Helup!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megan
Berichten: 23
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 23:30

Ik heb de indruk dat je erg snel bent met wijken. De problemen met het tempo die je beschrijft zijn basisproblemen en dat soort dingen moet je eerst helemaal goed hebben voor je aan dingen als wijken begint.
Jij hebt het over overgangen terugrijden, maar persoonlijk denk ik dat je beter een bepaalde gang kunt blijven rijden. Een paard dat erg heet is zal zich immers steeds meer gaan opfokken als hij iedere keer terug moet. Je kunt hem dan beter terugrijden door gewoon wendingen te gaan rijden en die dan steeds sneller op elkaar te laten volgen en de wendingen af te wisselen, van ruime voltes naar 90ยบ-wendingen.

Als hij in de galop gaat hangen, moet je opletten dat je hem nooit te lang laat galopperen. Bedenk van tevoren dat je bijvoorbeeld 5 passen gaat galopperen en dan terug in draf: en houd je daar ook aan! Als dat moeilijk is kan je hem op een kleine volte zetten.

Maar ik begrijp dat jij het over een manegepaard hebt? Dat is heel moeilijk. Er rijden veel verschillende ruiters op die allemaal hun eigen zit, hulpen, en remedies hebben. Je kunt hem bijna niets afleren. Alleen proberen om in jouw uurtje ietsjes bij te schaven. (en niet te teleurgesteld zijn als hij de week erna weer verpest is)

annastacia
Berichten: 16
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 18:25

hallo

een kwartier stappen vind ik wel wat lang, dat hoeft maar even.als hij ervandoor gaat moet je hem eens op een volte zetten en flink aandrijven en laat maar galopperen hij wordt vanzelf wel moe.ga dan weer verder rijden en doet hij het nog eens zet hem dan op een volte en vang alleen op met je buiten teugel.je kunt hem ook eens halt zetten en een paar pasjes achteruit laten zetten.

succes ermee.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:21

als jij gestressd raakt, raakt die pony ook gestressd, en ik denk als je meer figuren gaat rijden tijdens het inrijden, dat alles wel wat meevalt.
ga op de volte, verklein hem, als hij op jouw tempo loopt, vergroot hem dan weer. laat hem een lange zijde wat naar binnen kijken, naar buiten enzovoort. allemaal oefeningen waar je paard los van raakt, en ontspannen.
ga vervolgens in draf, doe het zelfde. maak veel overgangen. zo luisterd hij naar jou, en heeft hij alle andere dingen, wat anders zo eng is, niet zo snel in het oog.

maar het belangrijkste vind ik wel, dat jij zelf rustig moet blijven.

suc6!