Udinde is weg, naar de grote, groene weides......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Udinde is weg, naar de grote, groene weides......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 22:11

Weliswaar niet de eeuwige, maar ik denk dat het er vast op lijkt!!!
Vandaag was de grote dag dat Udinde naar het Oerd ging, een natuurgebied waar straks een grote kudde paarden grazen.

Eerst in de trailer, het was maar een klein eindje, maar trailer-oefenen kun je niet vaak genoeg doen tenslotte.
Ik geloof dat Udinde een stoer paardje is. Een klein aanmoedigingszetje van achteren en ze stond lekker te smikkelen op de trailer. Dat heeft ze gelukkig niet van haar moeder geerft! Ik had niet gedacht dat het zo makkelijk zou gaan!!

Ook de trailer uit ging goed. Ze was iets gespannen door de rit, die nogal hobbelig was. Maar ze liep keurig netjes achteruit! Lovers
En toen zag ze het!
Grote ogen, oren strak naar voren, koppie omhoog! Een hele grote vlakte, zo groot ahad ze nog noooooit gezien! En zoveel gras!
Eerst durfde ze niet zo goed, wat moet ik hier vrouwtje? Wat gaan we hier doen?? Gaan we nu weer terug, ik vind het een beetje eng.

Maar nee, we ging niet terug, ik liet haar los. Het halstertje ging af. Daar stond ze. Samen met haar vriendinnetje, moederziel alleen op die grote vlakte.
Een klein neusje onder mijn arm. Alsof ze zeggen wilde: "blijf nog even".
Maar het groene jonge gras lonkt en al gauw stond ze lekker te eten.
Op dit moment zijn ze nog maar met zijn drietjes. Daar ben ik blij om, zo wordt er een nieuwe kudde gevormd, waar ze niet zo vreemd binnenkomen. Ze kunnen het gebied even verkennen, waar zitten de geulen, waar zijn de plekjes waar je droog kunt liggen.
Volgende week verwacht ik een kudde van min. 20 paarden. Spannend!

Mijn kleine meidje, in die grote groene wereld!

Indruk op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=576683#576683
Laatst bijgewerkt door jantina op 02-05-02 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:16

LEUK! Ze vertouwt je heel goed he, als ze bescherming bij jou zoekt!!

Nou hopen dat alles goed gaat!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:25

ooooooooooooooooooooooh het oerd! zo geweldig! wel jammer dat je je paard zo lastig op kunt zoeken haha je bent bijna een dag bezich voordat je van de ene kant naar de andere kant bent gelopen en ondertussen sneaken de paarden via een achterom weggetje de andere kant op..
ben je niet bang dat er wat gebeurd? je kan nu niet echt wat doen zoals je zelf zegt als je van het paard donderd kan het weg een dag /dagen duren voor ze je vinden.....
spannend!!!!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:34

Gaaf zeg! Nu gaat ze de echte paarden manieren leren Lachen

:evaw:

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 22:35

Ik ben wel een klein beetje bang dat er iets gebeurd.....
Maar als de kudde er straks is en de koeien en de schapen zijn er, dan is er een soort herder.
Die gaat 2x per dag het hele gebied door en controleerd alles. Ook extra voor de schapen, of ze niet op de rug liggen ofzo.
Maar een beetje eng is het wel. Maar aan de andere kant, ik vind alles eng Haha! wat betreft mijn kleintje.
En er gebeurd eigelijk nooit iets. Hooguit een dood schaap, omdat die oenen op hun rug in het water gaan liggen *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 23:18

Oehhh wat spannend zeg!!!! Ik zou ook als de dood zijn dat er iets gebeurd. Op zich ben ik daar heel nuchter over, maar ja, als het over je eigen 'kind' gaat, is het heel wat anders. Lekker voor je meissie hoor!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 00:11

Mens! Ik schrok me dood dat ik de titel las. Ik dacht echt de eeuwige groene weides....

Lekker voor je paardje dat ze dag en nacht lekker buiten kunnen zijn, laat ze maar lekker groeien. Blijft ze er alleen de zomer staan, of tot ze ingereden kan worden?

Je suis Charlie.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 00:35

Cassidy schreef:
Mens! Ik schrok me dood dat ik de titel las. Ik dacht echt de eeuwige groene weides....

Ja dat dacht ik in het begin ook...maargoed, gelukkig is ze nu lekker jong aan het zijn in een prachtig gebied! Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 02:25

Wat geweldig voor Udinde! Dan krijg je straks een beregezond en zelfstandig paard terug! Hoe groot is dat gebied eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:38

Cassidy schreef:
Mens! Ik schrok me dood dat ik de titel las. Ik dacht echt de eeuwige groene weides....


Hier nog 1! Ik schrok me kapot toen ik je titel las!Wil je dat neit meer doen Jantina!

Wel een heerlijk gebiedje lijkt me dat voor een opgroeiend paardje!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:42

Katrien"]
[quote="Cassidy schreef:
Mens! Ik schrok me dood dat ik de titel las. Ik dacht echt de eeuwige groene weides....


Hier nog 1! Ik schrok me kapot toen ik je titel las!Wil je dat neit meer doen Jantina!

[/quote]

Volgens mij doet ze het erom! Die grapjas Extreme duivel

:evaw:

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 09:40

Schijnheilig
Ach.. schrokken jullie? Dat was nou niet de bedoeling! Schijnheilig


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 13:48

Ja wij schrokken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tenminste ikke wel Boos! Knipoog

Maar dit is beter nieuws.
Leuk voor je paardje, lekker gaan spelen.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:06

Ik dacht al, ik heb toch niets gelezen over dat ie ziek was ofzo....
Maar straks wil Udinde niet meer terug, heeft ze het veel te veel naar d'r zin in de weilanden.
Groetjes van JessicA

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _RobinA_, Cjuan, IASCrawler, joyce83, MaanNaam, Sky_As, Witje2, Zinzi_jewel en 95 bezoekers