wie kent Astrid van Maurik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

wie kent Astrid van Maurik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:53

een paar maanden terug stond dit topic op Bokt: [EA-CO] Zitlessen Richard Weis methode nu ook in Nederland
Daarin stond te lezen:
Citaat:
Wie de lessen geeft is afhankelijk van beschikbaarheid en gewenst niveau.
Op dit moment staat vast dat de lessen op 12-8, 13-8, 14-8 en 15-8 gegeven wordt door Astrid van Maurik, dit vanwege een paar aanmelding van mensen die ZZ-Licht of hoger rijden. Op deze data is ook Eveline Hekkenberg aanwezig.
Astrid van Maurik is naast instructrice ook bewegingsdeskundige en heeft veel ervaring met paarden en ruiters op alle niveau’s. Haar jarenlange ervaring in binnen, maar vooral buitenland heeft er voor gezorgd dat haar analytisch en didactisch vermogen bijzonder ontwikkeld zijn. Haar lesmethode is niet uitsluitend, maar voor een groot deel gebaseerd op de Duitse rijstijl.
Eveline Hekkenberg heeft een holistische praktijk voor paarden en mensen. Zij is klassiek homeopaat, aura en chakra therapeut. Tevens is zij bekend acupunctuur, acupressuur en osteopathie wat weer met het in beweging brengen te maken heeft.
Deze twee mensen vullen elkaar op bijzondere wijze aan.


Ik ben benieuwd naar mensen die eraringen hebben met Astrid van Maurik. Misschien zijn er wel mensen die destijds mee hebben gedaan aan de clinic?


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:40

Ik ben naar Richard Weis zelf geweest, maar heb daar niet gehoord van Astrid van Maurik. Maar dat zegt weer niets. Wel refereerde Richard naar zijn Nederlandse assistente, Barbara van den Broek dat die wel volgens zijn methode les geeft. Ze zit in Zuid-Beijerland.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:04

Eveline Hekkenberg behandeld mijn paarden op dit moment en dat gaat heel goed. Ik heb Astrid les zien geven en was er persoonlijk niet zo kapot van. Voor verder info moet je maar even een pb sturen Lachen

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 08:50

Heb les van Astrid! Ben er echt super mee geholpen mijn paard is super vooruit gegaan!!
Ze heeft een super relaxe en vriendelijke manier van les geven.

Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:50

Ik heb ook even les van haar gehad, en ik was er ook niet kapot van. Ik heb heel erg het idee dat ze een standaard manier van les geven heeft en dat ze niet per combinatie kijkt hoe de vork in de steel zit. Ze vraagt 40 euro per les en dat is te duur voor wat ze overbrengt.

IK wil er wel even bijzeggen dat dit mijn PERSOONLIJKE ervaring is. Anderen (zoals Zusje) hebben wel plezier van haar les. IK denk dat je gewoon een paar keer les van haar moet nemen en zelf je conclusie moet trekken.

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:57

Ja ben erg tevreden over haar en heb wel het idee dat ze naar de combi kijkt(bij mij wel)
Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en ik vind dat een manier van lesgeven (maakt niet uit welke instructrice ) wel bij de ideen moet passen die je zelf hebt!! Niet dat je dingen tegen je zin in of als je een slecht gevoel hebt moet doen!!

Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:51

Helemaal mee eens.

Levita

Berichten: 1415
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:31

Even iets anders: Heeft Astrid van Maurik niet ook een eigen bedrijfje waar ze onder andere de perscontacten doet voor Antoinette Falandt??

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:41

Ik zal jullie even ies meer info geven zodat het misschien wat duidelijker wordt. Het is nogal wazig en volgens mij houdt Astrid daar wel van......

Ik ben met haar in zee gegaan voor de bewuste zitles zoals hier op Bokt beschreven. Mijn instructrice was druk met Athene en een zitles is altijd wel nuttig dacht ik. Ik was in het telefoongesprek erg onder de indruk van haar ervaring omdat ze roemde over haar jarenlange ervaring in de top-sport in Dui en Lux [zelf inter II gereden] en haar werk voor ruiters als Klimke, Balkenhol en Rothenberger. Ze zou zelf in Dui en Lux meerdere ruiters hebben opgeleid tot Pr.St.G. en was nu [inmiddels weer terug in Nederland] druk met de coaching van een aantal Junioren en Young Riders. Het gesprek aan de foon was heel hartelijk dus ik had er alle vertrouwen in.

