Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 10:40

Nieuwsredactie / http://www.horsetalk.co.nz


Dierenwelzijnsorganisaties eisen onmiddellijke maatregelen.

Een Canadese paardenwelzijnsorganisatie heeft verborgen camerabeelden van twee slachthuizen vrijgegeven. De beelden laten duidelijk zien dat beide faciliteiten niet aan de welzijnsnormen voldoen.
Een van de twee slachthuizen staat bekend als het grootste slachthuis van Canada.

De Canadian Horse Defence Coalition (CHDC) gaf dit weekeinde de beelden vrij. Direct na het zien van de beelden liet de dierenbescherming van de Verenigde Staten weten dat zij van mening zijn dat er een verbod moet komen op het exporteren van slachtpaarden naar Canada.
Een veterinair noemde een van de slachthuizen: "een ware hel voor paarden".

Er is inmiddels contact opgenomen met de Canadese voedselinspectie. Het beeldmateriaal is tevens bekeken door de WSPA (World Society for the Protection of Animals. Deze laat weten dat de verborgen camera-actie duidelijk bewijsmateriaal is voor de gruwelijke slachtpraktijken van paarden die plaats vinden in Canada;

"Het is overduidelijk dat de faciliteiten en het personeel op deze beelden absoluut niet geschikt zijn voor het diervriendelijk slachten van paarden, hetgeen resulteert in extreem lijden van zeer veel paarden."

"Problemen zoals het niet goed vastzetten van het paardenhoofd voor het schieten, schieten van een te grote afstand, schieten in een verkeerd deel van de hoofd of zelfs het lichaam, niet direct opnieuw schieten wanneer het eerste schot niet voldoende is om een dier te doden, volledig bij bewustzijnde dieren omhoog takelen en -bij een van de bedrijven- gewelddadig behandelen van paarden met overmatig zweepgebruik en een electrische prikstok. Een paard dat vriendelijk zijn neus uitstak naar een werknemer werd vervolgens in zijn oog geschoten.
Sommige paarden vielen na het schot op de grond, maar kwamen toch weer overeind. Soms duurde het meer dan vijf minuten voor het dier een tweede of zelfs derde schot kreeg. Ook was het personeel absoluut niet onder de indruk van het lijden van de paarden."

"Ook zijn wij geschokt over het feit dat de aanwezige supervisoren en inspecteuren die het gedrag en de acties van het personeel hebben gezien, niet ingrijpen."

De WSPA wil dat de autoriteiten deze slachthuizen met onmiddellijke ingang sluiten en dat de werknemers en werkgevers worden aangepakt. Volgens de organisatie zouden de bedrijven gesloten moeten worden tot er flinke aanpassingen zijn gedaan, bij zowel het bedrijf zelf als het personeel.
"Alle werknemers die in contact komen met deze intelligente dieren moeten worden getraind om de paarden met het respect te behandelen dat zij verdienen."

De Canadese voedselinspectie moet per direct slachthuizen gaan observeren om er zeker van te zijn dat dit niet meer voorkomt. De Canadese voedselinspectie liet weten de mishandelingen zeer serieus te nemen en laat per direct officials de zaak onderzoeken.

De organisaties zijn tevens met spoed op zoek naar mensen die de aanwezige paarden herkennen en die meer kunnen vertellen over de identificatie-labels.

Let op! De volgende beelden zijn erg grafisch en kunnen als schokkend worden ervaren!

Klik hier voor foto's van de praktijken.

Klik hier voor foto's van de paarden waarvan de eigenaren worden gezocht.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:42

Ik durf niet eens te kijken....
Wat vreselijk dat dit gebeurd zeg, je zou toch van een ontwikkeld land als Canada verwachten dat dit soort praktijken niet voorkomen?

