Ongewenst gedrag...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Ongewenst gedrag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 22:34

Ik pacht sinds een paar maanden een eigen stuk grond (met stallen, weiland en een rijbak) van een vrouw wiens (paarden)dochter geemigreerd is. Dus ze had al het paardenspul leeg staan.
Nu pacht ik dat onbeperkt, en het is dus echt mijn stal. Mag doen en laten wat ik wil.

Die vrouw heeft een soort van museum-boerderij, en overigens ook nog een pension voor toeristen. Soort van bed&breakfast. Er komen dus veel toeristen op af, vooral rond deze tijd, worden het er steeds meer.

Die toeristen vinden die paarden natuurlijk hélemaal geweldig!
Eerst dacht ik dat ze braaf achter de hekken bleven. Nu twijfel ik sterk.
Ook kan je vanaf de binnenkant van de boerderij de stallen inkomen...

Ik merk dat ze sinds kort voernijd hebben, niet extreem, maar het valt me wel op. Ik denk dat mensen ze s'avonds laat komen aaien en dat soort dingen. Want als ik s'morgens aankom, staat wel eens het licht nog aan. Ik ben daar heel precies in, ik sluit altijd heel goed af.
Ik vind dat heel vervelend, omdat ik vind dat ze s'avonds moeten kunnen uitrusten.

Ook vind ik de laatste tijd vaak uitgedrukte sigaretjes op 'mijn'erf. Soms zelfs in de stal!! Frusty
Ik vind roken dus echt niet kunnen, zeker niet op stal. Sowiso wil ik het niet hebben dat ze het zomaar betreden!
Ik heb er heel dure spullen liggen, en vind het geen prettig idee dat mensen zomaar aan mijn paarden en spullen kunnen zitten.

Overdag staan de paarden de hele dag buiten. Ze zijn heel nieuwschierig en lief, dus mensen komen al gauw aaien e.d.
Maar laatst zag ik ze dus ook zomaar voeren. Echt een zak brood.
Nou sorry hoor, maar dat doe je toch niet zomaar zonder te vragen?
Het is geen hertenkamp?
Ook logeerde een tijdje een gezin in dat pension. En er zat ook een meisje bij, zo van mijn leeftijd schat ik. Maar ze was Israelisch of zo... Verward
Die stond er heel vaak bij, voeren en weet ik veel wat ze allemaal deed. Knipoog

Ja ik hou er gewoon niet zo van.
Helemaal niet, nu ik weet dat ze zomaar klakkeloos het terrein betreden en zo.
Aan de ene kant denk ik, 'ik stel me vast aan'
Maar aan de andere kant denk ik: 'verdomme, het zijn wel mijn paarden'!
Mijn moeder stelde al voor om bordjes met 'niet roken'etc. op te hangen.
Dat is wel een goed idee.
Ook heb ik al een cijferslot om m'n hek hangen. maar ja, vanaf de binnenkant kunnen ze er nog steeds in.
Sorry hoor, maar ze zijn geen atractie! Boos!

Wat vinden jullie? Of wat zouden jullie doen?


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:47

misschien kun je eens met die vrouw overleggen dat zij misschien die mensen duidelijk kan maken dat je daar niet van gedient bent en misschien het zo veranderen dat ze niet meer vanaf binnen kunnen komen.

tja, je kunt wel bordjes gaan ophangen met niet roken, niet voeren, etc. maar of het zin heeft...?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 23:30

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je met de eigenaar gaat paten hierover, anders heb je het elk jaar weer en sta je daar niet lekker meer en dat zou zonde zijn!

Ik zou ZEKER 'verboden te roken' en 'niet voeren-paard op speciaal dieet' bordjes ophangen. Dat schrikt misschien niet iedereen af, maar vast wel wat mensen.

Citaat:
Maar ze was Israelisch of zo... Verward


Snap niet wat je daarmee bedoelt... verstond ze je niet?

Succes! En al is het misschien moeilijk, echt gaan praten, lucht op!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 07:09

De boel goed afsluiten, bordjes plaatsen met niet voeren (ivm ziekte ofzo (maakt altijd veel meer indruk). Bordjes plaatsen met niet roken. misschien zelfs bordjes met verboden toegang?
En eens met die vrouw waarvan je het pacht gaan praten.
Wel een rot probleem maar ik zou er wel wat aan doen!
Succes![/code]

:evaw:

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 07:18

Oh, je lijkt mij wel Anneke! Schijnheilig
Ik heb ook een tijdje op een soortgelijke boerderij gestaan met pension voor gasten en schreeuwende-kinder-koters (:D) die leuk pony komen rijden. Dat voeren is tot daaraan toe, de meeste koters gaan daar wel redelijk normaal mee om, maar als op een gegeven moment je voerton wel erg snel leeg is, je paard erg veel energie heeft dat hij staat te stuiteren in de stal en je je zadel 's ochtends ergens terug vind op een plek waar ik het niet had achtergelaten en praten niet helpt (want dan krijg je een grote bek en ben je een zeurdoos) wordt het tijd om op te stappen... hihi.
Nou laat het maar niet zover komen, ga eens met die dame praten en kijk of je een dealtje kan maken met haar. Zij zal het niet zo fijn vinden dat haar zootje affikt doordat iemand zijn sigaret niet goed heeft uitgedrukt...

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 07:46

Heel wat sloten erop zetten, bordjes ophangen met 'verboden te voeren' (ook in het engels, duits, enz...) en eventueel een tweede hek achter het bestaande hek maken, op 1 meter daar vandaan.
Dit is echt niet leuk, het zal mij niet moeten gebeuren, want wie aan m'n paardjes zit... zit aan mij!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 07:56

ik zou een extra draadje spannen voor de poort langs *zodat ze ze niet vanaf het hek kunnen aaien... het is minder aantrekkelijk je brood over het hek moeten gooien... *ze kunnen ze niet aaien, dus zullen minder voeren!*
Met die mevrouw gaan praten!
Die deur die tussen stal en huis zit, kan die op slot?

Als dat kan zou ik gewoon "eisen"dat die deur op slot gaat!
Anders zou ik die deur barikaderen! Maar stel er gebeuren ongelukken, of je paardje krijgt koliek *vanwege een idioot die teveel of fout voer heeft staan voeren!*

Je betaald toch pachtgeld? Dan heb je het recht tot privecy hoor!

Mocht ze niet meewerken, dan zou ik (tegen die deur) een kast neer zetten, met een groot slot en daar alles in bewaren (ook het voer) en overal bordjes in allerlei talen ophangen!

succes!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 07:56

Je zet er een bak neer met water (onderbak voor wasmachine)....en een pak met latexhandschoentjes...
daarbij betreden een bordje hangen 'wegens besmetgevaar.....'
(na betreden van 'besmette gebied' dient u 12 uur niet te eten Knipoog )
Knipoog wedden dat dat een heleboel tegen zullen houden.
Zoek het op in zoveel mogelijk talen ....

Ik moet dat soort dingen ook niet hebben hoor....
oh.. als er ook een deuropening is, kun je 2de hands een traphekje dat je aan beide kanten kunt verstellen er ook nog tussen zetten.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:08

Tjsa, ik zou me ook bont en blauw ergeren hoor. Die verwennerijen naar die paarden toe lijkt me niet zo erg. Maar roken in je stal is asociaal, dat moeten ze toch echt niet doen. Als die stallen in de fik vliegen, is die vrouw niet verzekerd, en jij ook niet! En dan zijn jullie alles kwijt, afgezien van de emotionele schade die het jou brengt (die rokende mensen zitten er niet mee, paarden zijn immers "maar" dieren...) Ook zijn jouw spullen onveilig. Je hebt nu eenmaal mensen die jatten en ze moeten eigenlijk niet bij jouw spullen kunnen komen. Als er straks iets gestolen wordt, zal de verzekeringsmaatschappij OOK niet uitbetalen en dan ben je ook gedupeerd.
Tot slot van rekening moeten de paarden absoluut met rust worden gelaten op het moment dat ze eten. Een bordje ophangen zou daarom heel zinvol zijn. En je moet ook echt eens met die pensionhoudster gaan praten, de bovenstaande argumenten zullen haar vast doen inzien dat het beter is de mensen daar weg te houden.

De hond is de betere mens

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:24

orri schreef:
Je zet er een bak neer met water (onderbak voor wasmachine)....en een pak met latexhandschoentjes...
daarbij betreden een bordje hangen 'wegens besmetgevaar.....'
(na betreden van 'besmette gebied' dient u 12 uur niet te eten Knipoog )
Knipoog wedden dat dat een heleboel tegen zullen houden.
Zoek het op in zoveel mogelijk talen ....



haha, DIE vind ik goed!!! Haha!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:31

Haha Orri Haha!

