Benen te ver naar voren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
krisziej
Berichten: 34
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: minidorpje

Benen te ver naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 19:43

Als ik aan het rijden ben heb ik mijn benen steeds te ver naar voren.
Ik heb al geprobeerd om de beugels een gaatje langer te maken, maar dan heb ik het probleem dat ik mijn hakken niet goed uitdruk.
Hebben jullie tips hoe ik mijn benen op de juiste plaats kan houden?


carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:19

Een keer gaan rijden en dan niet rijden om je paard/pony te laten werken maar alleen een keer om aan jezelf te werken. Echt constant er op letten!
Iedere keer blijven denken, waar zijn mn benen? Goed? okay dan kun je verder rijden. Te ver naar voren? Direct corrigeren!
Veel zelfdiscipline voor nodig maar da's ff nodig denk ik.
Heb je les? Vraag anders een keer iemand er bij die jou er constant op wijst als jij je benen weer verplaatst.
Suc6

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:23

zit je rechtop?

want je benen kunnen alleen naar voren als jij te ver naar achter zit of leunt!

leer jezelf je knieen altijd netjes aan te sluiten aan het zadel.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

labamba

Berichten: 149
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: hengstdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:38

ga zitten in het zadel laat je paard stil staan (desnoods houd iemand hem vast) trek je knieen omhoog tegen mekaar laat ze soepel naar beneden zakken en dan zouden ze goed moeten liggen.
als je merkt dat ze weer verkeerd liggen weer herhalen en erop concentreren en op een gegeven moment zul je voelen dat ze goed liggen en ze daar houden.
blijven oefenen!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:56


**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:58

Probeer eens zonder beugels te rijden.

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:08

Ik kan echt iedereen die problemen heeft met houding en dergelijke zitlessen aanbevelen!!!!!!!!!!!11

Freedom's just another word for nothing left to lose

krisziej
Berichten: 34
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: minidorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 17:52

Bedankt voor jullie tips!
Dat ik te ver naar achter zit is volgens mij niet het geval.
Ik probeer de volgende keer tijdens het rijden er zoveel mogelijk op te letten... Hopen dat ik het snel afleer, want het is erg irritant als je wel weet dat je het fout doet, maar het niet lukt het te verbeteren!

mirjamalvaro

Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:48

het kan ook aan je zadel liggen. Isdie goed opgevuld, ligrt ie goed op de rug n kun je er zelf goed in zitten?

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:13

wat heel goed helpt : (mary wannless, ride with your mind)
als je op het paard zit, beugels uit, haal je hele been even van je zadel opzij, draai je knie naar binnen en leg je been weer terug tegen het zadel, je zit nu meer op de binnenkant van je dijbeen vlees, ipv achterkant, hierdoor gaat vanzelf je onderbeen iets naar achter en je kuit wat van het paard af. Je knie zit dan strak tegen het zadel, het is echt even wennen maar je merkt met rijden dat je heel vast zit in het zadel en mooi vanuit je knie naar boven werkt, je onderbeen blijft naar achteren en blijft goed stil liggen, je voeten bewegen dan ook niet meer,
wel opletten dat je niet veel druk in je beugels zet, dit is ook vaak een probleem, iemand anders kan dit controleren door hun hand tussen je voet en beugel te plaatsen, je mag de hand niet pletten, nog een tip:
probeer je tenen IN je schoen omhoog te houden, dit maakt je voet recht, of zelfs hak iets naar beneden zonder dat je te veel druk in je beugel zet.

doordat je door deze methode anders zit vanuit je dij, ga je ook meer rechtop zitten, (je zitbeenknobbels wijzen naar beneden ipv naar voren)
als je dan ook nog goed je buik en rugspieren aanspan en een beetje je bilspieren, zit je torso goed stil. maar dit is allemaal terug te vinden in mary wanless systeem, ik heb deze cursus gevolgd en vind dit echt zeer de moeite waard, mijn lesklanten hebben er ook zeer veel baat bij en in een paar lessen weten ze niet beter!
succes!

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

desleen
Berichten: 432
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:53

als je gaat staan in het zadel dan draai je je tenen helmaal naar binnen en ga je weer zitten dan liggen je benen precies in dressuur houding...het is ook een goed plan om iemand er naar te laten kijken die alleen op jouw benen let en steeds zegt waneer ze weer naar voren gaan...! heel de tijd er op letten en op een gegeven moment is het vanzelfsprekend dat ze naar achter liggen:)

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:43

o ja desleen, dat is hetzelfde eigenlijk als ik zei enkel wat makkerlijk uitgelegd en misschien wat makkelijker gedaan,
tip: probeer er voor zorgen dat niet alleen je knieen naar binnen draaien, maar dan je hele bovenbeen.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

krisziej
Berichten: 34
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: minidorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 19:18

Het zadel is wel goed! Het ligt echt aan me zelf.
Yankeestar en desleen bedankt voor jullie tips.
ga het snel uitproberen! Ben alleen bang dat ik vanzelf weer heel snel in de gewone houding zit! Maarja moet er dan gewoon meer op letten

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:38

In een bak rijden met spiegels, en er steeds inkijken, als je ziet dat er iets niet klopt aan je houding gelijk corigeren.. Elke x opnieuw.. Op een gegeven moment moet het toch werken... Of een goede instructeur nemen.. Dan hoef je niet steeds op jezelf te letten..

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:39

*LOL* Zelfde probleem had ik ook. Hard zijn voor jezelf continue denken been terug. En laten checken door iedereen die met je meerijdt zelfdicipline, er zijn geen foefjes voor. Af en toe zonder beugels voor onafhankelijke zit is ook belangrijk.

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard

betiine
Berichten: 45
Geregistreerd: 17-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 11:18

Wat ook kan kelpen is je voeten iets verder in je beugels doen, zodat de beugel echt onder de bal van je voet zit inplaats van bij je tenen.

Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:05

Dit had ik ook..
Totdat ik 1x een uur lang Zitles heb gehad Scheve mond
Pijnlijk.. Maar het helpt ontzettend!

Beugels uit..
Dan trek je je benen op, (je knieen boven het zadel naar elkaar toe zeg maar). Benen weer omlaag maar wel op die manier in je zadel blijven zitten.
Dan zit je correct in je zadel, daarna moet je nog je onderbenen naar achter brengen, zodat ze één lijn vormen met je schouders en je heupen.
En dan ontspannen, en je kuiten aangespannen houden zodat ze daar blijven!

Het is even doorzetten, maar het werkt wel..
Ik vind het nu niet eens meer lekker zitten met mijn benen te ver naar voren! Zodra ik nu opstap heb ik mijn benen goed en zelf met uitstappen nog.. Het zit eigenlijk veel beter, mits je paard ontspannen loopt! Lachen

Succes! OK dan!



miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:26

hele bovenbeen naar binnen draaien, bekken kantelen (kruis optrekken), tenen in je laars omhoog laten wijzen (vooral kleine teen), buikspieren onder je navel aanspannen.

Het is zo makkelijk nog niet als je het jezelf verkeerd aangeleerd hebt ( Bloos ), bij mij zijn er wel wat meer uurtjes zitles doorheen gegaan eer ik het een klein beetje verbeterd had.
En nog steeds kan ik ineens in de kramp schieten Boos!

Dusse: zitleszitleszitleszitleszitleszitles!

Succes, en schaf een pot tijgerbalsem aan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers