Dr Atkins dieet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:09

Zooo Jitske!! Klasse man, echt super! Ik zal woensdag weer wegen, maar met al die smokkelmomenten tussendoor zal het wel niet echt leuk worden..
Hahaha je droomd zelf al over chocola :P
Ik zit er ook over te denken om iets anders voor de pil te zoeken, en als je buik daarmee krimpt doe ik mee :D

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3


Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-10 20:36

duChambre schreef:
wat is de nuvaring? heb ik echt nog nooit van gehoord :+
wil eigenlijk ook wel van de pil af, maar bekijk de opties nog even. en een optie waarvan je buik krimpt daar staan mijn oren wel naar :P

haha ik ben echt lui vandaag, lag net te tukken op de bank, en lag te dromen over een milka chocoladereep met karamel :~
echt slecht, ik voelde die lekkere zachte karamel ook echt in mn mond, vond het vrij jammer dat ik wakker werd :')

Een ander anticonceptie middel, die je zo inbrengt als een tampon. En deze hormonen werken lang niet zos terk in op de rest van je lichaam, dus minder kilo's. :D

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:27

dus een soort van condoom achtig iets? wat je er weer uit moet halen? of kun je het wel laten zitten? :P

ik wil vooral eigenlijk iets permanents. zat te denken aan de prikpil. ik ben namelijk echt een wrak als ik geen hormonen binnen krijg.. maarja daar komen dan wel weer wat kilootjes bij kijken... :+

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:11

Dit topic ging over Atkins toch ::+

Nuvaring heb ik vervelende dingen bij meegemaakt. Het is gewoon een rubberachtige flexibele ring.
Heeft niets weg van een condoom.
Is niet permanent, je moet het verwijderen en opnieuw inbrengen.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:05

let op met de Atkinsrepen. Er zit dan wel weing KH in maar wel polyeden of zoiets en daar kan je lichaam wel op reageren alsof het KH zijn. ( uit ketose raken). Dit heb ik van het atkinsforum maar ook uit eigen ervaring gemerkt. Ik hield me keurig aan het aantal gram KH maar at wel bijna dagelijks een (stukje) atkinsreep en ik begreep maar niet waarom mijn ketosticks niet meer roze waren. Toen ik stopte met de atkinsrepen was ik zo weer terug in ketose.

“It’s not just that she makes him a better person, she does, but he changes her too. He challenges her. Surprises her. He makes her question her life, beliefs. He is either the best thing for her or the worst.”

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:54

Pfft, ik ben vandaag begonnen en mis nu al de harde broodjes. En vanavond eten we ook nog eens aardappeltjes ;(

Wordt lekker mezelf aanpakken haha.

Joe!

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:06

ja ik begin ook wel boterhammen te missen :')

atkinsrepen neem ik niet, maar ik gebruik overigens ook geen ketosticks. aan het gewichtsverlies te zien ben ik wel in ketose, en ik merk het ook wel aan de geur uit mn mond :r
dat is wel een van de dingen die ik erg jammer vind, maar ach, veel water drinken en suikervrije kauwgom, en als ik klaar ben met afvallen wordt dat wel beter :D

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:14

Goede dag gehad vandaag! Eindelijk over mijn schaamte heen gezet en op stage een groente omelet gegeten die ik had mee genomen ipv boterhammen met de kids. De cracker van 4 uur overgeslagen. En vanavond shoarma gehad, en jawel... ZONDER broodje *\o/*
Omdat mijn hele familie 's avonds vaak aan de toastjes en chips zit had ik voor mezelf wat happjes gemaakt, rauwe ham met geitenkaas :D Heerlijk!!!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:47

Nou weer maar een halve kilo er af, als ik zo doorga ben ik zomer 1012 wel ongeveer waar ik wil zijn :( Maar ja eigenschuld... Te veel zwakke momenten.. Maar dit motiveerd wel om nou echt even door te pakken!!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:28

nou mijn motivatie is even heel hard aan het kelderen -O-

vorige week ging ik echt als een trein! en deze week valt het me een heel stuk zwaarder...
van het weekend heb ik zaterdagavond dan even gesmokkeld, maar vanaf zondag weer gewoon op de rit. niet echt iets veranderd in wat ik eet, maar sinds zondag ben ik gewoon niks meer afgevallen, en zelfs 0,2 aangekomen! :oo

snap het echt niet, want ik doe dus niks anders dan vorige week, maar omdat het nu niet meer zo vlot gaat wordt het wel lastiger. ik begin nu ook echt wel een beetje trek in andere dingen te krijgen. heb écht heel erg zin in brood of een lekkere kop tomatensoep :')

gister ben ik voor het eerst gaan hardlopen, maar een heel klein rondje, want ik ben echt koos conditieloos. maar als ik dat kan uitbouwen dan denk ik dat ik maar 7 dagen in de week ga hardlopen, als het zo langzaam blijft gaan.. :')

