Shet.... hoe duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Shet.... hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 15:24

Ik wil (als het mag natuurlijk en ik genoeg ervaring heb) een shetje gaan kopen. Dan zoek ik ongeveer zoiets:
Een shetje boven de 2 a 3 jaar oud. Hoogte en kleur maakt niets uit. Verkeersmak (wil namelijk veel naar buiten, wandelen etc) en moet lief tegen andere dieren en kinderen zijn. Hoeft niet perse ingereden/beleerd te zijn.
Hoeveel zouden ze hier ongeveer voor kunnen vragen???


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:27

75 gulden...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 16:13

tussen de 50 en de mmhh 400 gulden??

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 16:27

Tja je verteld niet veel..
Je zegt hoeft niet ingereden te zijn. Kleur en hoogte maakt niets uit. Je zegt ook niet of ie papier moet hebben..!?
Dan heb je echt verschillende prijzen Ik denk tussen de 45 en de 300 euro.. Ik neem tenminste aan dat je niet perse eentje wil die t gioed gedaan heeft op de keuring e.d.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 16:54

Er zijn idd nogal grote verschillen tussen de verschillende shetlanders.
Je hebt natuurlijk hele goedkope (ze geven ze ook gratis weg) maar je hebt ook verschrikkelijke dure shetlanders (voor een shet dan).
Op een mini-shet veulen dat ik verzorgde werd op de keuring 5000 gulden geboden (ze was errug klein, doordat haar moeder nog te jong was toen ze gedekt was (was bij de vorige eigenaar gebeurd), ze moest ook in het begin met de fles gevoerd worden omdat ze nog te zwak was)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 18:03

Ik denk zon ongeveer tussen de 100 en de 300 euro.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 20:03

koop de paps van dribbel Kwijl
hehe, die is gaaf of issie al weg???

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

alf
Berichten: 18
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: A'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:38

tussen de 0 en 500 euro

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:57

als hij geen papieren heeft is hij niet veel waard!

Waar ik eerst Pienke verzorgde verkopen ze de shetveulen-hengstjes voor 75 piek (vraagprijs.. Knipoog ) En die hebben dan nog goede papieren!

als je goedkoop uit wilt zijn zoek naar een ruintje... zonder papieren... niet beleerd... dan is hij 100 piek waard!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:13

Je zegt dat 'ie verkeersmak moet zijn, maar dat 'ie niet perse ingereden hoeft te zijn.... ik ben bang dat je deze combi niet zo gauw tegenkomt. Oké, een pony kan aardig verkeersmak worden doordat hij of zij in een weide langs de weg staat, maar als je met de pony tussen het verkeer zit, dan is er denk ik weinig te merken van het verkeersmakke.

Ook maakt het heel veel uit of er papieren bij zitten of niet.

De eigenaar van mijn bijrijdpaard heeft twee shetjes te koop. Het gaat om een voskleurige merrie (nu nog 85 cm) van bijna een jaar, en om een snowflake appaloosa merrie (nu nog 95 cm) van bijna twee jaar. Beide pony's hebben papieren, hun moeder loopt uitstekend onder het zadel en voor de kar. Ze zijn, gezien hun leetijd, uiteraard nog niet bereden. Wel kun je heerlijk met ze wandelen, en poetsen etc. zijn ze ook al gewend.
Ter indicatie; per pony wordt € 250,-- gevraagd.


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:53

Marieke22 schreef:
Je zegt dat 'ie verkeersmak moet zijn, maar dat 'ie niet perse ingereden hoeft te zijn.... ik ben bang dat je deze combi niet zo gauw tegenkomt. Oké, een pony kan aardig verkeersmak worden doordat hij of zij in een weide langs de weg staat, maar als je met de pony tussen het verkeer zit, dan is er denk ik weinig te merken van het verkeersmakke.


Even offtopic
Waarom zou hij niet verkeersmak kunnen zijn als het beestje nog niet bereden is?? Je kunt toch ook gewoon met je pony door het verkeer ernaast wandelen of fietsen?? Daar word hij net zo verkeersmak van als dat je erop zit hoor.

Nu ontopic: Het ligt er heel erg aan wat je wilt, een keuringstopper met papieren is uiteraard veel duurder, maar je kunt ze al heel erg goedkoop krijgen.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 03-05-02 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 09:53

Ineke2 schreef:
Even offtopic
Waarom zou hij niet verkeersmak kunnen zijn als het beestje nog niet bereden is?? Je kunt toch ook gewoon met je pony door het verkeer ernaast wandelen of fietsen?? Daar word hij net zo verkeersmak van als dat je erop zit hoor.


You're right. Ben er niet helemaal bij vandaag!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 17:47

Ligt eraan, de meeste geven ze idd voor niks weg en de andere vragen er belachelijk veel voor. Maar van iets wat jij wil schat ik op zo'n 50 euro.
Het kan duurder uitpakken, maar denk wel een hengst is 9 van de 10 keer goedkoper!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 21:22

Annechien schreef:
Ligt eraan, de meeste geven ze idd voor niks weg en de andere vragen er belachelijk veel voor. Maar van iets wat jij wil schat ik op zo'n 50 euro.
Het kan duurder uitpakken, maar denk wel een hengst is 9 van de 10 keer goedkoper!


Hengstjes zijn idd meestal goedkoper. Ik kon een zwarte (grote maat) shet hengst, met papieren, beleerd in enkel- en tweespan kopen voor 550 gulden.

Zodra het een merrie is met dezelfde kunsten en een goed papier kost ze meestal een stuk mee.

Ik heb voor Ies 500 gulden betaald (onbeleerd) en voor Fleur iets van 550 (beleerd). De prijzen varieren heel erg. Laat je dus niet verleiden om te gaan kijken bij een shet waar ze 400 of 500 euro voor vragen... Een shet is waard wat de gek er voor geeft!

Succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers