gaat niet goed met Moonlight

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-01 20:14

Dat meisje belde vandaag...
gister had ze er voor het eerst op gereden alles heel braaf wel was ze onwijs zenuwachtig veel snurken enzo..
vandaag is ze meteen 2 keer achter elkaar gelanceerd Moonlight ging een beetje door het lint.
en nu is ze dus een beetje bang voor Moon en haar vriendin heeft moon daarna nog ff gereden.Die vond dat ie netjes aangereden was goed nagevelijk enzo..
dat was wel leuk om te horen..
Ik was er eigenlijk al bang voor Moon was altijd al moeilijker bij anderen om te rijden omdat ze heel erg naar mij trok.
eigenlijk had ik zoiets de eerste dag al verwacht maar volgens het meisje die haar kocht dringt het nu pas tot moon door ze is ook heeel zenuwachtig op stal net een veulen dat pas gespeend is...Zoalng ik erbij bleef ging het op het laatst altijd wel goed. dat meisje heeft er hier een keertje mee in de bak gereden en ook een keertje in het bos..
sommige daar op stal vroegen zich af of ie wel ooit een zadel op had gehad..
Voel me nu pas rot ik was zo happy met deze koop. hoop dat moon zich daar snel thuis gaat voelen en zich aan dat meisje gaat hechten....

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 20:17

ja dat is inderdaad niet leuk.
Maar hopelijk trekt het bij en is het alleen gewenning en moet Moon net zoveel vertrouwen in dat meisje krijgen als dat ze in jou had....maar ja dat gebeurt niet van de een op de andere dag.....hoop voor haar dat ze niet bang voor haar gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 20:17

aiaiaiai!! tja ik had haar moeten kopen he haha neen maar wel spijtig joh !!! echt wel maar ze moet gewoon doorgaan dat meisje volhouden moon zal wel buigen !! groetjs
pj

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 20:55

He Kim, vervelend voor dat meisje. Ik hoop dat ze weet dat het tijdelijk is. Misschien is Moon haar gewoon aan uitproberen. Het gaat vast over een paar weken beter!
Ik hoop dat ze doorzet!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 22:25

moeilijk hoor. Tja je kan niets doen voor haar. Ze moet zelf het vertrouwen weer terug winnen. gewoon de tijd neemn denk ik. Veel wandelen en spelen etc.

Tja ik begrijp dat je je daardoor vervelend voelt. Gun ze beide even de tijd. het komt vast wel goed.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 23:24

ik vind het eigenlijk wel logisch.misschien moet dat meisje eerst maar een paar weekjes niet rijden om moon te laten wennen,het is voor een paard natuurlijk niet niks zo'n verandering!maar ik denk dat het wel goed komt hoor!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 01:22

Balen voor je, dat geeft natuurlijk geen fijn gevoel! Ik heb de eerste weken met Bolivia ook bijna alleen maar gepoetst en gespeeld en gewandeld enzo. Eerst even vriendjes worden dacht ik.
Ik ben het wel met Dorine eens dat je zo lang mogelijk niet heen moet gaan, anders is het einde zoek. Nou sterkte ermee.

Liefs, Manon

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 09:48

ik denk dat Sanderijn inderdaad gelijk heeft! laten ze eerst maar vriendjes worden! dat rijden komt later wel! sneller dan ze denkt!

Liefs van een verdrietige Ten (waarom? omdat ik jullie na vandaag waarschijnlijk allemaal een tijdje niet meer spreek! *traan*)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 09:57

Hoi Kim, wat jammer dat het nu even wat minder goed gaat. Maar ik ben het helemaal met de meiden hierboven eens: ze moeten eerst lekker aan elkaar wennen. Misschien is het een idee dat je haar bv de komende maand eens per week (of misschien wel twee keer) les gaat geven en dat ze de rest van de dagen alleen longeert en freestylt? Dan kunnen ze een band opbouwen, en als ze dan gaan rijden, ben jij er als Moon-kenner (jij kent dat diertje tenslotte door en door) om hen beiden een beetje te begeleiden?
Ik ben de eerste maanden met Milena ook voornamelijk bezig geweest met freestylen, "bonden", tutten etc, oftewel: wederzijds kennismaken en vertrouwen opbouwen.
Trek het je niet te veel aan, het komt wel goed! Liefs, Sonja.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 16:14

Wat rottig voor dat meisje (en dus ook voor jou) dat het nu even niet goed gaat met Moon. Ik hoop dat ze geduld heeft om Moon rustig te laten wennen en voorlopig even niets van haar te vragen.

