Hoe vinden jullie dit paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Hoe vinden jullie dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 22:55

ik ben niet serieus aan t zoeken hoor. ik wil eerst kijken of t wat wordt met die draver (al heb ik gehoord dat ze geen manege pony's verkopen Boos! )
Ras: Welsh cob
Hoogte: Rivaldo is een ruin van 1.55
Kleur: valk met zwarte manen en staart
Jaar: 1991
Afstamming: Llanweneth Don stb-D x Vally HWRx Emminkhoven'sValiantx Parc Enchanter

Hij is dressuurmatig ingereden loopt m/z.
Springen vindt hij ook erg leuk en kan goed meekomen. (Ik heb hem voornamelijk recreatief gereden wegens gebrek aan tijd.)
Het is een paardje met een eerlijk karakter.
Buiten is hij rustig en goed te rijden.

EEN IDEAAL PAARDJE VOOR IEMAND DIE WAT WIL BEREIKEN IN DE SPORT!

Afbeelding


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:01

tja, ik weet niet wat je zoekt??

ik vind dit nou niet echt eruit zien als de ideale pony om de top te bereiken..hij staat ook nogal sullig op de foto..

volgens mij staat hij een beetje kort op de beentjes, is hij een beetje aan de dikke kant en enigsinds overbouwd...

maar ja, als je een leuk, braaf dier zoekt lijkt het me wel wat(voor zover je dat vanaf een foto kunt zeggen), maar als je echt de top wilt bereiken zou ik toch even verder kijken naar een pony die iets beter gebouwd is en ook wat jonger..(rond een jaar of 8 ofzo)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:05

Ik vind dat m/z nogal 'verdacht'. Een paard is óf M, óf Z. Dat een paard thuis in de training m of z oefeningen doet, dat zegt niets. Dat doet mijn zusje ook, maar z is ze nog lang niet! (en m ook nog lang niet).

Ik vind het ook niet echt ogen als een goede sportpony. Maar als jij lekker recreatief wilt rijden, een B proefje en wat sprongetjes, dan voldoet ie perfect denk ik!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:05

Veel te veel geld en ook zeker geen sportpony.
Dan kan je net zo goed voor veel minder een haf kopen, die heeft net zoveel aanleg als dat deze lijkt te hebben.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:09

wat is eigenlijk de vraagprijs?(gewoon benieuwd hoor..)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:11

Ik vind het een gaaf beestje om te zien! Leuk beestje om western mee te rijden Knipoog

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 23:12

T.k. 4 jarige haflingerruin stm. 1.44m met papieren en paspoort.
Hij is gereden en verkeersmak.
Hij reageert snel op hulpen en is lekker voorwaarts en energiek dus daarom niet geschikt voor beginners.
Het is een mooi luxe type en kan goed bewegen hij is ook ligt te rijden en goed nagevelijk en redelijk de zijgangen.
Het is een leuke pony voor de sport en recreatie maar niet voor beginners daar is hij te vlot voor.
verder is het wel een hele lieve en makkelijke pony in de omgang en op stal en sociaal met andere paarden.
voor meer inf. kunt u mailen of bellen.
Afbeelding


Leuke lieve haflingerruin met papieren, 7 jaar, 1.48 meter, modern type. Hij is recreatief bereden, houdt van een sprongetje. Geen stalondeugden, lief in de omgang, klinisch goedgekeurd.
Afbeelding


Te koop wegens studie: 11-jarige bruine KWPN ruin. Hij is 1m 65 hoog. Vader is sit this one out. Moeder is van Wallstreet. Is L-spr en L-dres. Heeft tweemaal meegelopen in 8-tal(2000 en 2001) en is hiermee twee maal Nederlands kampioen geworden. Geen stalgebreken. Verkeersmak. Zeer geschikt voor recreatie.
Afbeelding


Afbeelding
T.k. mooie 4 jarige haflinger ruin stm.ong. 1.45m
Het is een mooi type ( niet te grof of te slank) met mooie lange blonde manen en een volle staart.
Hij is goed gereden en wedstrijdklaar (B/L dressuur) hij reageert goed op de ben en is lekker voorwaarts. Het is een leuk recreatie en wedstrijdpaardje. Hij is verkeers en trailermak.
Hij is makkelijk en lief in de omgang en op stal en sociaal met andere paarden.
hij heeft papieren en een paspoort.
voor meer inf. kunt u mailen of bellen.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:17

Die Welsh moest volgens mij 3500 euro opbrengen.

