Misschien een stom vraagje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Misschien een stom vraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-02 00:17

Hoe kan je een paard laten appuyeren. Ik weet niet eens of ik het goed heb geschreven! Bloos

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 07:57

Nou ik kan het ook niet, maar je moet dat soort dingen pas gaan doen als je eraan toe bent en je paard ook. Je kunt het best de juiste hulpen aanleren op een paard dat het al kan alvorens zelf te beginnen. Het belangrijkste blijft toch de basis. Goed blijven oefenen dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 09:33

Appuyeren krijg je pas in de Z.
Er gaat dan al een redelijke training aan voor af voordat je zover bent.
Nu weet ik verder jou nivo niet maar om maar een voorbeeld te geven, de travers moet je ook al redelijk netjes kunnen rijden voordat je aan een appuyement begint.
Je paard moet dus netjes om je binnen been kunnen buigen.

Maar als je les hebt en het gaat steeds beter dan kom ben je er vanzelf wel een keer aan toe, en zal je insructeur het ook wel eens met je gaan oefenen.
Maar iet als je B of L nivo bent, dan zijn er nog eerst heel veel andere dingen die nog veel belangrijker zijn en blijven.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:54

appuyeren is toch een ander woord voor wijken of niet?

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:01

Ja , maar dan in galop en toch iets anders Knipoog

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-02 22:54

Het topic was niet bedoeld voor mezelf hoor. DC is nog maar een jaartje oud! Haha! Nee, het was eigenlijk gewoon een vraagje. Heb het me eigenlijk al altijd afgevraagt hoe dat te doen.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 23:40

Appuyementen worden pas in het Z gevraagt en dan zowel in draf als galop (galop pas in Z2).

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 23:53

Stomme (en domme) vragen bestaan niet. Stomme of domme antwoorden wel!!

Maar ik heb geen idee..Ik kan je niet helpen

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 08:16

Ik laat het paard een paar passen schoudervoor/schouderbinnenwaarts doen, dan heb je al de goede stelling en buiging en dan neem je de achterhand mee naar binnen, en ga je dus opzij.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 09:10

Het is zeker geen andere naam voor wijken!! Frusty

bij een appiement neem je je paard mee opzij maar dan met stelling in de richting waar je heen gaat.

Bij wijken heeft je paard heel weinig stelling de andere kant op of geen stelling. (de hals blijft rechtvooruit)

En de manier waarop het paard zijn voeten neerzet is ook iets anders maar dat weet ik niet precies. Haha!

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 10:46

wijken en appyeren zijn duidelijk niet hetzelfde. Je doet ze ook om andere redenen.
Wijken voor de kuit zegt het eigenlijk al. Bij wijken laat jij je paard weg gaan voor je kuit. Of tewel je duwt hem min of meer gewoon opzij, terwijl het paard in de tegengestelde richting kijkt. Wijk je voor je linkerkuit naar rechts, dan wend je dus af bv. op een korte zijde. Je laat je paard naar links kijken en met je linkerbeen duw je haar naar rechts. Kan ook op een volte, korte zijde midden in de bak, maakt verder niet uit. Dit kan in stap, draf en zelfs galop.
Bij appyeren maak je in je paard eenzelfde buiging als bij travers, alleen houd je deze houding nu niet alleen rechtuit, je gaat je kuiten er anders mee gebruiken en laat hem daardoor diagonaal bewegen. Ook dit kan in stap, draf, galop, passage, maakt niet uit. voordat je gaat appyeren,moet je paard al een heleboel andere zijwaartse bewegingen uit kunnen voeren, om dit goed in de training te doen. Zoals wijken, wending om de voorhand, travers, schouder-binnenwaarts.
Ik hoop dat dit een beetje het verschil aan geeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers