Yes!We kunnen wijken!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Yes!We kunnen wijken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 23:29

Hai allemaal,

Ik ben nog helemaal onder de indruk.Vandaag ging ik in de bak een beetje dressuren,was weer hard nodig want mw wist de laatste dagen heel veel beter Knipoog
Dus na het lekker los rijden en mw flink aan het werk gezet te hebben,dacht ik..ja laat ik eens proberen te wijken.
Dat heeft ze nog nooit bij mij gedaan dus ik was erg nieuwsgierig.
Ik zette haar tegen de bakrand en gaf de hulpen,eerst protesteerde ze maar ze begreep het wel..en Hopla! ze ging gewoon zijwaarts lang de bakrand.Echt super!
Dus je begrijpt..ik ben erg trots.
Het is misschien voor de echte dressuur amazoneĀ“s weinig bijzonders,maar voor mij is het toch best een Big Deal Haha!

Groetjes
trotse chinouc -bezitter

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.



germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 08:40

heb je haar ingereden gekocht?? dan kan het zijn dat de knoppen er al op zaten. Echt goed wijken is moeilijk hoor, dat leer je niet in 1 keer. Succes met oefenen, ik ben ook nog steeds bezig te verbeteren.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 09:28

Gaaf dat het zo goed ging!
Lekker gevoel is dat om het ineens te ontdekken he? Zovan: Jah, kwartje valt! Party!!

Ik zal zelf 'de knopjes erop moeten zetten', grijnz.
Germie, wat jij zei, dat als ze ingereden was bij aankoop dat het knopje er misschien al op zat... zou kunnen maar hoeft niet.
Want wat is ingereden?

Mijn paard was bij aankoop 'licht ingereden', wat inhield dat je erop kon zitten en dat ze in stap, draf, en moeizaam ook in galop kon.
Teugel naar links was linksaf, en andersom.
Ze hadden er ontzettend veel buitenritjes mee gereden, dus verkeersmak was ze al, dat was een groot voordeel!

Maar als ik linksom rijd en haar met mijn binnenbeen iets meer de hoeken in wil krijgen... daar heeft ze moeite mee, ondanks dat ze nu de bochten wel zo scherp kan nemen in stap en draf.
Ze gaat harder, maar niet naar rechts zeg maar.
Gewoon omdat dat knopje er nog niet op zit, af en toe reageert ze op dat linkerbeen en beloon ik haar uitbundig grijnz, maar ze doet het nog lang niet altijd.
Het kwartje moet nog iets beter vallen zeg maar.
Rechtsom net zo.

Best lastig inderdaad om goed te wijken!
Maar sinds kort kunnen we lessen dus ik heb goede hoop dat zowel mijn paard als IKZELF wat knopjes erbij krijgen... *LOL*
Veel succes Jenna en geniet ze!

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 09:32

Ik heb tot nu toe bij alle paarden die ik gereden heb zelf de knoppen eraan moeten rijden, maar het blijft af en toe lastig hoor. Goed wijken blijft lastig, maar oefenen verbetert een hoop.
De pony waar ik altijd op gereden heb, en die dus zaterdag is weggegaan had de knoppen wijken, achterwaarts en galopwissels al wel hoor, alleen moeten de nieuwe eigenaren, 2 meisjes ze wel eerst ontdekken.
Achterwaarts hadden ze met proefrijden al door.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 16:06

hai!!

Nou het zou best kunnen hoor dat ze het weleens geleerd heeft.Alleen kon ze geen engels,dus ik heb haar zelf engels 'geleerd'.

Het ging inderdaad nog niet vlekkenloos maar we blijven gewoon oefenen Knipoog

Thanx dorine!Ik zal zeker genieten! Pling

groetjes!!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:35

Klinkt als Sideways Haha! langs de bakrand...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:49

Als jij hem engels heb geleerd, wil dat dan zeggen dat hij daarvoor western gereden was??? Bij western is het wijken volgens mij heel belangrijk, dus dan kan hij het misschien idd al....

Tiko had ook geen 'knoppen'. Alleen zadelmak--> k kon er op zitten, zonder problemen, aandrijven snapte hij zeer weinig van, en teugel hulpen daar snapte hij ook niet veel van. Het wijken gaat bij mij niet super, hij neemt zijn achterhand niet mee, en hij kruiste zijn voor benen in het begin ook niet, nu wel, dat is al vast een verbetering Knipoog

Myrthe en Tiko

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 19:28

Hoi!

Nee voor ze western gereden werd was ze draver,en daarvoor is ze niet ingereden.


Hmm het zou natuurlijk best sideway's kunnen zijn..ik bedoel ik heb de ballen verstand van western.
Ik weet wel dat ze het doet alsof ze haast heeft..kan dat kloppen??

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Googlebot, Hobbyhorse, JeRekers, moeshie, stal_HD, Wieke, Zinzi_jewel en 90 bezoekers