help wat moet ik nou met haar!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
romantic
Berichten: 182
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: LutjewinkeL

help wat moet ik nou met haar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 20:38

al een paar maanden doet mijn paard heel vervelend langs de weg Verward ( daarvoor was er niets aan de hand) soms is het zo erg dat ik haar het pad niet af krijg, dan begint ze zo in het niets achteruit te lopen, stijgeren, wegdraaien en ze slaat zelfs op hol naar huis, ik probeer haar voorwaarts te houden en te krijgen maar het heeft allemaal geen zin een flinke tik met de zweep of mijn benen heeft ook geen zin want het maakt haar allemaal niets uit , ik durf nu helemaal de weg niet meer op omdat ik weet dat ze dan achteruit loopt of op hol slaat, klinisch mankeert ze niets, ik heb eerder het idee dat ze me uitprobeert, maar hoe kan ik haar nou de baas zijn als ze niet op mijn hulpen reageert? met een ander paard erbij maakt haar ook niet uit want dan doet ze het evengoed, ze is gewoon levensgevaarlijk zo op de weg! Scheve mond in de bak gaat het wel goed, wie o wie heeft goede raad voor mij? alvast bedankt! Ach gut


Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:24

Tsjah!!!!!! Verward

Misschien kan je vader/moeder of een vriendin meelopen aan een halstertouw zodat ze niet wegkan????
Of heb je dat al geprobeert???

Groetjes!!!! Pling

Het zijn niet de problemen die ons het leven zo moeilijk maken .... maar de manier waarop wij tegen ze aankijken
!!!!

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:59

dat probeerd het paard van mijn nichtje dus ook wel is!
dan draait ie om en als ze hem dan trug stuurd gaat ie steigeren
als er dan iemand bij loopt kan die em een tik gevin dan looppt ie mischien wel door

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 00:09

Heeft je paard 'normaal' wel genoeg respect voor je? En reageert hij ook meteen als je iets van hem vraagt?
En hoe is hij in de bak? Reageert hij dan wel goed op de hulpen? Schrikt hij dan ook vaak?

Ik zou iig even niet meer buiten gaan rijden, totdat je het vertrouwen weer terug hebt in je paard. En daarna rustig opbouwen met kleine ritjes. Of misschien maar een stukje rijden en op het punt dat JIJ dat wilt, omdraaien en naar huis. Wel steeds een ander punt uitkiezen.

Vanaf de computer is het toch moeilijk om te zien wat er aan de hand is. Misschien moet je em een keer een ontzettende rotschop of knal geven. Misschien moet je het met 'liefde' en vertrouwen oplossen. Misschien moet iemand er langs lopen. Dat is moeilijk te zien vanaf de computer.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

romantic
Berichten: 182
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: LutjewinkeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 19:52

als mn vader mee fietst gaat het wel goed.... maarja ik ken toch niet mn hele leven samen met mn pa op pad, ik heb iedere zaterdag 4 km verder op les en een trailer heb ik niet voor de hand, in de bak heb ik haar redelijk onder controle, ze is niet echt schrikachtig en luisterd goed naar mijn hulpen, een flinke tik heeft weinig zin, een paar weken geleden kwam ik op les met een paard die onder opgezwollen zweep afdrukkenzat sjah daar heb ik niet veel aan als ze toch niet reageerd, ik ken wel naar een andere plek rijden maar dan flikt ze het ook je rijd nog geen 300 meter en ze begint te klieren, pfff ik word er af en toe moedeloos van.... bedankt voor jullie tips!

Niets is onmogelijk voor hen die willen

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 03:22

Wat mij niet helemaal duidelijk is is of het paard anders ook wel eens probblemen heeft of het alleen maar langs de weg doet.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:51

Heb je een duidelijke foto van haar hoofd. Dit lijkt me namelijk een duidelijk communicatie en "domunantie" probleem. Van hara hoofd kan ik zien hoe haar karacter is en hoe ze behandeld moet worden.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.


orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:41

ik zou een paar keer samen met andere paarden de weg op gaan en kijken of ze dan wel normaal doet. Misschien is ze ergens een keer erg van geschrokken en dan helpt als dat "gezweep" alleen maar verkeerd.


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

romantic
Berichten: 182
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: LutjewinkeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-04 09:04

op mn profiel staat een fot het is een heel makkelijk en rustig paard, in de bak is ze ook altijd heel makkelijk en rustig, met andere paarden erbij heeft geen effect want dan probeert ze het alsnog het is niet iets van eng vinden want ze doet het overal

Niets is onmogelijk voor hen die willen

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:57

De foto's zijn aardig ondudielijk. Heb je misschien een andere foto?

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:38

De vraag der vragen..hoe ben jij op het moment dat je langs de weg rijdt?

Let op je ademhaling - in buik
- of in borst/keel
je schouders -zijn ze ontspannen
je aandacht - ben je helemaal geconcentreerd bezig
- of heb je ook nog door wat er in de
wereld om je heen gebeurt.

Heb door dat jouw spanning zijn spanning verergert en dat zijn spanning jouw spanning verergert, je moet de vicieuze cirkel doorbreken....relax dus!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:39

Ja, Blossom dat is een heel goed advies. Misschien kan Romantic bij gelegenheid eens vragen of haar instructeur of een instructeur haar eens buiten wil begeleiden. Ik heb de ervaring met een dame dat dat erg goed werkt.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers