pony hebt en je bent 18 of ouder en je wil wedstrijden rijden gewoon lekker tussen de paarden rijden!

Groetjes Corine

Pino, de super Fjord!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:40

Mensen die haar uitlachen zijn zwakkelingen. Die houden niet van de sport en ook niet van paarden. Of iemand mee rijdt met een haflinger, fjord, pony of whatever, hij heeft het moeilijker, maar ze moeten wel normaal beoordeeld worden door de jury. En het is niet aan andere mensen om zich daarmee te bemoeien en zeker niet beschaafd om uit te lachen, na te wijzen of whatever. Ik hoop niet dat je vriendin zich laat ontmoedigen, er zijn ook genoeg ruiters die er anders over denken namelijk en niet negatief doen.

De hond is de betere mens

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:43

Ik heb op mijn 20e een D/E pony gekocht.. Mocht ik ooit dressuur starten doe ik gewoon mee op mijn uk hoor!

Snap ook niet zo goed dat mensen hun pony MOETEN verkopen omdat ze 18 worden, wat je vaak in advertenties ziet.. Je WIL je pony verkopen omdat je (misschien) meer kans hebt op een paard, maar moet vind ik wel een groot woord..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 17:24

hoi zelf moet ik volgend jaar ook bij de paardebn gaan starten, met een pony van 1,43, dus dat is echt uitlachten. Ik wil het denk ik wel proberen, maar ik zie wel wat het word.
Ik vind het wel stom gewoon en dom dat mensen je soms wel eens minder punten geeft omdat je op een pony rijd. ik vind dat het om hoe je rijd, en niet dat je een paard hebt van 1meter 80 of een pony van 1 meter 40.
het slaat gewoon nergens op niet iedereen wil zijn pony weg doen om dat die naar de paarden moet if geld heeft om 2 pony's te onderhouden en tijd. Dus eigelijk vind ik het dus kinderachtig dat ze je minder punten geven omdat je op een kleine pony rijd, en het gebeurt regelmatig.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 18:27

.Het zijn meestal de 'kakkers' die zo dom doen over een pony tussen de paarden. Het maakt mij totaal niet uit wat voor paard/pony iemand heeft, je rijdt toch gewoon voor je eigen plezier en punten?

Het lijkt mij bijvoorbeeld heel leuk om eens met een Belgisch trekpaard ofzo te starten Haha!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 18:47

ik ga het ook mooi doen hoor, mijn pony is 1.55 en toont als een paard dus echt erg zal het denk ik niet worden.
ik ga in ieder geval natuurlijk als ik 18 ben, maar mocht ik tot die tijd in de Z2 zitten dan ga ik ook lekker bij de paarden na een paar keer bij de pony's.


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 18:54

hehe manon, als mijn bijrijdpaard weer helemaal goed gaat lopen dan ga ik misschien met haar een proefje starten EN ze is half bels Haha!
(sorry was ff offtopic)

ligt eraan wat Quinto (mijn tinkertje) straks aan kan ivm zijn luchtpijp enz. maar misschien ga ik ook wel met hem starten, en hij zal ook niet veel groter worden dan 1.40 dus.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 20:40

akerna schreef:
hehe manon, als mijn bijrijdpaard weer helemaal goed gaat lopen dan ga ik misschien met haar een proefje starten EN ze is half bels Haha!
(sorry was ff offtopic)

.


Dit lijkt mij dus echt leuk! Ik wil wel eens zien of je met een Bels een paar winstpunten kan halen, volgens mij is dat best te doen!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 21:06

ik word volgend jaar ook 18 maar heb het geluk dat ik op een pony rijdt van 156,9. En ze toont ook als een paard. Dus blijf ik ook gewoon op haar rijden. Ik ga haar echt niet wegdoen omdat andere mensen vinden dat je niet bij de paarden met een pony hoort te rijden, dat bepaal ik zelf dan nog wel.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 10:54

nou ik ben sinds kort ook 18 en rijd dus ook met mijn pony bij de paarden. en idd ik hoor ook vaak zat dat mensen dat debiel vinden en zo... maar ik rijd voor mijn plezier die wedstrijden en dar gaat het bij mij om. daar moet je je niets van aantrekken!
Ik rijd nu in de L2 en ik merk idd soms wel dat het moeilijker is met je pony tussen de paarden maar daar geef ik mijn pony niet voor op!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 15:06

de mijne is 1.55 hoog en ik rij er MII mee.

Bij ons in de kring rijden 2 fjorden, in de MII en ZII. Verder zag ik op mijn laatste kringwedstrijd wel meer pony's onder de 1.56. Allemaal in verschillende klasses!

gr linda Lachen

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 16:37

K ben nu 17 en word dit jaar 18!!rij nog bij de pony's maar ga volgend jaar gewoon met m'n haffie bij de paarden rijden!!!k ga het eerst een jaartje proberen en dan zien we wel verder!! Knipoog

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 21:57

Ik rijd m'n E-pony (oficieel 1.56, eigenlijk 1.575 Haha! ) nu ook bij de paarden, sinds dit jaar.
En dat kan natuurlijk best, maar er wordt toch zeker pittiger gejureerd bij de paarden, heb ik gemerkt.....daar moet je wel rekening mee houden. En je pony kan tonen als een paard (de mijne is niet geweldig maar zeker ook geen lelijke knol) maar als er een superdressuurbeest van 1.75 of groter tussen zit en die swingt eens eventjes de baan rond kun je het vergeten met je pony, qua prijzen. Meer voor jezelf rijden dus.....
Maar ik ga er zeker wel mee door (hoewel veel mensen me voor gek verklaren) en zal dat winstpunt halen in het Z1!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 22:23

waarom niet proberen ? Ik heb precies het zelfde gedaan, en ga het weer doen.
Ik heb dan wel een pony van 1.54, L2 paardendressuur. Ja je krijgt wel eens opmerkingen, vaak niet de punten waarvoor je hebt gereden, maar het gaat toch ( inmijn geval ) voor je eigen plezier en gevoel.
Heb toch wel prijs met hem bij de paarden gehad, een eerlijk jurylid, geeft je de punten waarvoor je rijdt.

Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 16:41

en dan nu met je pony ook tussen de paarden springen Verward Of juist weer met mennen met je pony tegen pony's heel krom allemaal. h
Heeft iemand hier een duidelijke verklaring voor?

Wodan en ik onderweg in de M2

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 18:35

Ik ga het lekker ook doen, misschien al wel eerder, op m'n 17e, omdat iedereen bij de ponyclub van mijn leeftijd overgaat, dan ben ik 17 en de oudste onder mij 13 Frusty Mensen kijken altijd als je anders bent en vooral als je pony/paard anders is. Ik zal ook best beetje opvallen op concours, ze zullen naar mij ook wel kijken omdat ik tussen allemaal dunne NRPS-achtige beestjes rijd met m'n halve Welsh Cob en ga met haar ook naar de paarden, zal ik het misschien (nog Tong uitsteken ) moeilijker krijgen om iets te bereiken, maar dat lukt voorlopig toch niet.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 19:04

wodan schreef:
en dan nu met je pony ook tussen de paarden springen Verward Of juist weer met mennen met je pony tegen pony's heel krom allemaal. h
Heeft iemand hier een duidelijke verklaring voor?


Springen is wat lastiger, een vriendin van mij heeft met haar pony tussen de paarden gesprongen, maar hij kreeg toch moeite met de afstanden tussen de hindernissen en de hoogte. Ze is (geloof ik) in de L gestopt om deze redenen. Nu was dit wel een hele kleine pony (1.43) dus misschien dat het met een pony van 1.55 wel weer goed kan, maar het lijkt me moeilijker.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:18

nog even een vraagje: als je eerst bij de pony's start en dan naar de paarden gaat, mag je dan gewoon in dezelfde klasse blijven starten?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 18:07

Pluutje schreef:
nog even een vraagje: als je eerst bij de pony's start en dan naar de paarden gaat, mag je dan gewoon in dezelfde klasse blijven starten?


ik reed MI bij de pony's en ben daar ook in verder gegaan.

gr linda Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:55

Mijn pony is 1,56, en errug smal. Ik ben nu 17, en kan tm volgend jaar nog bij de ponys, maar ik ga bij de paarden rijden. das voor mij ook makkelijker ivm vervoer.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:34

Pluutje schreef:
mijn pony is 1.55


Even tussendoor, ik zag hier veel "ponies" van 1.48 of groter, maar technisch gesproken zijn dat allemaal paarden De E-"pony" is een Nederlandse uitvinding, maar is dus feitelijk een E-paard...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:13

Pluutje schreef:
nog even een vraagje: als je eerst bij de pony's start en dan naar de paarden gaat, mag je dan gewoon in dezelfde klasse blijven starten?


Bij dressuur moet je in dezelfde klasse starten, bij springen een klasse lager (i.v.m. de hoogte van de hindernissen). Je winstpunten neem je mee.

Dus ben je bij de pony's met dressuur M2 + 4, dan ga je bij de paarden door met de stand M2 + 4.

Ben je bij de pony's met springen M + 4, dan ga je bij de paarden door als L + 4. Ook bij SGW start je een klasse lager met behoud van winstpunten.

Het klopt wat Joost zegt. De E-pony is een Nederlandse uitvinding, begin jaren '90 ingesteld omdat veel kinderen heel jong al uit hun D-pony's groeiden en verder gingen bij de paarden. Op deze manier konden ze langer bij de pony's blijven rijden. Nederlanders behoren nu eenmaal tot de langste volkeren ter wereld. Bij internationale wedstrijden voor pony's is de maximale hoogte nog steeds 1.48 m (of exacter 1.47 en nog wat).

Overigens heet de E-ponymaat (1.48-1.56) bij het NRPS 'rijpaard kleine maat', tussen 'rijpony' en 'rijpaard grote maat' in.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers