Dr Atkins dieet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:51

Nou ik ga weer streng beginnen!!!
Was super laat van bed, dus mijn ontbijt en lunch vallen samen :P
O-L: 2 gekookte eitjes met blokje kaas en rauwe ham
Wat we verder gaan eten weet ik nog niet..

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3


Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:07

net heel stiekem even op de weegschaal gestaan, wat van mezelf niet mag, want wil maar 1x per week :+
maar wel weer nieuwe motivatie; al 3 kilo kwijt sinds maandag! *\o/*

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:17

3 KILO!!!!!!!! ( Gaat nu heel snel te hardlopen :') ) Jeetje wat super goed man!!!! Merk je het ook al ? In je kleding en qua fitheid ??

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:19

nog niet heel erg. hb mn middel opgemeten en was een cm kwijt.
gisteravond zei mn vriend wel dat hij vond dat mn buik dunner leek, maar ik zei doodleuk "dat zit vast tussen je oren, volgens mij zie je dat niet zo snel!" :+

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:21

1 cm kwijt is al best veel!! Nu moet je er alleen wel om denken dat je huid ook mee krimpt, anders heb je straks van die vellen over, word je ook niet vrolijk van..

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:35

nee idd. ik ben niet zo'n sporter, maar doe elke dag buikspieroefeningen, en een paar keer per week zumba voor de tv :P
verder helpt veel water drinken ook tegen een slappe huid, en als er nog een paar kilootjes af zijn ga ik denk ik aan de strakke huid smeerseltjes :P

en mn vriend vind toch wel dat ik moet gaan hardlopen, dus dat gaan we dan maar samen doen ;)

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:44

Ik ben zelf iets minder fan van Atkins vanwege het hoge vetgehalte.

KH beperkt is echter wel super en voor mij het enige dat werkt - ik ben er uiteindelijk meer dan 50 kg mee afgevallen.

Ik volg echter het principe van David Kirsch. Zijn motto is eigenlijk meer: geen koolhydraten, veel eiwitten, veel sport, weinig vetten. Het is behoorlijk spartaans, maar het startlevel is dan ook maar twee weken, daarna kun je jezelf wat meer permitteren. Ik grijp echter regelmatig terug naar het beginniveau, om gewicht te behouden, want ik heb nu eenmaal aanleg om de kilootjes er weer bij te krijgen.

Ik begin de dag met een eiwitshake, tussen de middag veel groenvoer met tofu of kip, of soms tonijn, tussendoor pak ik vaak een paar gekookte eiwitten of tonijn uit blik met gekookte groente, en 's avonds weer een shake. Daarnaast is het zaak heel veel te sporten, ik doe aan spinning en krachttraining. Het gevolg is ook dat ik geen loshangend vel heb, ondanks dus de ruim 50 kg verlies ;)

David Kirsch is hard en afzien, maar zoals ik al zeg - heeft mijn voorkeur boven Atkins vanwege het feit dat Aktins zo vettig is. Atkins chocorepen zijn daarintegen wel weer heel fijn als snoeperij voor mij, omdat ik dan toch kan snaaien zonder bang te hoeven zijn voor die koolhydraten.... KH zijn voor mij iig killing!!!

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:51

wauw, super dat je zoveel bent afgevallen zeg! in hoeveel tijd heb je dat gedaan?

hard en afzien is dus precies wat ik niet wil, daarom vind ik het atkins wel fijn, dus blijf lekker hierbij ;)

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:43

Jeetje 50 kilo!!! Echt knap, en respect voor het volhouden! Ik ben echter ook meer als duchambre, het moet wel leuk blijven.. Maar het vette bij Atkins sla ik ook wel beetje over hoor, richt me vooral op het KH arme gebeuren.
Een leven op shakes moet ik echt niet aan denken.
Maar echt, RESPECT

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:13

Het is geen leven op shakes hoor :n

Maar soms wel, en pak je een dagje streng er tussendoor. Het is vooral veel kip en tofu, of magere vis. Maar vooral veel groenten! En ik vreet me op zich de barsten hoor, wel 6x per dag, krijg het soms nauwelijks op, zit dan te steunen en zuchten achter mijn bord :D

Ben momenteel weer effe streng aan het wezen, want er waren weer 3kg bijgeslopen door wat etentjes en bezoekjes de laatste tijd waardoor het netjes eten er dan bij inschiet....

Maar normaal gesproken dan houd ik mij keurig aan het voorgeschreven plan en spring ik 1x per week uit de band, door eens een grooooot bord patat te eten met een dikke vette frikandel :P

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-10 15:16

Ik lees dat iedereen goed bezigis hier. :D

En wauw Barmat, ik heb echt grootse respect voor jou!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:29

Hmm ga dan toch maar eens googlen, even kijken wat het precies inhoud!

Jij al wat kwijt RS ?

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:43

Ik ben begin november met Atkins begonnen, de 1e 3 weken streng en daarna steeds wat meer koolhydraten. In totaal ben ik nu ruim 10 kilo afgevallen, er moet nu nog ca. 7 kilo af. Ben van maat 42 nu naar maatje 38!
Ik sta nu stil omdat ik het van de winter erg koud had en ik dus even wat meer koolhydraten heb gegeten, o.a. wel eens 1 of 2 dunne, zelf gebakken, boterhammetjes per dag en meer koolhydraatrijke groeten.
Aardappelen, rijst ( alleen ca. 1 x per maand bruine rijst), pasta eet ik niet maar wel veel eieren, gelukkig leggen mijn eigen kippen weer :D , vlees, vis, kaas en bijv. volle kwark, etc.
Ook gebruik ik soms de kant en klaar produkten als de shakes ( lekker makkelijk) en de repen.
Bij bakkerij het stoepje kan je broodmix krijgen met weinig koolhydraten en via deze site http://www.dieetwebshop.nl/shop/Aanbiedingen-c-24.html , allerlei voedingsmiddelen bestellen met weinig koolhydraten.
Nu het weer warmer wordt ga ik binnenkort weer 1 of 2 weken inductie doen om de laatste kilo's eraf te krijgen zodat ik voor de zomer op mijn streefgewicht zit.
Het bevalt me erg goed dit dieet, prima vol te houden.
Tip:
I.p.v. aardappelen maak ik bijv. puree van koolrabi, koolraap of pastinaak. Die kan je ook in patat vorm snijden en dan frituren; smaakt wel wat zoeter dan aardappel maar is een goed alternatief. Ook bijv. stampot kan je er mee maken.
Ik heb het Atkins kookboek ook en dat is soms erg handig, ook omdat er erg lekkere zoete en hartige snacks instaan zoals brownies en fudge. :Y)

Ik houd het vetgehalte wel in de gaten en dat gaat, ook met Atkins, prima. Ik eet bijv. veel groene salades, mager vlees of vis en gebruik meer olijfolie dan bijv. roomboter, soms een scheutje slagroom maar bijv. ook sojamelk.


Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-10 16:01

Monster_tos schreef:
Hmm ga dan toch maar eens googlen, even kijken wat het precies inhoud!

Jij al wat kwijt RS ?

Ik ben volgens mij al zo'n 2/3 kilo kwijt. :j Van 64 naar 61. :D

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:23

ik wil ook, maar ik wacht tot na pasen. anders heb ik t gevoel dat alles voor nix is geweest.we zijn nu de kasten aan t leegeten.wat er niet is, kan je ook niet snaaien :P ( heb ik t over gewoon voedsel, snoep heb ik toch niet...)

** Alive & kicking ! **

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:27

haha ja ik heb een paar dingen gewoon weggegooid. ik ging ze toch niet meer opeten, en mn vriend lust het niet, dusja dan maar weg he..
de kasten leegeten kan ik niet doen, mn vriend hoeft niet aan de lijn (die is echt het tegenovergestelde van mijzelf, echt een graatje :')), dus die moet nog wel wat kunnen eten...

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:34

Mijn familie werkt zo niet mee, we gingen shoarma eten.. Broodjes shoarma.. En in broodjes zitten KH. Maar shoarma is zo lekker door dat broodje :S Maar normaal neem ik 2 broodjes, en vandaag maar 1. Das toch iets

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:32

ik zou dan als ik jou was gewoon shoarma zonder broodjes eten. het is wel even afzien misschien, maar het shoarma vlees zelf is ook lekker hoor ;)
hoeveel KH zit er eigenlijk in knoflooksaus?
niet echt goed voor je adem, en die is al niet zo best sinds mn 'ketose' is begonnen :')
hebben jullie daar ook last van? ik eet echt de hele dag suikervrije kauwgom om het een beetje normaal te houden...

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:58

Ik had gelijk dezelfde avond ook al weer spijt :( Volgende keer toch wat strenger op mezelf zijn..
Heb er wel knoflooksaus bijgehad, geen idee hoeveel daar inzit.
Ik was vandaag weer erg laat uit bed, dus ontbijt en lunch vielen samen. Heb sla gehad met geitenkaas, honing en spekjes. Tussendoor een stuk komkommer, en vanavond eten we Paella. Geen idee hoe slecht of goed dat is eigenlijk..

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:08

in paella zit rijst, dus dat is wel slecht ja.. als je alleen de vis eruit eet zou het nog wel goed gaan denk ik, maar wel zonde van de rijst :P

als ik vroeger bij mn ouders iets anders wilde eten of iets apart dan maakte mijn moeder het net iets anders klaar. als mijn ouders bijvoorbeeld pasta aten (ik lust geen pasta..) dan deed mn moeder gewoon de groente en saus e.d. van de pasta, maar dan met een beetje rijst.

misschien kan jouw moeder wat vis apart houden voordat ze de rijst erin doet?

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:29

Nou mijn moeder doet mee, en ze heeft de vis appart gehouden!! Dus dat komt goed :)

Kaugom is trouwens wel erg slecht las ik net..

Zou jij eens wat van je dagmenu's willen plaatsen ? Ben benieuwd wat jij allemaal eet!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:58

ja kauwgom met suiker is idd heel slecht, maar op de atkins site staat ook dat als je erg last heb van een slechte adem je af en toe suikervrije kauwgom mag nemen en veel water drinken.

veel water drinken doe ik al, en kauwgom doe ik gewoon wat meer.
ik eet echt weinig KH, dus die ieniemienie beetje KH die in suiker zitten kan ik wel handelen.
wil op den duur ook steeds wat meer KH nemen, zodat ik later weer 'normaal' kan gaan eten.

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:07

bij mijn dagmenu's moet ik er wel even bij zeggen dat ik niet zo'n ontbijter ben. en 4 dagen per week sta ik op 10 uur pas om en ga ik om 12 uur naar mn werk. dus bijna elke dag ontbijt en lunch ineen ;)

vandaag heb ik gegeten:

O/M: blokje oude kaas
tussendoor: blokje brie
A: gegrilde kipfilet en plakjes komkommer

meestal doe ik 's ochtends/'s middags een omeletje bakken met kaas (eitje in een bakje, klutsen met en vork, geraspte kaas erbij en dan bakken aan 2 kanten, is net een pannenkoek ;))

als ik 's middags trek heb ik wat lekkers eet ik een stukje brie, gewoon stukje kaas of komkommer

's avonds eet ik meestal 1 stuk vlees met een beetje ijsbergsla of plakjes komkommer.
of van de week had ik ijsbergsla met tonijn (gewoon uit blik) en een gekookt eitje 's avonds. of garnaaltjes.

ik ben best wel een muts met eten, lust veel dingen niet. dus probeer te varieren door mn eieren elke keer op een andere manier klaar te maken, elke keer andere kaas te eten (jong/oud/brie/emmentaler), elke avond een ander stukje vlees of vis.
vlees vind ik wel moeilijk te vinden in de supermarkt. het moet natuurlijk onbewerkt vlees zijn, en schrok er wel een beetje van hoe weinig vlees echt alleen vlees is. in de meeste dingen zit zetmeel of groenten en weet ik veel wat.
neem elke keer een flinke lading mee wat ik in de vriezer leg (in de supermarkt is de verleiding tot iets lekkers nogal groot...), en heb nu liggen: kip, gehakt, ongepaneerde schnitzels en beenham.
en in het weekend neem ik samen met mn vriend een stukje tonijn of zalm. maar das vrij duur, dus alleen als we samen eten (hij is doordeweeks nog wel eens aan het werk 's avonds)

pfft lang berichtje :P

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Taj_Mahal

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:13

erhm.. ik kom er nu zo een beetje tussen maar weetje wat nou zo stom is?
Volgens mij (en dit heb ik ook op mijn opleiding geleerd) is Robert Coleman Atkins aan zijn eigen dieet overleden door overgewicht! :?

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:17

dan hield hij zich vast niet zo streng aan zn dieet :p

als het goed is val je niet zomaar ineens dood neer als je verder gezond en in goede conditie bent, en hier let ik dus ook echt wel op.
bovendien zouden ze het dieet wel verboden hebben als mensen er zomaar aan dood zouden gaan ;)

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GaitMonster, GoogleAdsense, karinmanon, Plus_en_Min, viphorse en 44 bezoekers