Ik heb de bewuste clinic bij haar gevolgd en dat was geen succes. Gelukkig had ze Eveline Hekkenberg ook meegenomen en daar heb ik wel veel aan gehad. Maar goed, ik was speciaal voor Astrid gekomen, niet voor Eveline. Na de clinic was ik behoorlijk achterdochtig over al die verhalen die astrid me had verteld en ook wat ze later na de les nog vertelde over wat ze allemaal deed.

Ik ben hier en daar mijn licht op gaan steken [heb een aantal stallen en ruiters benaderd tot Falandt en Van Baalen aan toe] en tot nu heb ik nog geen een van haar uitlatingen kunnen verifieren. De meeste mensen kennen haar helemaal niet, en als ze haar wel kennen, weten ze alleen dat ze stukjes voor Antoinette schrijft. Verward

Dus vandaar mijn vraag over wat jullie ervaring is. Is ze een doortrapte oplichtster of zijn er wel mensen die haar kennen uit de sport en haar prestaties kunnen verifieren........ Ik vind het nogal fout ommensen zo voor te liegen. Boos!

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 08:56

Wil niet rot doen maar heb via Antoinette haar telefoonnummer gekregen!!
Dus denk dat het daadwerkelijk wel waar is wat zei vertelt! Ja en misschien past haar style niet helemaal bij jou style van lesgeven! Ze komt inderdaad bij stal van Balen en begleid o.a. young riders.

Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:23

Ik wil ook niet rot doen maar ik probeer hier gewoon wat feiten boven tafel te krijgen. En ook Antoinette kan me verder geen informatie geven over Astrid en laat per mail weten dat ze geen problemen met haar heeft en dat Astrid een aantal dingen voor haar doet...........

Kun je me bijvoorbeeld vertellen WAT Astrid dan doet bij Van Baalen. Volgens mijn informatie doet ze daar dus helemaal niets,............. ik ben ook wel eens bij Anky op stal geweest............ Clown En wie zijn dan de YR die ze begeleid?

Naar haar eigen zeggen loopt Astrid niet graag met zulke informatie te koop. Maar als je 5 minuten met haar praat krijg je de meest mooie verhalen te horen. Als je vraagt naar details dan krijg je als antwoord dat ze erg discreet werkt Verward Is ze soms bang dat ze het zo druk krijgt met aanmeldingen voor trainingen dat ze het niet meer aan kan of zo Lachen

Misschien dat jij me op andere gedachten kunt brengen [mag ook per PB] maar tot nu toe lijkt het er erg op dat Astrid de zaak listig aan het bedriegen is Verdrietig Boos!

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:56

Ik heb je ge-pb't.

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:37

Is het nu nog niet genoeg met je gefrustreerde gedrag Jippie? Ik heb inmiddels begrepen dat dit standaard is voor jou om dit soort dingen te doen. Ik heb je een tijd geleden behoorlijk wat info gegeven en je verhaal is al 10 keer verdraaid zoals je het nu brengt niet erg tactisch van je zegt heel veel over jou. Misschien tijd voor een slotje?

En trouwens ze geeft inmiddels zo ongeveer geen lessen meer omdat dat vanwege haar reuma niet gaat.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:25

Insider?? Ik snap jouw reactie niet helemaal hoor.

Hoezo standaard voor Jippie om dit soort dingen te doen?
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit rare verhalen van haar gehoord hoor en ook dit topic vind ik niet echt raar.

Ze vraagt gewoon wat info over iemand dat mag toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:15

kaj schreef:
Insider?? Ik snap jouw reactie niet helemaal hoor.


Behalve dan als Insider en Astrid van Maurik dezelfde persoon blijken te zijn. Ik weet niet of het zo is maar dat zou een logische verklaring kunnen zijn.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:45

kaj schreef:
Insider?? Ik snap jouw reactie niet helemaal hoor.


Ik snap deze reactie ook niet helemaal. Er is niks mis met vragen. En als er geen 'stront aan de knikker' is, is er toch helemaal niks aan de hand? Er wordt wel vaker naar de reputatie en achtergrond van instructeurs/trices gevraagd, zeker als die nogal vaag is.

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:05

Grote probleem van Jippie is dat ze van mij behoorlijk wat info heeft gekregen deze info alle kanten op al verdraaid heeft, nu iedereen in de paardenwereld lastig valt met vragen waar die mensen totaal geen zin in hebben omdat zij nu net wel wat beters te doen hebben en geen problemen met Astrid hebben. Maar dat schijnt voor Jippie onacceptabel te zijn. Het lijkt meer op stalking langzamerhand. En als je goed hebt opgelet weet je ook wie ik ben dat heb ik je namelijk ook al verschillende keren verteld.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:20

OK, en nu wil ze van meer mensen de mening ontvangen. En waarom zou ze dingen verdraaien? Wat is de toegevoegde waarde daarvan? Helemaal niks. Er moet meer aan de hand zijn anders zou Jippie dit bericht niet geplaatst hebben. Er zijn ook bijvoorbeeld mensen die de rijmethode van Anky van Grunsven fiks ter discussie hebben gesteld en haar dus ook bij naam en toenaam hebben genoemd, en....is nu de reputatie van Anky gelijk naar de knoppen? Nee, tuurlijk niet. En dit is hetzelfde, de reputatie/achtergrond van Astrid van Maurik wordt (fiks) ter discussie gesteld...en wie haar kent en ervaringen met haar heeft mag reageren. Positief of negatief.


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:26

Ik heb van iemand les die bij andere ook omstreden is. Maar voor mij past hij perfect en Pablo en ik worden er alleen maar beter van. Daar gaat het toch tenslotte om met paardrijden.

Punt hier is dat iemand een verhaal van Richard Weis heeft gebruikt en de Academy wat blijkbaar niet helemaal correct is. Zij heeft ook mij benaderd om bij haar les te volgen n.a.v. mijn reacties op de clinic van Richard Weis. Je moet niet dingen verkopen die niet waar zijn, als dat zo is.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:27

Eleonoor schreef:
Punt hier is dat iemand een verhaal van Richard Weis heeft gebruikt en de Academy wat blijkbaar niet helemaal correct is. Zij heeft ook mij benaderd om bij haar les te volgen n.a.v. mijn reacties op de clinic van Richard Weis. Je moet niet dingen verkopen die niet waar zijn, als dat zo is.


Precies, want mensen tellen veel geld neer voor zo'n les, juist omdat zo'n persoon veel ervaring heeft in mensen trainen op een hoog niveau en samengewerkt heeft met mensen die op hoog niveau rijden. DAAR betaal je voor want 'het zal dan echt wel goed zijn'. En als dat dan niet waar is dan is dat heel zuur als jij degene bent die al dat geld neer moet tellen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:35

Insider schreef:
Is het nu nog niet genoeg met je gefrustreerde gedrag Jippie? Ik heb inmiddels begrepen dat dit standaard is voor jou om dit soort dingen te doen. Ik heb je een tijd geleden behoorlijk wat info gegeven en je verhaal is al 10 keer verdraaid zoals je het nu brengt niet erg tactisch van je zegt heel veel over jou. Misschien tijd voor een slotje?

En trouwens ze geeft inmiddels zo ongeveer geen lessen meer omdat dat vanwege haar reuma niet gaat.


OK dan!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:28

Insider"]
Grote probleem van Jippie is dat ze van mij behoorlijk wat info heeft gekregen deze info alle kanten op al verdraaid heeft,......
[/quote] Ik verdraai helemaal niets, sterker nog, ik heb jouw informatie niet eens gebruikt. De informatie die jij me hebt gegeven is net zo vaag en fantasierijk als de informatie die Astrid me zelf heeft gegeven.

[quote="Insider schreef:
.......iedereen in de paardenwereld lastig valt met vragen waar die mensen totaal geen zin in hebben omdat zij nu net wel wat beters te doen hebben en geen problemen met Astrid hebben......
Ik val helemaal niemand lastig. Ik heb een aantal zeer neutrale mails rondgestuurd naar diverse ruiters en stallen in Europa. Het staat mensen vrij daar op te reageren of niet. De response die ik heb gekregen is zeer hoog. Ik heb inmiddels een aantal zeer behulpzame reacties gekregen waardoor ik het plaatje redelijk compleet heb. Deze mensen zitten er namelijk ook niet op te wachten dat hun naam mis/gebruikt wordt. Bovendien, Astrid heeft me zelf verteld dat iedereen in de dressuur top-sport haar wel zou moeten kennen en dat ik dat aan iedereen na kon vragen. Als Astrid werkelijk zo succesvol is dan hebben mensen er ook geen moeite mee om daar informatie over te verstrekken.

