Kentaur Artemis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bridgehill
Berichten: 23
Geregistreerd: 11-02-03

Kentaur Artemis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 12:38

Ik overweeg een Kentaur Artemis dressuurzadel aan te schaffen. Ik heb er in de winkel opgezeten en dat zat erg goed. Nu ben ik vergeten te kijken hoe lang de zweetbladen van het zadel zijn in verhouding tot mijn (vrij korte) benen. Voor ik het zadel aanschaf komt natuurlijk de zadelmaker langs om ook op mijn paard te passen, maar nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met dit zadel en me nu vast kan helpen. Ik heb nl. (meen ik) ergens gehoord of gelezen dat de zweetbladen van het Kentaurzadel langer zijn dan van een gemiddeld dressuurzadel. Is dat zo?

Bridgehill
Berichten: 23
Geregistreerd: 11-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 17:06

Weet niemand dit??? Verward Verdrietig

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:24

Nee hoor vind ik juist helemaal niet dat de zweetbladen langer zijn dan normaal.

Ik heb zelf ook een kentaur en ik wil nooit meer anders.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:47

de zweetbladen zijn dus wel langer dan van een normaal zadel (nieuwe modellen zijn een stuk langer dan oudere modellen)... ik kan er alleen dekjes onder leggen die geschikt zijn voor lang zweetblad.
ik heb zelf korte beentjes, maar ik heb geen last van het lange zweetblad. het zadel ligt heel netjes op mijn paard, ik zit er super fijn in en hij blijft heel mooi als je hem netjes onderhoud met hamanol
in mijn profiel ligt hij op dikkiedik en eefje

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:26

Ik heb een Kentaur Artemis en korte benen, see for yourself

Afbeelding

Afbeelding

For the record, ik ben 1.61 en Cielito is 1.56

Bridgehill
Berichten: 23
Geregistreerd: 11-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 12:03

Hallo, allemaal vast bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat de zweetbladen inderdaad wat te lang zijn voor mij, naar mijn smaak dan. Nou ja, binnenkort komt de zadelmaker en dan zien we wel wat het wordt.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:05

LiSSy schreef:
de zweetbladen zijn dus wel langer dan van een normaal zadel (nieuwe modellen zijn een stuk langer dan oudere modellen)... ik kan er alleen dekjes onder leggen die geschikt zijn voor lang zweetblad.
ik heb zelf korte beentjes, maar ik heb geen last van het lange zweetblad. het zadel ligt heel netjes op mijn paard, ik zit er super fijn in en hij blijft heel mooi als je hem netjes onderhoud met hamanol
in mijn profiel ligt hij op dikkiedik en eefje


Onzin ze worden in 2 types geleverd in normal en extra lange voor lange mensen.

Ik heb dus met extra lange zweetbladen en er kan PRIMA een anky dekje onder. Als ik hem flink de boom intrek is hij iets te kort maar dat zie je bijna niet.

SUPER zadel heb hem nu bijna een jaar fijn leer en hem er weinig onderhoud aan (doe er ook weinig aan Tong uitsteken).

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:32

Nou die van mij zijn helemaal niet lang vind ik.
Ik vond het zadel juist zo fijn omdat het zweetblad niet enorg was en ook niet erg lang.

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar er staan foto's in mijn profiel.

Groetjes: Corina

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:57

het zweetblad van mijn standaard kentaur artemis is toch echt superlang hoor Knipoog het lange model is nog 3 cm langer... de modellen van 1 jaar terug zijn een stuk korter dan de nieuwe

Bridgehill
Berichten: 23
Geregistreerd: 11-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 18:24

Hoi Corina, als ik in jouw profiel kijk dan zijn ze inderdaad niet langer, maar als ik de foto's in dit topic bekijk(van CielitoLindo) dan ziet dat er toch anders uit. Waar dat verschil dan in zit???

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:25

Misschien omdat ik maar een klein mens ben en met nog redelijk korte beugels rijd voor de dressuur (vind ik prettiger)..

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:25

in mijn profiel is ook wel te zien hoe lang de zweetbladen zijn... er liggen extra lange dekjes onder, normale dressuurdekjes passen niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:41

Ik heb de Kentaur ARtemis ook (paar weken geleden gekocht) en bij mij passen er dus gewone dressuurdekjes onder en ook Anky pads en mn BR pad. Ik ben zelf ook maar een kleintje en ook voor mij zijn de zweetbladen gewoon de goeie lengte (de zit is gewoon heel erg goed).
IK vind alleen het leer zelf wel iets minder dan ik bij mijn Kieffers altijd heb gehad, maar ja...mn paard past niks anders.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:11

Afbeelding
dit is met een lang sjabrak. je kunt zien dat het zweetblad net ietsje over het sjabrak uitkomt.
anky dekjes passen er bij mij met geen mogelijkheid onder en ik heb toch echt de normale uitvoering van de kentaur artemis. er bestaat ook een korte en lange uitvoering.