Met Peter naar Lottel en de andere Groningers!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Met Peter naar Lottel en de andere Groningers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 20:35

Vandaag was het zover.
Eindelijk zou Peter met eigen ogen zien waarom de stal van Frans (waar Lodewijk van Kim staat) zo mooi is...
Wij dus rond half 12 naar Apeldoorn, eerst naar het huis van Kim.
Daar even de video gekeken van haar proef in Kootwijk! Was errug Kwijl Kwijl natuurlijk, en zelfs 'beginner' Peter kon zien dat die gestrekte draf wel héél gestrekt was... Lodewijk rules!!

Toen naar de stal. Eerst werden Peter en ik de stallen rondgeleid en kregen we uitleg, hoewel ik de meesten al kende.
Ook de (zeer natte) buitenbak bekeken (het gezicht van Kim leek al net zo bewolkt ineens als de lucht...), en de paarden daar geaaid.

Verderop in de wei zag ik voor het eerst Saar, de merrie die dit jaar werd gekocht door Frans.
Ze is niet zo mooi als de merries die ze al hadden, maar dat komt denk ik ook doordat ze door haar 'manege-verleden' een hoop aan haar verpest hebben, ze is slecht getraind, lomp in de omgang, etc.
Toch geloof ik dat ze nog wel positief veranderd kan worden door Kim en de andere mensen die bij Frans werken.
Jammer dat ze in de wei liep, ik had haar graag eens in de stal meegemaakt en eventueel behandeld.

We zijn naar de wei gegaan met de jonge paarden. Daar stond ook Hinke, en we gingen al snel naar haar toe om haar eens lekker aandacht te geven en uitgebreid te knuffelen.
Hinke is er dol op als Kim onder aan haar buik gaat krabbelen, want daar kan ze zelf nooit zo goed bij.
Dan gaat dat hoofd omhoog, neus de lucht in, en oh oh, wat voelt dat lekker! *LOL*
Was erg leuk om te zien hoe Hinke zich zo vreselijk op haar gemak voelt bij mensen... ze is zo mooi en een echte lieverd! Lovers

Die dag moest Zeske even uit de stal worden gehaald, haar veulen Arjan vond het wel best... Knipoog Die kreeg genoeg aandacht van twee meiden die op hem letten.
Zeske werd door Kim meegenomen naar de stallen waar de hengsten stonden: effe kijken of het een goed moment was... reageerde ze op de knappe jongemannen?

Zeske zou door Gradus gedekt moeten worden, maar ze was niet zo weg van hem. Experiment die ernaast stond, ja die vond ze mooi!
Maar ja, een wat oudere dame heeft het niet altijd voor het uitkiezen... *LOL*
Frans vond dat Gradus haar moest dekken en dus...
Zeske werd vastgezet en ik ging even aan die twee meisjes in de andere stal vertellen dat het veulen moest komen, want Zeske werd toch wel onrustig.
Dus die namen het veulen mee naar Zeske, en kon het dekken beginnen.

Gradus deed wat onhandig en kwam met zijn hoofd op het hoofd van Frans terecht, die daardoor op zijn tong beet... Tong uitsteken Sigaar
Maar goed, uiteindelijk lukte het en nou maar afwachten of ze opnieuw hengstig zal worden of...niet.

Peter heeft ook kennis gemaakt met Charlotte, de oma van Lodewijk.
Charlot heeft een dood veulen gehad twee weken geleden, en is bezig langzaam weer 'er bovenop te krabbelen'.
Gelukkig vloeit ze nu niet meer van achteren.
Peter heeft haar nog even lekker wat Reiki gegeven, en net als Lodewijk en Hinke kon ze zich er lekker bij ontspannen en maar 'zuigen'... Lachen
Net of ze staat te slapen dan.

