Protestactieverplicht helmen Meningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Protestactieverplicht helmen Meningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 21:25

Aangezien er in het andere forum alleen stemmen worden geteld gaan we hier onze mening geven over het rijden met caps en als we het er dan toch over hebben het hele wedstrijd tenue.

Ik ben er voor om het hele tenue op de schop te gooien en een cap verplicht te stellen.

Wie is er voor en wie is er tegen???????????

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 00:08

Tegen..... ik vindt het wedstrijd tenu mooi.... soms misschien een beetje oncomfortabel... maar ja... zien jullie het al voor je dat iedereen in een andere kleur aankomt????? de ene roze, de ander blauw, en weer een ander met alle kleuren van de regenboog...... nee dank je dan allemaal zwart jasje en witte broek veel mooier......... en een hoedje van af de Z1 als je dit zelf wenst....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 06:47

saffier schreef:
zien jullie het al voor je dat iedereen in een andere kleur aankomt????? de ene roze, de ander blauw, en weer een ander met alle kleuren van de regenboog...... ....


Kom eens bij een endurance wedstrijd kijken, daar mag je nl wel gewoon aan wat je wilt, echt hartstikke gezellig al die kleurtjes. En gewoon iedereen een cap op zn doppie, zelfs als je klasse 3 bent... geen gemiep over merken die iemand aan heeft oid.... heerlijk gewoon....

Wat overigens niet wil zeggen dat ik voor ben, vind een pinquinpak nou eenmaal bij de dressuur horen.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:02

Ik heb een beetje gemengde gevoelens vwb het wedstrijd tenue.

Aan de ene kant staat er erg chique en omdat iedereen er (bijna) hetzelfde eruit ziet zijn sommige dingen makkelijker te beoordelen. Maar als er een vrije tenue keuze is kan het ook wel weer doorslaan en wordt er misschien ook minder aandacht besteed aan de toilettering van het paard. Terwijl dat ook wel iets heeft, alles keurig in het net.

Aan de andere kant staan de ontwikkeling qua kleding, comfort en veiligheid niet stil en alle sporten doen daar aan mee, behalve de paardensport waar we nog steeds in het zelfde uniform als 50 jaar (of langer) terug rijden. Comfortabel kan ik het niet echt noemen qua bovenkleding.

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:33

De kleuren mogen wat mij betreft hetzelfde voor iedereen, maar jasje mag van mij wel weg, en witte handschoenen en broek zijn ook niet erg praktisch. Aaargh, die plastron vroeger, wát een onding, daar ga je toch niet mee sporten Haha!? Traditie allemaal leuk en aardig, maar het zou wel iets functioneler mogen. En helm gewoon verplichten voor alle klassen, geen onderscheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:34

Van mij mag het hele tenue op de schop
Een tenue in Engelse stijl lijkt me wat, mooi geruit jasje en broek, laarzen en (verplichte)cap in kleur naar keuze.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:36

Helm verplichten en de rest van het tenue in kleuren naar keuze. De plastron mogen ze van mij ook wel afschaffen.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:01

Witte rijbroek en handschoenen zijn niet praktisch, maar ik vind het wel luxe staan, 't heeft wel wat, lijkt mij niets als iedereen in willekeurige kleuren kleding ging starten.... En een cap, gewoon verplichten, ook als je Anky bent, ze heeft zelf bewezen dat ook zij wel eens van een paard valt...

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:05

@ Vippie, bij endurance wedstrijden is zowieso alles anders, ik denk niet dat dat te vergelijken is, bij endurance gaat het om het welzijn van het paard, iets wat, volgens mij, bij Scheve mond sommige dressuur- en springruiters achterwege wordt gelaten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:07

Hetja schreef:
@ Vippie, bij endurance wedstrijden is zowieso alles anders, ik denk niet dat dat te vergelijken is, bij endurance gaat het om het welzijn van het paard, iets wat, volgens mij, bij Scheve mond sommige dressuur- en springruiters achterwege wordt gelaten....


Ik ken ook een vrij bekende endurance ruiter hier uit de buurt die zich niet altijd even druk maakt om het welzijn.
Ik denk dat je dat in elke tak van sport hebt zodra mensen fanatiek worden.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:36

Citaat:
Ik ken ook een vrij bekende endurance ruiter hier uit de buurt die zich niet altijd even druk maakt om het welzijn.
Ik denk dat je dat in elke tak van sport hebt zodra mensen fanatiek worden.


Ik denk dat je daar ook wel gelijk in hebt, maar bij endurance heb je nog keuringen voordat je zowieso mag starten, iets wat ze bij dressuur en springen van mij ook wel mogen gaan doen....... (i.v.m. welzijn van het paard)
Maar da's off topic...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:38

Bij de cross vind ik het wel leuk dat iedereen zijn eigen kleuren mag uitkiezen. Dat ziet er echt prachtig uit bij sommige combinaties.
VOor de dressuur vind ik de traditionele kleding toch mooier.

Overigens heb ik helemaal niks tegen het verplichten van de helmen. Van mij mogen ze het gewoon doen.