Dr Atkins dieet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-10 11:07

Hoi,

Ik open dit topic even apart over Atkins. Omdat ik het hier specifiek over Atkins wil hebben, en ik heb nogal wat vragen.
Ik kom zelf ontzettend snel aan, en het lijkt voor mij alsof ik leef in een vreetkick. Ik ben voorheen altijd bezig geweest met calorieën tellen, en at eigenlijk heel normaal maar het gewicht gaat er zó snel aan. :n
Ik heb ook altijd heel gezond en regelmatig gegeten en ik beweeg ook veel.

Maar nu ik weer ben aangekomen (zit nu op 63 kilo, met een lengte van 1.66 cm) Ben ik het dus zat, en probeer ik sinds 2 dagen het Atkins dieet. Ik wil gewoon die buik er af.

De eerste dag vond ik het dieet wel gaan, alleen vind ik het zó raar dat je allemaal vette en calorierijke dingen moet eten. Ik eet dus weinig tot geen koolhydraten meer. Maar dit moet dus evrvangen worden door dit soort dingen.

Maar nu, de tweede dag, lijkt het wel alsof ik aan het afkicken ben van een suikerverslaving. := Of ik móet gewoon mijn bakje yoghurt hebben met cornflakes, en ik snak zó erg naar en banaan.

Maargoed, ik hou me dus fijn aan de Atkins regeltjes, maar er is een ding wat ik niet snap:

Hoeveel vet mag je nou eigelijk eten? Wat is nou teveel?
Ik voel me namelijk zo vét op dit moment! Echt, bah! En naar mijn gevoel klopt dat dan natuurlijk niet, maar hoort dit? Ik hoor graag ervaringen!


arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:55

Hoi red_savage:
Ik heb het atkins dieet gedaan. Door omstandigheden ben ik er nu mee gestopt.
Hier even een antwoord op jou vraag:
je mag het zo vet maken als je wilt. Uiteindelijk zal je minder gaan eten omdat je sneller vol zit. Als je op gaat bouwen, dan moet je wel minder vet pakken.

[o]

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:29

Ik doe Atkins en het bevalt super. Ik ben inmiddels '4 kilo kwijt.. althans. Ik ben al even niet meer op de weegschaal gaan staan. Maar mijn broeken zijn te groot en mijn werkrnoek lijkt wel mijn pyjama :+

Ik heb wel de Atkins shake er ook bij en die heb ik wel echt nodig.
Vaak maak ik pannenkoekjes als ontbijt of tussen de middag. Over het algemeen zijn twee pannenkoekjes normaal, maar ik heb dan nog beretrek. Maar dat zal ook komen vanwege mijn rare werk en dus ook eettijden.
Heb je trouwens op de Atkins site de eerste fase gedownload?

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 19:28

Dankjewel allebei!. Zo, dus dat onberpkt vet eten is eigenlijk..letterlijk? Zo, klinkt zo apart. :+
En arabella, klopt, ik merk dat het hongergevoel wel minder wordt!


@Marchador: Dat klinkt inderdaad erg goed! Maar die shakes, die mogen dus wel in de eerste fase? Ik heb nu van die Atkins repen (onder de 5 carbs). En die mogen toch ook in de eerste fase? Anders houd ik het ook haast niet vol.
En wat voor pannekoekjes zijn het? Ook van die Atkins pannenkoeken?


En ja, die fase heb ik dewonload. Alleen kon ik niets vinden over de extra repen shakes, brood en wanneer wat mocht. :j


Ik moet zeggen, ik eet toch nog steeds erg veel hoor. En inderdaad veel kaas, veel ei, veel vlees. Dan voel ik me wel goed vol, maar ik heb nog steeds veel nodig. Dus ik hoop dat het echt werkt. :D

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:41

Hey!

Ik heb vorig jaar ook atkins gevolgt, niet helemaal via zijn progamma maar wel het principe, weinig koolhydraten en zo. Ik liet de brood en aardappels liggen, en at daar voor in de plaats yoghurt, ei, salade en groenten. Heeft bij mij super gewerkt, maar ik bewoog er ook wel redelijk bij. Helaas zit het er inmiddels weer allemaal aan, en zelf meer doordat ik echt "vreet" de laatst tijd. Dus vanaf vandaag gaat de knop weer om!!
Misschien kunnen we elkaar via dit topic wat helpen en stimuleren ?