Kim heeft Lodewijk nog gelongeerd in de stromende regen.
Zoals gewoonlijk is Lotteltje veels te intelligent... Hij wilde in het begin meteen maar gaan aandraven.
Waarom?
Nou hij kent Kim: hij zal uiteindelijk toch wel moeten, dus dan maar meteen, dan issie ook sneller klaar!
Kim moest hem herhaaldelijk tot de orde roepen haha. "Nee! Ik had nog geen draf gezegd! Hooo! Stappen zei ik..."
Dan zag je dat teleurgestelde gezicht van Lot zo van "Ships... het werkt niet..." *LOL*

Ondertussen stonden Peter en ik onder de naaldbomen vanwege de regen.
Dorinepien had aardig wat takken en naalden in haar haar gekregen...
Ik zei dus tegen Peter: mijn hele kapsel (=staart) is geruineerd!
Peter vraagt: Welk kapsel?
Aardig he die man van mij, grom...

Maar goed, naderhand heeft hij het goed gemaakt.
Peter, Kim en ik gingen namelijk heerlijke patatties en cheeseburger etc. eten bij de snackbar! Vingers aflikken
Daarna werden Peter en ik nog getrackteerd door Kim op heerlijk italiaans ijs... Vingers aflikken

Voordat we weg gingen om te eten mocht ik van Anouk nog even op Olympic (Piggy) zonder zadel een stukkie door het bos, zij liep ernaast.
Lodewijk (Piggy's vriendje) mocht van Kim aan de hand grazen in de wei waar we langs liepen, dus ik was blij dat Piggy een hoofdstel om had..
Telkens moesten we hem tot de orde roepen, hij mocht echt niet naar Lot...
Toch zit een dribbelende dansende Piggy errug lekker! Lovers

Al met al een zeer geslaagde dag, en ik viel bij de terugweg nog vóórdat we op de snelweg kwamen al in slaap...
Ik had nog geen middagslaapje gedaan, en jah... Toen ik thuis kwam ook nog een uurtje in bed geslapen.

Peter heeft me gelijk gegeven:
Lodewijk en Hinke wonen inderdaad in een paradijs! Lovers
Kim bedankt voor een heerlijke dag! Party!!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 22:26

Gaaf dat je het zo naar je zin gehad hebt bij Kim!!! Ik ga volgende week naar haar toe, ben erg benieuwd! Lovers

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 08:08

Aaahhh.. Wat klinkt het daar toch geweldig!!
En wat kan Lodewijk strekken he? Daar stond ik echt van te kijken, voor zo'n platpoot! Haha!

Moet Eduard maar weer eens aanspreken. Ik wil OOOOKKK!!!


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 08:34

Jantina als je dan toch in Gelderland bent...
Meteen ff Cerise aandoen haha.

Ja we hebben genoten zondag bij Lotteltje en ik hoorde al van Anouk dat ze helemaal weg is van het veulen van Zeske en wilde dat ze het kon kopen....
Arjan is inderdaad errug mooi, maar ik weet niet of Frans die wel kwijt wil?

En Groningers schijnen ook steeds prijziger te worden.
Kim had een bod voor Lodewijk gehad, toen ik dat hoorde...
Ik zag al bleek door het missen van een middagslaapje, maar bij dat bedrag bloos je accuut weer als een tomaat. Bloos

Ik ga maar eerst eens de lotto winnen voor ik een groninger koop... }>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 11:32

haha prijzen vallen wel mee hoor voor de groningers:) Arjan houden we iig aan tot na de keuring we zijn benieuwd!
Ik vond het heel gezellie gister en we doen het snel een keertje over maar dan bij cerise!
enne Jantina je moet echt snel mee hoor met Eduard hij gaat half mei geloof ik deze kant op...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 12:07

HA! Dat is al snel! Want ik ben eigelijk hardstikke benieuwd naar jullie daar!
Als ze allemaal zo gezellie zijn als Janneke en jij! Dat wordt wat *LOL*

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 15:58

en Dorine, dan heb je vast ook Quinto wel gezien??
hij sotnd bij Hinke in de wei.
ja Arjan is echt een lekker manneke. zo lief enzo.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 18:45

Jazeker hebben we Quinto gezien...
Hij stond samen met Liselot vreselijk onze aandacht te trekken.
In het begin was het leuk maar toen we Hinke even aandacht wilden geven hebben we hen maar weggejaagd... Haha!

Hinke stond hen volgens mij stiekumpjes uit te lachen... }>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, ikkedus, Mark0919, Sterrenpony, VinandoW, xxIsaa en 36 bezoekers