Zoek je niet in een bepaalde prijsklasse?
Die ruin van Sit this one out bijvoorbeeld moet volgens mij nog 5000 euro kosten, die staat al maanden te koop.
Ik neem aan dat die haflingers in een heel andere prijsklasse zitten.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:18

Maar wat wil JIJ nou? Je hebt wel heel verschillende paardjes hoor.... Van een grote sit this one out tot een haffie...

Wil je wedstrijden rijden? Wil jij in het Z komen? Of wil je rustige bosritjes maken? Hoe oud ben je, en wat is je budget?

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:21

carola schreef:
Maar wat wil JIJ nou? Je hebt wel heel verschillende paardjes hoor.... Van een grote sit this one out tot een haffie...

Wil je wedstrijden rijden? Wil jij in het Z komen? Of wil je rustige bosritjes maken? Hoe oud ben je, en wat is je budget?


hier ga ik volledig in mee, wat wil je???en waarom kopieer je al die advertenties?wil je dat we ook zeggen wat we daarvan vinden?
ik wil je best helpen en zeggen wat ik van die paardjes vind, maar dan zal je toch echt eerst moeten zeggen wat je zoekt en wat je wilt...

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 23:22

nou, dit is gewoon rondkijken, ik ben namelijk niet serieus aan het kijken nog, maar wilde graag jullie mening weten.
ik ben van plan om af en toe een wedstrijdje te rijden, maar niet serieus. Vooral recreatief. Ik ben bijna 15, en het budget.. de pony zelf hoef ik niet te betalen, dus dat weet ik niet. Maar vorige keer was t nogal hoog. Alleen ik weet niet of dat voor elke pony geld

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:26

tja,in dat geval is bijna elk paardje wel geschikt, ik bedoel als het maar een verkeersmak dier is zou het dan al goed zijn.

maar wat wil je?een haf of een kwpn'er..een jong en onervaren dier of een ouder dier met veel ervaring..?

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 23:32

ehm..
een grote e-pony of een klein paard, maat verschillend van 150 tot 167. goed, mooi gebouwd paard, beetje sportgericht. Kwpn, groninger, NRPS, grote newforest. Paardje met ervaring, leeftijd verschillend van 5 tot 12 jaar.
ik weet niet hoe ik t allemaal beschrijf. Zo'n soort paardje Scheve mond
sorry als t allemaal stom overkomt, maar t moet mijn eerste paardje worden en ik weet niet hoe ik begin met zoeken, hoe ik dat aanpak. Maar ik heb de tijd.

tja, of een slanke haf. recreatief en niet verder dan een b proefje. ik wil wel serieus wedstrijden gaan rijden, maar ik kan t niet aan denk ik

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:35

Voordat je begint met zoeken moet je op een rijtje zetten wat je nu eigenlijk wilt.
Je wensen lopen zo gigantisch uit één!
Je noemt een NRPS-er in 1 adem met de Groninger.
Met beide rassen is op zich niets mis.
Maar in NRPS zit een flinke scheut arabisch bloed en de ander is bekant een koudbloed!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:38

als je wilt kan ik je wel helpen met zoeken hoor...
je zegt dat je vanaf 1.50 wil, dan vallen de hafjes in dit topic dus af. als ik je een tip mag geven: kijk echt alleen naar wat je wil en ga niet denken van deze is ook wel leuk maar wel te klein maar ach...als jij vanaf 1.50 wil dan moet je dus niet naar hafjes van 1.44 gaan kijken.

en ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar een aantal pony's zal pas 4 jaar misschien is het toch handiger om als eerste paard een wat oudere te nemen(daarmee bedoel ik rond de 8 ofzo)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 08:18

Pam, je bent zelf vrij lang, en ook nog in de groei, dus als ik jou was zou ik zeker een paard nemen.
Ook met het oog op dat je niet over drie jaar moet stoppen met de wedstrijdjes omdat je dan 18 bent... is ook niet zo leuk.
Een groninger lijkt me nog niet eens zo'n gek idee, omdat deze vaak wat 'koeler' in de kop zijn, niet zo schrikkerig.
Maar dan wel een ervaren beestje, eventueel wat ouder, hoeft geen hoog niveau te hebben maar wel verkeers- en trailermak.