Jij zult je wel erg naar voelen, machteloos, want terugkopen gaat dus ook niet... Hou contact met haar, geef tips, en inderdaad misschien dat je haar af en toe les kunt geven (begeleiden?), of is dat emotioneel te moeilijk voor je om Moon regelmatig te zien? Kan ik me ook wel voorstellen.

Balen hoor, kan niet anders zeggen, maar misschien komt alles nog wel goed.

Moed houden hoor!

Groetjes mieke

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-01 18:56

Ik wil het mezelf en de pony niet aandoen om daar steeds heen te gaan bovendien is dat ook niet te doen ik werk tot half 5/5uur ben half 6 thuis zeg maar kwart voor 6 weg na het eten kwart voor 7 daar half uurtje helpen meteen weg 8 uur thuis en dan nog 20 mij door naar lot en dan die zelf rijden. dat trek ik al helemaal niet.
nee ik mail haar terug enzo maar verder moet ze het zelf doen het klinkt hard zoals mijn vader het zei maar hij heeft wel gelijk het is mijn probleem niet.
Als ik erop stal kan ik er alles mee wnat zo deed ie in mindere mate bij Anouk en anderen ook maar dat ging over maar altijd was ik in de buurt of in een hoek van de bak of ik zat op een ander paard.. en nu ben ik er voor het eerst niet bij...

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 19:00

ik dnek dat zij en moon gewoon nog ff aan elkaar moeten wennen. Moon beseft nu pas dat ze niet meer thuis is. Klap komt dan hard aan. meisje moet gewoon veel geduld met haar hebben en gewoon het vertrouwen van onderaf aan weer opbouwen. en niet proberen verder te gaan waar jij en moon waren gebleven dat lukt dan toch niet.

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 20:40

Tja alles is hierboven al door de anderen gezegd, maar ik hoop dat Moon en het meisje snel aan elkaar wennen en dat het dan beter gaat.

Spijtig dat het zo gaat, maar voor Moon is het natuurlijk heel moeilijk nu, want ze is jouw kwijt...degene die ze altijd kon vertrouwen...

Nou sterkte en houd moed dat het goed gaat komen, dat ze maar beste maatjes mogen worden!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-01 12:12

Ik denk inderdaad dat ze geduld moet hebben. Het beestje heeft al veel meegemaakt, en vertrouwt iemand niet zo snel. Voltrack hebben we eerst ook niet elke dag gereden. hercules ook niet. GEwoon rustig longeren, spelen, grondwerk zoals dat heet. Vertrouwen geven. Niets terug verwachten, en op een gegeven moment komt er dan een moment dat je er wat mee kan. Arabiertjes zijn in sommige opzichten heel veel harder dan andere paarden, maar in weer andere opzichten veel gevoeliger. En ik denk dat vooral het sociale contact een gevoelig punt is. Voltrack was heel dominant, en nu heeft hij laatst weer lopen Spaanse Passen bij ánderen, bij mij doet hij het niet, of dat toeval is, geluk oid, ik weet het niet, ik denk dat het gewoon een kwestie van aftasten is. Ik ben ook wel eens erg bang geweest op Voltrack (naja erg, achteraf viel eht allemaal mee), tja, daar moet je jezelf overheen zetten, of er overheen werken. Ik zeg altijd tegen mijn zusje en mijn moeder: als je het niet durft, en weet dat je het niet aankan, waarom zit je dan op Jopie? DAt is geen manege paard. Mijn zusje is er daarna een paar keer afgedonderd, en nu klimt ze erop, rijdt hem redelijk, en dondert er weer af. VAllen en op staan, maar ze is niet bang meer. Soms heeft ze even de schrik in de benen, maar ze heeft zich er doorheen gesleept. En dat kun je alleen zelf doen. En ik denk ook dat je daarmee een onzeker of wantrouwend paard ook helpt. 't Is iets dat je met z'n tweetjes oplost, en dan geeft weer een band. En daar kun jij ook niet mee helpen. Je kunt het haar alleen vertellen. Jopie deed vroeger neits als ik erbij was, en vanalles als ik er niet bij was. Nu maakt het hem niet meer zoveel uit, tenzij ik er naast sta, dan doettei niets, anders wil hij nog wel eens gek doen

Laudie