Dr Atkins dieet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:46

Ik wil ook beginnen met dit dieet, maar ben vegetariër. Kan ik dan nog wel met dit dieet beginnen? Ben namelijk bang dat er dan helemaaaal niks overblijft :=

Joe!


Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:54

volgens mij staat ook op de site dat het niet echt te doen is als vegetariër. er blijft idd niet echt iets over. kaas kan je niet helemaal onbeperkt eten omdat daar nog wel KH in zitten, en de hele dag eieren lijkt me niet echt gezond :P

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:58

Naja kijk, ik eet opzich heeeel veel groenten enzo, maar ik weet niet in welke mate dat kan. Met groenten en kaas kan ik me wel redden voor lunch enzo, en evt een bouillon/soepje is ook toegestaan. Maargoed... Schiet mij maar lek :D

[EDIT]Ik keek even bij de veelgestelde vragen :Y)
Citaat:
Kan een vegetariër de Atkins Voedingsmethode volgen?
Hoewel wetenschappelijk onderzoek de voordelen ondersteunt van een voeding die gezonde hoeveelheden gevogelte, vis, varkensvlees en rundvlees bevat, houden veel mensen zich toch aan een vegetarisch dieet, om veel verschillende redenen. Atkins is een haalbare optie voor vegetariërs - vooral voor degenen die te veel zetmeel eten (voorbewerkte granen, pasta, aardappelen, zoutjes en andere snacks). Mensen die een koolhydraatbeperkte vegetarische methode volgen zijn eerder verzadigd en profiteren van een voedzamer menu. U kunt eiwit, zoals tofu, tempeh, seitan, eieren en kaas, noten en zaden eten in plaats van vlees, gevogelte en vis. Naast laag-glykemisch(e) groenten en fruit, adviseren wij linzen en andere peulvruchten, noten en zaden. Dit is afhankelijk van uw koolhydraattolerantie ofwel uw persoonlijke Atkins koolhydratenevenwicht (Atkins Carbohydrate Equilibrium: ACE). Tijdens de Inductiefase moeten vegetariërs speciale aandacht besteden aan hun vetconsumptie en ervoor zorgen dat zij royale hoeveelheden olijfolie en andere vetten eten en genieten van geschikte levensmiddelen zoals avocado’s en olijven, om er zeker van te zijn dat zij genoeg calorieëen gebruiken. Vegetariërs kunnen ook profiteren van het Atkins assortiment van koolhydraatarme producten, omdat die vaak met soja gemaakt zijn.
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 15-03-10 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Joe!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:58

Dat KH arm brood schijnt juist heel slecht te zijn, geen idee waarom maar heb het ergens gelezen..
Voor vegetarier lijkt het me inderdaad wel lastig.. Hoe zit het met die vleesverangers ? ZIjn die ook KH arm ?

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:59

groente zijn nauwelijks toegestaan, zeker in de eerste fase. dus ik denk eerlijk gezegd dat je het daar niet meer red.
heb je de site gelezen? http://www.atkinsdieet.nl

o sorry, had je edit nog niet gelezen. :+

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:11

Pff ik eet 's avonds altijd chips en toastjes en chocopinda's en zo, en nu had ik blokjes kaas, komkommer, paprika en een klein beetje chips :D
En ook nog een stuk gewandeld.
Zijn jullie al wat kwijt ? Ik ga woensdag wegen, spannend!!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:02

ik ben pas gister begonnen :p
maar heb met mezelf afgesproken dat ik maar 1x per week op de weegschaal mag, anders blijf ik elke dag naar dat ding rennen, en dan lijkt het of ik minder resultaat boek :+

en ik meet trouwens ook elke week mn middel op in centimeters. zeker als je gaat sporten en dus spieren kweekt gaan die spieren vaak ook meer weg. dan wordt je dus wel dunner, maar niet heel veel lichter...

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-10 20:52

Oké, sinds vandag ben ik officieel versoepeld met het dieet. Ik heb nu besloten gewoon wat meer op de koolhydraten te letten.

Ja, helaas na een week al. Maar het ging niet meer met het energieniveau. :n Kwam de trap niet meer fatsoenlijk op.

Helaas kan mijn (waarschijnlijk) zieke lichaam het toch niet aan.

Goed, ik ga nu dus meer op koolhydraten letten. Dus dat wordt héél wat minder brood, en geen pasta's. :)

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:28

slikken jullie eigenlijk ook wel van die vitaminepillen erbij?
ik heb davitamon compleet + omega 3. visolie voor je hart en bloedvaten leek me wel handig aangezien alleen vlees enzo niet echt heel goed is voor je hart :P

jameer dat het niet lukt RS! nu na 2 daagjes heb ik nog nergens last van. de hoofdpijn die ik heb had ik al anderhalve week, dus dat zal zekers niet van het dieet komen. ik zie wel hoe het gaat lopen, maar ik wil toch echt volhouden! :D

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:00

Nee ik slik er helemaal niks bij. Maar ik heb ook nergens last van..
Jammer RS, maar ik hou me ook niet streng aan het schema hoor, gewoon een beetje mijn eigen invulling.

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:40

hmm, ik slik maar wel voor het geval ik ergens last van krijg.
ben er liever op tijd bij ;)

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-10 18:27

@duChambre: Ja hoor,ik slik sowieso vitamine pillen, dus dat zit er bij sowieso al bij. :D

@Monster: Dat ga ik nu dus ook doen. En ja hoor, nu ik weer ben begonnen met wat koolhydraten en wat suiker gaat het al veel beter. *zucht* En ik wil zo graag afvallen. :\

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:37

Nou ik ben 0,4 kilo kwijt. Niet echt spetterend dus.. Maar ik moet er altijd beetje inkomen. Hopen dat komende weken beter gaat.
Nou je energie is belangrijker als dat slanke figuurtje hoor RS!!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:45

0,4 over hoeveel tijd Monster? een week?
dan denk ik dat je er idd nog even moet inkomen. maar zou ook misschien kunnen dat je door nog aardig wat KH te eten gewoon minder snel afvalt?

hoeveel kilo willen jullie er eigenlijk af?
ik 25, dus heb nog een eind te gaan..

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:55

Ja over een week. En ik krijg inderdaad nog wel wel aardig wat KH binnen. Ik drink liters melk, ben ik echt verslaafd aan. En gister had mijn vader zelf brood gebakken, rook het door het hele huis heen. Dus toen ook nog boterham met kaas gehad :(
En door mijn beenvliesonsteking kan ik ook niet hardlopen. Vorige keer deed ik dat er fanatiek bij en toen was ik elke week wel 1 a 2 kilo kwijt.
Ik zit te denken aan ongeveer 10 kilo. En graag voor de zomer dat kwijt..

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:02

1 a 2 kilo per week? pfoe das best veel. dan zou ik echt heel snel klaar zijn :+

ik heb tot nu toe nog niet echt last gehad dat ik voedingsmiddelen mis. was vandaag wel ziek thuis, en vaak ga ik dan uit verveling toch wel koekjes enzo snoepen. maar het viel best mee, heb me in weten te houden :P

dit weekend ga ik wel weer stappen sinds lange tijd, en daar hoort toch echt wel bier bij! zal me een beetje inhouden, maar die paar biertjes moeten er toch echt wel in!

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:06

Haha op de zaterdags na 10 uur 's avonds vergeet ik even dat ik lijn hoor!! Ik drink meestal Apfelkorn, geen idee hoe slecht dat is.. Maar zonder red ik het niet!

Hou jij je ook helemaal aan het schema dan ?

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:24

ja dat probeer ik wel zo veel mogelijk te doen.
ik drink tot nu toe alleen maar water, en eet vrij kleine porties van meestal maar 1 product om zo het idee te krijgen dat ik elke keer iets anders eet :+

meestal als ontbijt (ik ben toch niet zo'n ontbijter..) een paar blokjes jonge of oude kaas
's middags een eitje; gebakken, geroerd, omeletje met een beetje kaas of gekookt
en 's avonds een stuk vlees of vis met plakjes komkommer of een beetje ijsbergsla.

en als ik tussendoor echt trek heb dan neem ik een stukje brie ofzo. al probeer ik wel zo min mogelijk kaas te eten.

en aan 'zoetigheid' eet ik alleen suikervrije kauwgom :)

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:28

Wow!!
Dat ga ook maar es proberen dan :D Ben erg benieuwd hoeveel jij straks kwijt bent! Wanneer ga je wegen ?
Ontbijter ben ik ook niet echt, en gek op kaas. Dus dat moet lukken.

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:32

elke maandag. wegen + cm om de middel opmeten.

tot nu toe heb ik ook nog echt geen hongergevoel gehad. wat ik bij andere probeersel dieëten wel had. en wanneer ik honger krijg houd ik er heeel snel mee op. het moet wel leuk blijven :P

ik houd me zo strikt aan het dieet omdat ik denk dat het dan gewoon een stuk sneller resultaat oplevert.
snel resultaat motiveert mij om het langer vol te houden, en ik heb aardig wat kilootjes te gaan, dus die motivatie kan ik wel gebruiken :D

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:35

Jaa dat heb ik ook! Nadat ik achter die 0,4 kilo kwam heb ik ook gelijk zak m&m's leeg gegeten :P ALs het niet wil motiveerd echt niet. Maar ga er nu weer streng tegen aan, en jou schema eens proberen!!

Ho

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3


Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:37

een zak m&m's :=

pfoe ja, chocola ga ik op den duur ook wel missen. maar houd me gewoon voor dat het maar een paar maandjes duurt, en daarna weer opbouwen.
en me goed voorhouden hoeveel slanker ik er dan uit zal zien. dat motiveert ook!

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:42

Hahah jaa dat heb ik ook! Zat de nieuwe HemM gids net even door te bladeren, en dacht als ik nou zo'n leuk jurkje koop en die aan mijn deur hang. Dat is een goede motivatie, om te bedenken dat ik die deze zomer aan kan!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:45

ja idd. ik heb nog een onwijs leuke jurk in de kast hangen. ooit gekocht, maar nooit gedragen. en nou heb ik over 2 maanden een bruiloft waar hij perfect voor zou zijn.
maarja toen ik hem kocht woog ik een paar kilootjes minder, dus nu pas ik er niet meer in :')
maar misschien, als ik me strikt aan het dieet houd, kan ik over 2 maanden weer in die jurk!

en dan durf ik van de zomer ook weer naar het strand in bikini :P

Een blind paard wil gegeten worden




Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:49

Nou hang die jurk uit je kast, goed in beeld!! Dat werkt vast :)
Haha jaa in bikini naar het strand zou helemaal goed zijn, en van die leuke korte rokje en shorts en zo..

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 8 bezoekers