Haflingers vallen dan al snel af ja, en New-Forest etc. ook, omdat je redelijk lange benen hebt en dan alleen maar last krijgt met hulpen geven tijdens het rijden...
Verder: vraag je ouders nu eens gewoon wat ZIJ willen, want je schreef dat je vader wat vaag erover doet?
Gewoon zeggen dat JIJ serieus gaat zoeken, en ook serieus gaat reageren op advertenties, maar dan wel de zekerheid van hen wil hebben dat je inderdaad een paard mag, en niet naderhand horen: we wachten nog even... Sterkte!
Veel succes met zoeken en als ik 'iets' vind dan gil ik wel!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 08:51

Mij lijkt het geen super sportpony.Klein en mollig!En om te springen heeft die te korten benen!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 09:17

realiseer je wel goed dat als je een NRPS wilt, een paardje krijgt die hoog in het bloed staat, en niet voor 1 gat te vangen is.

Verder zou ik ook goed in de afstammelingen verdiepen, welke hengst/merrie spreekt mij wel aan qua karakter, vermogen enz. Het is wel leuk om te zeggen van dat paardje vind ik wel wat, maar misschien heeft hij een heel druk karakter waar je wel mee om moet gaan.
Ik zou dus echt gaan verdiepen in de stambomen en dan een paardje uitzoeken met die achtergrond, zo weet je wel wat je koopt...

Succes rianne

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 10:20

Ik zou wel eerder gaan voor een welsh cob dan voro een haflinger. Maar wil je verder in de ponysport of in de paarden? In het laatste geval zou ik toch maar voor een paard gaan. Dan krijg je het gewoon gemakkelijker. Het is verder wel een leuk dier.

hurricane
Berichten: 21
Geregistreerd: 01-05-02
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 11:24

ik vind dat je ze allemaal is een keer moet rijden en gewoon zelf beslissen welke je het leukste vind, en als die goedgekeurd is moet je hem gewoon nemen als je een sportpaard wil die echt de top kan berijken moet je naar de benen en naar z'n bloedlijnen kijken en als je daar geen verstand van hebt moet je op internet kijken voor de bloedlijnen en een goede dierenarts of iemand die heel ver in de sport is met springen (zodat hij veel van de benen af weet)vragen voor de benen.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 18:41

Ik vind die Cob wel leuk. De foto is niet de beste die je kan hebben, maar een Welsh Cob ziet er vaak in rust erg sullig uit, maar in actie zie je ze groeien. Lijkt me een heel leuke pony, ietsjes te dik, die korte beentjes valt wel mee denk ik, die kan echt wel springen. Geen Z misschien, maar springen kan die heus wel.
De prijs...veel geld maar niet echt duur. Mooie afstamming en de Welsh Cob is over het algemeen niet goedkoop, die kosten wel wat meer dan een 'gewone' pony die hetzelfde kan, net als elk ras iets toe kan voegen aan de prijs of juist eraf halen.
Als ik moest kiezen tussen die en een draver Tong uitsteken (niks gehoord over draver hoor, misschien is die wel heel leuk)

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 19:46

Maar wat is de exacte prijs van die Welsh Cob nou?
Verward

Want hij heeft de zelfde vader als de jaarling die ik mayb ga kopen, en precies de zelfde kleur! (komt zeker door de vader ofzo Knipoog )

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:23

Ik vind dat de welsh een erg slome indruk maakt Lips are sealed

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:40

Ik weet hier in de buurt nog wel een leuke ruin te koop *LOL* ongeveer 1.55 m, bruin, (ik dacht) 8 jaar. Kan leuk lopen en een sprongetje maken maar is vooral recreatief gereden. Braaf paard in de omgang en onder het zadel en verkeersmak.