Het lijkt mij verschrikkelijk zoiets, ik zou er ook wakker van liggen. Ik zou inderdaad bordjes ophangen, en kan je niet een keer met de eigenaresse van die boerderij gaan praten?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:38

Hang vriendelijke bordjes in div. talen op en leg uit waarom de paarden niet gevoerd mogen worden (koliek gevaar!!!), zet er een wasmand neer en schrijf op het bord, dat ze het meegebrachte voer daar in kunnen doen, "jij geeft het zelf aan de paarden" (je zal staan te kijken wat je zoal in die mand vind Boos! !). Wijs de mensen erop dat een stal snel in brand kan vliegen en dat er daarom niet gerookt mag worden!
Onze ervaring heeft geleerd, dat vriendelijke borden beter helpen dan " verboden dit.../ verboden dat..." ("verboden appels te plukken" helpt tenslotte ook niet Knipoog ).
Je moet iig ook met de eigenaresse van de boerderij praten!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:58

Ik zou er zeker eens over gaan praten met de vrouw waarvan je je land pacht. Als je een kamer huurt van iemand, mag jouw verhuurder toch ook niet zomaar iedereen in jouw kamer laten! En verder zou ik een bordje ophangen waarop je duidelijk maakt dat de paarden niet bij de boerderij horen. Zet er bijvoorbeeld ook bij dat je paard ziek wordt van 'bijvoeren'. En dat roken in de stal, dat kan dus echt niet. Dat mensen dat zelf nou ook niet snappen. Succes verder!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 09:44

He Anneke,
Kan je die tussendeur niet met een grendel afsluiten? Dat zou ik proberen. En een mand neerzetten waar mensen brood en dergelijke in kunnen doen lijkt me ook wel een goed idee.En idd ff een gesprekje houden met de eigenaren lijkt me ook een goede optie. Nou veel succes ermee. Groetjes Blieb

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 10:16

Nja, heb er eigenlijk weinig aan toe te voegen, maar ik zou er gewoon voor zorgen dat die mensen met geen mogelijkheid bij je paarden kunnen komen, zo weet je zeker dat er niet wordt gerookt, en niet wordt gevoerd door allerlei vreemden. Op die manier liggen je spullen ook veilig. Uit het verhaal te hebben begrepen kunnen die mensen via de boerderij dus de stallen in lopen, zorg dat dat dus niet meer kan! Praat erover met de eigenaresse van hetgeen wat je pacht.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 10:30

Bedankt allemaal zeg, voor jullie reacties!
Ik heb nu echt het gevoel dat ik zeker gelijk heb, en me dus niet aanstel. Haha!

Ik ga alles eens voor mezelf opschrijven, en het aan haar voorleggen.
Die deur kan geloof ik alleen vanaf de boerderij dicht, dan heb ik er nog niets aan. Scheve mond

Ik kan er echt wakker van liggen. Laatst was het zo erg, ik zat hier achter m'n computer, om een uur of 12 s'nachts. Toen hoorde ik een heel luid gehinnik...Tv stond niet aan, en het kwam ook niet van de computer...
Ik ben toen heel snel in m'n pyama de auto in geraced, en naar de stal gegaan. Er was gelukkig niets aan de hand, (paarden keken me met kleine slaperige oogjes aan Gaaaap ) maar ik snapte er niets van.
Kan je nagaan hoe bezorgd ik ben. Scheve mond

Afijn, ik ga vanmiddag nog met haar praten.
Vanmorgen stonden er namelijk alweer een groep toeristen bij ze, terwijl ze stonden te eten. Arghh!!!!! Frusty
Op zich was dat nog vrij onschuldig hoor, maar ik wil dat als ze eten, ze met rust gelaten worden. Gevolg was, dat Chester zich liet aanhalen, en dus bij z'n voerbak wegging. Waarop Pompidou dus weer uit zíjn bak begon te eten. Wat dus veelst te veel is.
Kijk daar stoor ik me dan aan. Straks krijgt ze nog koliek als dit iedere ochtend gebeurt? Verward

*zucht*

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 23:09

Laat je ons weten als je met haar gepraat hebt en hoe het gegaan is?

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, HuyanaJoy, meniekske, Monique1963 en 43 bezoekers