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 19:44

@ Monster_Tos: Ja dat lijkt me een goed plan! :j Zitten er in yoghurt trouwens niet ook heel veel koolhydraten? Of heb ik mezelf dat wijsgemaakt?

en wat ik me afvraag, is het heel erg om in de introductiefase tussendoor één broodje te eten?
Ik eet namelijk altijd mee bij mijn schoonmaak/verzorg adres, en dan eten we inderdaad broodjes. Zit daar de hele dag. Lijkt me zo banketstaaf om dan te komen m*erenneuken over dat ik 'niet mag want ik zit op dieet' :=

Of is dan direct het hele dieet verpest?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:56

Nou volgens Atkins is brood dus echt een dikmaker. Maar ik heb hetzelfde probleem, ik loop stage op een kdv, en dan eten we tussen de middag ook altijd brood. Maar zit er al tijdje over te denken om dan gewoon een beker yoghurt mee te nemen met een cracker of zo. Of een salade..

Nee geloof dat yoghurt heel goed is, maar dan zonder mueslie en zo ;)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 20:04

Nouja het Atkins dieet gaat er gewoon om dat je geen tot weinig koolhydraten eet. iig in de inductiefase. Brood mag in de inductiefase helemaal niet eigenlijk.


Yoghurt volgens mij ook niet. :=

Maar ik heb me er tot nu toe heel braaf aangehouden. Zit nu wel pas op de 3e dag. Maar zaterdag ben ik dus de hele dag bij mijn verzorgadres, en dan is de gewoonte dus dat ik daar gezellig brodjes mee eet. Ik denkd at je wel weet wat ik ik bedoel.

Is het dan echt heel erg als ik een broodje eet op zaterdag, en me er voor de rest compleet aanhoud? Of heeft het dan helemaal geen zin meer?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:04

Ik moet zeggen dat ik het ook niet letterlijk volg hoor. Met mijn werk heb ik brood gewoon echt nodig. Wel heb ik het afgebouwd. De ene zegt dat het wel kan de ander van niet. Ondanks het brood ben ik er goed doorheen gekomen.

Savage ja de shake mag je gewoon in de eerste fase.
Volgens de eerste fase mag je maar 20 koolhydraten op een dag. Om eerlijk te zijn zit ik er wat boven, maar zie het brood.
De shake vind ik erg fijn als bijvoorbeeld ontbijt of tussendoor, 's ochtends eet ik slecht en dan heb je toch wat naar binnen,
Wel raad ik aan om het te blenden en niet te roeren of schudden, dan blijven er klontjes inzitten.

Die repen had ik ook, ontzettend fijn voor tussendoor en zeker op de bus een snelle hap.
Veel atkins volgers zijn niet voor die repen omdat die het proces zouden stoppen waardoor je dus weinig tot niets afvalt.
Houd dat in ieder geval in de gaten.

De pannenkoekjes waren ook fijn als ontbijt, middageten en zelfs als avondeten moet ik zeggen.
Het zijn gewoon eierpannenkoeken.
In het begin wist ik niet goed wat ik moest eten omdat je van veel naar ineens heel weinig gaat.

Voorbeeld:
2 eieren
eetlepel slagroom
kaneel
zakje colon rein (is als extra maar word aangeraden vanwege het dieet dat de stoelgang vermidert)
theelepel zoetstof

blenden
pan op vuur met olie
eerste beslag in de pan doen, bak met kaas/ ontbijtspek/ bacon


Heel simpel maar wel lekker :)

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

renskje

Berichten: 536
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:06


ja, dat zou ik ook zeggen!!

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 20:10

Goh, bedankt voor het recept van de pannenkoekjes! Klinkt lekker!

Oke, dus dan ga ik denk ik ook maar eens kijken voor de shakes. Alleen nu heb ik nog een doosje repen staan. Ik kom de dag goed door als ik er elke dag 1 pak. Maar zorgt dat ervoor dat je niet afvalt? O-ooo, hoop het niet, want ze zijn zo lekker ! :=


Tsja ik eet verder echt geen brood, pastas, rijst, yoghurt. gewoon geen koolhydraten. Maar ik dacht dus, dat als je dan toch een broodje pakt, dan dan de ketose verstoord wordt waardoor het vet gewoon helemaal niet verbrand werd?

Ik hoop dat het niet zoveel uitmaakt als ik een broodje eet op zaterdag.


@renskje: Dankje voor de link! Kan ik ook altijd gebruiken zo'n topic. :)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:12

Klopt ook wel hoor. De eerste twee weken of 3 heb ik me er echt strikt aan gehouden dus echt geen brood.
maar ik merk dat ik het echt nodig heb.
Daarom word het ook afgeraden maar ik heb er geen hinder van dus ik cind het wel prima zo :)

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 20:18

Hmm, zou het heel erg zijn in de eerste 2 weken? Vraag het me zo af. := Zolang ik maar van die paar kilo afkom.