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:13

Ooowh Jitske, dat het bij jou zo goed ging was een super motivatie voor mij :P Kun je neit gewoon zeggen dat je 10 kilo bent afgevallen :D
Hardlopen wil ik ook weer gaan doen. En niet te vaak wegen he!! 1 keer in de week, of 1 keer in de 2 weken. Je gewicht kan super schommelen dus kan best even een "schommeltje" zijn.
Vandaag goede dag gehad.
O: stukjes kaas
L: portobello pizza van de site, maar ipv kh arme tomatensaus cury :P
D: Kip met tauge en beetje brocollie
T: Had verjaardag, klein stukje taart gehad, en ipv toastjes plakjes komkommer belegt ;)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:44

ja weet dat ik niet zoveel mag wegen, maar aan de andere kant..
ik ben nou weer op een aantal verpakkingen gaan kijken, en heb nog wat dingen aangepast, waardoor het nu hopelijk weer beter gaat.
als ik dat niet gedaan had was ik gewoon weer keihard aangekomen en had ik het volgende week pas gewerkt. en dan moet er weer af dan wanneer ik er vroeg bij ben :P

maar ik ga dus weer wat strenger. zometeen op de fiets naar huis, ook weer een paar kilometer actief gedaan :D (ga normaal altijd met de bus)

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:37

Haha jaa dat is ook wel waar ;) Ik had vandaag de vreselijk sterke drang om te gaan wegen, dus dat heb ik ook maar gedaan. En ik ben gewoon een kilo afgevallen sinds woensdag *\o/* Dus nu in totaal toch al 2 kilo kwijt. Nu even echt streng doorzetten zoals de laatste 2 dagen en dan meot het helemaal goedkomen!!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:58

super joh!
het is idd echt flink volhouden. volgens mij heb ik mijn begin 'verpest' met mn avondje stappen zaterdag, want sindsdien val ik dus niet meer af, ookal houd ik me wel aan alle 'regeltjes'...

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:36

jaa alchohol is niet goed.. Maar ik kan me zaterdag ook niet aan de regeltjes houden :( Misschien even wat actiever bewegen ??

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Annash
Blogger

Berichten: 26418
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:47

Ik wil me graag ook melden!
Ik hoef helemaal niet veel kwijt, het moet wat strakker, maar ik ben altijd wel benieuwd of zoiets nou ook echt helpt. Dus daarom wil ik het wel eens proberen. :+
Ik snaai zelf gigantisch veel... vind het moeilijk om dat te doseren, laat staan stoppen.

Ik ga zo mijn lunch maken, denk een omeletje ofzo...

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:27

ik moet eerlijk bekennen dat ik gestopt ben :=
de eerste week ben ik 5 kilo kwijtgeraakt, de volgende week kwam er zo weer 2 kilo bij, terwijl ik niks veranderd had in het dieet.

daarnaast werd ik volgens mijn vriend en collega's strontchagerijnig. klopt ook wel, ik vind het gewoon niet leuk als ik keihard mn best doe en dan gewoon weer aankom...

sinds ik gestopt ben drink ik nog wel heel veel water, ik snoep niet meer en geen overbodige tussendoortjes. en die 3 kilo die ik dus kwijt was die ben ik nog steeds kwijt. dus ik vind het voorlopig wel weer even best... :+

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Woest

Berichten: 4453
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: BELGIE!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:42

kom ik dit topic even wat véél te laat tegen zeg,

ik ben in totaal 16 kilo afgevallen met het atkins dieet in 6 maanden.

koop het boek "Atkins dieet revolutie" en alles wordt haarfijn uitgelegd, ook wanneer je dit mag doen en wanneer het niet zal helpen

"Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding; Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, mijn houding hangt af van wie jij bent"

Annash
Blogger

Berichten: 26418
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:45

Ik had gisterenavond helemaal geen snaaitrek... was op een muziekfestival als fotograaf, normaal had ik zeker een frietje gehaald. Ik schuif het nog even af op toeval, kan me eigenlijk niet voorstellen dat het zo snel helpt _O-
Maar wie weet.

Anoniem

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:07

Ik meld me ook even, ik ga morgen weer beginnen met Atkins. Ik heb het vorig jaar al eens geprobeerd, maar werd na een week ineens heel erg naar toen ik op mijn paard zat. Deze keer kijk ik het dus wat strenger na en voeg ik toch wat koolhydraten toe als ik heel naar word. Beetje afmeten dus.