Waar dit topic om gaat is dat er mensen rondlopen die gebruik maken van de naam, goodwill, en respect van anderen om daarmee hun eigen kletspraat voor veel geld aan de man te brengen. Als Astrid die grote verhalen niet had opgehangen was ik absoluut eerst een keer komen kijken en dat was ik zeker direct al afgehaakt. Nu heb ik haar vertrouwd op haar woord en voel ik me gewoon een oor aangenaaid. Want door de reacties die ik ontvangen heb weet ik inmiddels dat de verhalen die ze verteld gewoon grof gelogen zijn en dat ik niet de enige ben die dit overkomen is.

Ik had natuurlijk een topic kunnen openen met een titel als 'opgelicht' of 'kat in de zak'. Maar ik heb besloten om eerst neutraal te blijven en wat informatie in te winnen en Astrid het voordeel van de twijfel te geven. De informatie heb ik inmiddels maar ik zal het zo discreet houden dat ik de details niet open en bloot op het internet gooi, dat heb ik ook afgesproken met degenen die me de informatie verstrekt hebben.

Ik hoop op deze manier mensen te waarschuwen voor talenten die door omstandigheden nog niet ontdekt zijn, maar wel voor astronomische bedragen hun gebakken lucht [al dan niet met of zonder een zelf ontwikkeld revolutionair systeem] aan de man brengen.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:05

Jippie schreef:
Ik val helemaal niemand lastig. Ik heb een aantal zeer neutrale mails rondgestuurd naar diverse ruiters en stallen in Europa. Het staat mensen vrij daar op te reageren of niet. De response die ik heb gekregen is zeer hoog. Ik heb inmiddels een aantal zeer behulpzame reacties gekregen waardoor ik het plaatje redelijk compleet heb. Deze mensen zitten er namelijk ook niet op te wachten dat hun naam mis/gebruikt wordt. Bovendien, Astrid heeft me zelf verteld dat iedereen in de dressuur top-sport haar wel zou moeten kennen en dat ik dat aan iedereen na kon vragen. Als Astrid werkelijk zo succesvol is dan hebben mensen er ook geen moeite mee om daar informatie over te verstrekken.

Waar dit topic om gaat is dat er mensen rondlopen die gebruik maken van de naam, goodwill, en respect van anderen om daarmee hun eigen kletspraat voor veel geld aan de man te brengen. Als Astrid die grote verhalen niet had opgehangen was ik absoluut eerst een keer komen kijken en dat was ik zeker direct al afgehaakt. Nu heb ik haar vertrouwd op haar woord en voel ik me gewoon een oor aangenaaid. Want door de reacties die ik ontvangen heb weet ik inmiddels dat de verhalen die ze verteld gewoon grof gelogen zijn en dat ik niet de enige ben die dit overkomen is.

Ik had natuurlijk een topic kunnen openen met een titel als 'opgelicht' of 'kat in de zak'. Maar ik heb besloten om eerst neutraal te blijven en wat informatie in te winnen en Astrid het voordeel van de twijfel te geven. De informatie heb ik inmiddels maar ik zal het zo discreet houden dat ik de details niet open en bloot op het internet gooi, dat heb ik ook afgesproken met degenen die me de informatie verstrekt hebben.

Ik hoop op deze manier mensen te waarschuwen voor talenten die door omstandigheden nog niet ontdekt zijn, maar wel voor astronomische bedragen hun gebakken lucht [al dan niet met of zonder een zelf ontwikkeld revolutionair systeem] aan de man brengen.


OK dan!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:34

Jippie je hebt je roeping werkelijk gemist hoor, je bent een echte wereldverbeteraar.... Schijnheilig Verward

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:01

Ik vind het allemaal maar vage reacties. Wees eens wat duidelijker. Insider en Aqua8horse, waarom reageren jullie zo heftig?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 93 bezoekers