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:43

Ik ga dus echt niet naar die beelden durven kijken. Ik word al misselijk van de tekst van het bericht. Vreselijk, dat er zoveel harteloze mensen rondlopen op aarde. Ik heb er geen woorden voor.

bonnefooi

Berichten: 491
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: schone brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:44

Ik kijk ook niet want daar wordt ik verdrietig van.
Maar echt verschrikkelijk. Hopelijk wordt er gauw een einde aan gemaakt

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:44

ik ga dus niet kijken, kan nu al met moeite mijn boterham binnen houden
gatverdamme
zoiets zou echt nooit nergens met geen enkel dier mogen gebeuren
slacht, prima, maar dan wel op een goede manier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:44

Ik durf ook niet te kijken, maar bah, waar zijn dit soort praktijken nou weer voor nodig.. :n

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:45

Nou ik heb deel 1 gezien, en adviseer mensen om niet te kijken.....afschuwelijk!

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:46

Wat erg ;( Ik ga niet kijken. Waarom? Waarom op zo'n manier ;(

Drrrassic

Berichten: 1198
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Rijswijk

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:47

Ik wil het ook niet zien.. Afschuwelijk.. Wat zielig zeg, voor die paarden..

In Nederland is het vast ook heel erg hoor, misschien dan niet per se met paarden, maar wel met andere dieren zoals varkens en kippen en koeien enzo..

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:48

Ik ben geen watje en heb dus even naar de foto's gekeken.. daar is niet veel op te zien maar de tekst erbij geeft aan wat er mis gaat. En dat alleen al is voor mij genoeg om niet naar de film te kijken. Té gruwelijk.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:48

Ik heb ook genoeg aan het verhaal en hoef de beelden echt niet te zien...Kan me er helaas een goede voorstelling van maken. Goed dat het nu aan het licht gekomen is en er dus actie ondernomen kan worden.

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:48

Gadver, dat er zulk zieke mensen bestaan.. Echt om te kotsen.. :n

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:49

Ik heb een klein stukje gezien. Hoe durven mensen dit een dier aan te doen. OMG werd echt heel raar van door de beelden te bekijken.
Arme paarden.

criollolover

Berichten: 3254
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: boven in drenthe....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:49

heb 5 sec gekeken, afschuwelijk, advies, niet kijken!

Boelles

Berichten: 5368
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Boerakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:49

Heb een klein deel gezien maar het is echt af te raden om die filmpjes te zien!!
Bah bah bah.. :n

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:49

Ik heb wel gekeken en vind het echt te belachelijk voor woorden!!
Kan er met mijn verstand niet bij dat mensen zoiets voor elkaar krijgen en het ook schijnbaar nog doodnormaal vinden :n

Charr_x

Berichten: 1233
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Moerbeke-Waas (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:50

Ik heb tot na het 1e schot gekeken naar het eerste filmpje.
Ik raad het niemand aan. Het is echter dan de tekst doet vermoeden.
Wat vreselijk dat zulke dingen in ontwikkelde landen gebeuren en daar valt Nederland soms ook onder.

DyonS

Berichten: 720
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:51

Verschrikkelijk.. Heb de beelden ook niet bekeken, dat hoefde niet meer na het lezen van de tekst.. ;( Waarom.. :?

toot

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:51

ik heb het wel gekeken,, brrr wat vreselijk.
ik denk helaas dat dit nooit echt gestopt gaat worden,
te veel slachthuizen te weinig inspecteurs.

wuyts
Berichten: 191
Geregistreerd: 07-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:51

Ik ben misselijk van de tekst alleen. Mijn maag ligt hier in een vijfvoudige knoop! Ik ga echt niet kijken!!
Ik hoop alleen dat dit een enorme alarmbel is en er per direct ingegrepen kan worden!!!

Kimbey

Berichten: 1890
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:52

Gadverdamme, ik heb een stukje gekeken.. Bah die mensen wil je wat aandoen. :@

Silfanoo

Berichten: 2434
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:53

Ik durf niet te kijken, maar wat afschuwelijk zeg..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:54

Ik ben geen watje maar ik adviseer mensen om NIET naar de filmpjes te kijken. Gruwelijk.

xelmo
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:56

ik heb 1 stukje gezien.
echt vreselijk!
ik snap niet hoe je zo harteloos kunt zijn om dit te doen.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:58

heb ook slechts een klein stukje gezien, meer kon ik niet hebben.. Dus advies; niet kijken..