Krijg het boek van een collega van me te leen :) En ben op zoek naar lekkere recepten enzo :)

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:44

Sinds zaterdag een kilo kwijt dus we gaan door.

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:21

oh jongens, jongens, wat doen jullie je lijf toch aan???

Je helpt je spijsvertering voor jaren om zeep en uiteindelijk is dit het volgende dieet wat echt alleen maar werkt zolang je het blijft volgens.

Tuurlijk val je af met Atkins, want je haalt een essentieel stuk van je verbranding weg: de koolhydraten.
Je kunt dus helemaal niet fatsoenlijk je eten verbranden, dus haalt je lichaam het uit de vetopslag en val je af.

Echter, je lichaam herkent wel dat het 'honger crisis' is en dat er voedseltekort is en je spijsvertering gaat in de spaarstand.
Zodra je stopt met Atkins en wel weer gewoon koolhydraten gaat eten, herkent je lichaam dit simpel gezegd als het einde van de crisis en is het dus noodzakelijk om zo snel mogelijk de inmiddels lege vetcellen weer te vullen. Je spijsvertering blijft daarbij heel lange tijd op dat lage pitje staan, zodat er zo veel mogelijk opgeslagen kan worden.

Resultaat: je komt nog veel sneller aan en daar is geen houden aan!
Als je eenmaal een vetcel hebt aangemaakt, zal deze door het lichaam nooit meer afgebroken worden. Hij kan alleen (tijdelijk) geleegd worden. Voorkomen is dus echt beter en later terugdraaien veel en veel moeilijker. Reden dus om het lichaam nooit te verleiden meer cellen aan te maken dan het al heeft.

De enige betrouwbare manier van afvallen is om meer te verbranden dan je binnen krijgt, zonder je lichaam de waan te geven dat het in de spaarstand moet. Dus, normaal gematigd en gevarieerd eten en meer bewegen.

Laat je alsjeblieft nooit verleiden tot dit soort (commercieel gedreven) dieeten! Elk dieet waarbij je een element van je verbranden uitsluit zul je van afvallen, maar het is echt altijd alleen maar tijdelijk. Het succes van iemand die schrijft x kilo's kwijt te zijn is zo verleidelijk, maar eigenlijk zou je het eerst een jaartje moeten aanzien. Atkins is ook al 25 jaar bekend en toch zoveel mensen die ook na dat dieet in de mid 80er jaren nog gewoon zwaar zijn, en vaak nog zwaarder dan daarvoor.

Anoniem

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:50

Zowel vet als eiwitten kunnen gewoon gebruikt worden om ATP van te maken in de mitochondria. Daar heb je helemaal geen koolhydraten voor nodig. Verdere nodige spierglycogeen en bloedsuikers voor de hersenen kunnen daar ook uit gevormd worden. Maw misschien lijken koolhydraten essentieel, dit zijn ze echter zeker niet.

Je spijsvertering gaat totaal niet in spaarstand omdat je geen calorieen tekort opbouwt.

Vetcellen verdwijnen inderdaad niet echter worden de meeste vetcellen al gevormd in je babyjaren. In plaats van hier onjuiste informatie te verkondigen is het wellicht zinvoller om het slechte beeld van de mollige baby = gezond eens ter discussie te stellen ;)

Juist omdat vet veel meer opgeslagen energie bevat dan koolhydraten zou het in biologisch opzicht logischer zijn om vetten als voorname energiebron aan te houden.

In de laatste fases van Atkins ga je opzoek naar de hoeveelheid koolhydraten die je kan nuttigen voor je aan zou komen. Je eet dan dus ook gewoon weer koolhydraten. Dat mensen dan weer aankomen is omdat ze weer teveel koolhydraten gaan eten.

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:56

Atkins is geen dieeèt het is een levens steil.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:24

Zo wat een drukte hier opeens :) Jammer Jitske dat je gestopt bent, je was zo goed op weg!!
Hier gaat het nog steeds langzaam, maar ja ik hou me dan ook niet strikt aan de regels. De weekenden zonder alcohol is gewoon te lastig ;)
Maar langzaam komen we er ook wel!

En firedancer, ik ben nog geen enkel dieet tegen gekomen waar je niet weer van aankomt zodra je weer vervalt in je oude eet patroon..

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, CarpeDiem_, ComscoreBot, GoogleAdsense, Jacquelinee_, jen, Rox87, Siers83, Sintara, xxmichellexx, YandexBot en 23 bezoekers