Hoe eet ik hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Hoe eet ik hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 21:26

Nou dat doop ik eerst in het water want dan is het lekkerder.
Afbeelding
Vork

En van deze foto baal ik onwijs dat íe niet helder is.
Afbeelding

:evaw:


miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:27

Vingers aflikken hahahaha Echt een gaaf paardje Lovers Kwijl

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:28

hihi hij heeft dezelfde eet manier zoals Tos eerst deed,... nu hebben we zijn waterbak anders gemaakt.. zodat hij er minder hooi inkiept (en het water dus schoon blijft)

die 2 foto is wel mooi, qua lief paardenkoppie! (maar erg onduidelijk... jammer)

die eerste foto is echt lief!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 21:29

Zie mijn nieuwe halster trouwens, net gekocht... kon 'm niet laten hangen Haha! *auw portemonnee*
En omar zijn nieuwe hoefjes, voor het eerst op ijzers!

:evaw:

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:42

guido is ook altijd zo lekker aan het soppen met zn hooi!! wel balen want dan moet je bijna iedere dag je water verversen.... Schijnheilig

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

M_en_M
Berichten: 1059
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: in friesland

Re: Hoe eet ik hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:46

ja wel jammer dat die foto onduidelijk is maar ik ken meer paarden die zo eten hoor en dat dan ik een hoge water bak dus mopet je die ook de hele tijd schoon maken
maar verder wel een mooi paardje

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 21:46

Het water wordt minstens 1 x per dag ververst, dus omar mag soppen wat íe wil Vork . Hij jat wel altijd eerst de (al geweekte) hooitjes van de buurvrouw die in zijn bereik liggen.... die zijn NOG lekkerder natuurlijk... Meneer de slimmerik!

:evaw:

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:02

flame doet dit ook altijd zelfs in een automatische drinkbak.
een hap hooi even soppen(hoop herrie doordat hij de lepel indrukt)en dan smullen.dit deed hij zelfs toen hij nat hooi kreeg Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:14

Leuk paard heb je Lachen ! Mijn paarden soppen niet: Dikke omdat ´ie dan kostbare tijd verspilt, tijd die je beter kan gebruiken om zoveel mogelijk hooi te eten *LOL* en Beer doet het niet omdat Franzi (de merrie die bij hem op de paddock staat) zich dan meteen op zijn hooi stort Clown !
Waar staat jouw paard eigenlijk, in een kas ofzo Verward Wel lekker veel licht Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 23:07

Hee dat doet er ook 1 van mij!
Weet iemand misschien waarom ze dat doen?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 06:42

Sterre: Ja hij staat in de kas, in een landje van 8x20 ofzo. Lekker licht en lekker de ruimte en direct contact met de buurpaarden. In de zomer staan ze lekker in de wei dus van de warmte hebben we geen last.
Waarom ze hooi in het water doen
Omdat het makkelijker te kouwen is? Voor het stof, of omdat ze het lekkerder vinden.
De buurvrouw krijgt altijd geweekt hooi want ze heeft bronchitus en hoest zo een stuk minder. Omar heeft weleens wat gejat en sindsdien doet hij het zelf in het water. (deed de buurvrouw het maar...) Het andere buurpaard van de buurvrouw doet het trouwens ook Verward

:evaw:

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 09:56

Wat...zeuren dat je paard zijn hooi eerst in het water doopt? }> Da's nog normaal Haha! Bij mijn paard, in de opfok, zeiken ze eerst over het schone hooi heen (alsof er geen andere plek is), en vreten het dan op Frusty Misselijk

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 10:08

Wat fijn zeg,zo'n stal,in een kas! Lekker licht enzo!!!
En echt een lief paardje,jammer van de 2e foto!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 12:26

Toon's beste vriend Isard sopt ook met zijn hooi, altijd al gedaan trouwens. Toon en Kaminka nemen daar de tijd niet voor: ETEN!!!!! Drinken doen we daarna wel, hoor je ze denken! Haha!

Die laatste foto is mooi! Inderdaad heel erg jammer dat hij niet scherper is. Ik vind Omar een echte Voltaire om te zien, heel herkenbaar! Ooit hoop ik nog eens Kaminka's zoon te ontmoeten, die heeft ook Voltaire als vader en is ook een vos.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 12:36

Mieke schreef:

Die laatste foto is mooi! Inderdaad heel erg jammer dat hij niet scherper is. Ik vind Omar een echte Voltaire om te zien, heel herkenbaar! Ooit hoop ik nog eens Kaminka's zoon te ontmoeten, die heeft ook Voltaire als vader en is ook een vos.


tnx, dit vindt ik best een compliment eigenlijk. Eerst was het echt zo'n lompe onopgevoede knol zonder enige spier. Als hij zo staat als op de laatste foto zie je er inderdaad voltaire in. Met welke letter moet kaminka's zoon's naam beginnen. (omar zijn ma is trouwens Kemba, ook met de K, like Kaminka)
Ik kreeg zelfs van de eigenaar te horen dat het echt goed gaat en dat hij mooier wordt. Cool Dan groeit mijn zelfvertrouwen wel een beetje.

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot, Ubermetrics en 27 bezoekers