Het lijkt trouwens wel of mijn energiepijl echt op 0 staat. Hebben jullie dat ook? Is dat normaal ?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:23

Het kan zeker, je lichaam krijgt nu niet de voedingsstoffen binnen die je eerder wel binnen kreeg. Vitaminepillen zijn zeker niet uit den boze. ;)

Geen idee, ik heb het volgehouden die twee weken zowieso.
Hoe veel moet je afvallen dan?
Ik heb wel zoiets van probeer het zoveel mogelijk te volgen.. MAAR.. je moet ook leven en als je echt niet zonder kan moet je dat ook niet doen.
Het is leuk een dieet te volgen en Atkins heeft mij echt geholpen en helpt mij nog steeds. Maar ik heb het gewoon echt nodig. Probeer het, lukt het niet bouw af. Dat zou ik adviseren

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:37

Ik heb nog even gekeken naar de kh in yoghurt, maar dat is maar rond de 5 gram, in brood zit gemiddeld 40. Dus geloof dat yoghurt toch niet zo slecht is..

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 20:48

@Marchador: ach komt goed uit, want vitaminepillen slik ik sowieso al :D Ik wil zelf zo'n 7 kilo afvallen. :) Dus wie weet zeg ik na een paar weken al dat ik het genoeg vind. :D

@ Monster: hmm dat valt mee ja! Alleen op de atkins site staat ook een stukje over de verschillende koolhydraten. Dat sommige producten gewoon ;echt niet mogen omdat het soort koolhydraten gewoon niet oké is.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:51

Mijn streven was ook 7 kilo!

Overigens ken je de koolhydraten wijzer? Daar staat op waar hoeveel koolhydraten inzitten.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 20:54

Haha, toevallig. :D


Nee die ken ik helemaal niet! Vor mij is met koolhydraten werken eigenlijk vrij nieuw. Heb altijd op de calorieën gekeken. (he sh*t, ken ik ze nog voor niets allemaal uit mijn hoofd. :+ )

_Ella_

Berichten: 1094
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:57

mijn moeder heeft het gedaan, maar die snakte op een gegeven moment naar een boterham, dus ging ze weer gewoon 3 keer per dag eten. Ze kwam toen ze stopte net zo snel weer aan.

renskje

Berichten: 536
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:58


ja, dat zou ik ook zeggen!!

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 21:17

@ Ella: echt waar? Ookal at ze gewoon normaal? Als ik er mee stop ga ik sowieso minderen met koolhydraten, ipv alleen maar letten op de caloriën.

@Renskje: Dankjewel! Die kan ik goed gebruiken !

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:26

@ Ella: Dat zal wel ja, Atkins is wel iets wat je moet bijhouden, dus ook al zit je op je streefgewicht, zodra je weer normaal brood en aardappels gaat eten kom je aan.

Ik ben net even wezen hardlopen, klein stukje maar. Ik kamp namelijk met een beenvliesontsteking. Door rennen op harde achtergrond gaat de aanhechting tussen je spieren en botten iriteren. Komt niet echt van pas als je wil afvallen..

Ik ga ook voor de 7 kilo! Ik ben nu 79 bij een lengte van 172. En met een fixe E-cup ( Ik plaats daar ook altijd maar wat kilo's in (A) )

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3


Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:28

Ik heb atkins gedaan maar voelde me er na een tijdje niet beter op. Ik viel overigens wel af. Blijf goed opletten dat je voldoende vitamines binnen blijft krijgen.
Toen ik gestopt ben met Atkins kwam alles er langzaam weer aan, mijn vader is zo'n 20 kilo kwijtgeraakt met Atkins en dat is er nooit meer aangekomen.

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

_Ella_

Berichten: 1094
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:28

Red_Savage schreef:
@ Ella: echt waar? Ookal at ze gewoon normaal? Als ik er mee stop ga ik sowieso minderen met koolhydraten, ipv alleen maar letten op de caloriën.

@Renskje: Dankjewel! Die kan ik goed gebruiken !


Ik heb niet bijgehouden wat ze at, kan natuurlijk ook aan haar 'gewone' eetpatroon gelegen hebben. Maar ze was wel gauw weer op haar oude gewicht...

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-10 15:20

@ Monster_tos: Toeballig, ik heb ook iets an de spieren waardoor ik niet kan rennen (doet pijn) en al buiten adem raak van mijn schoenen aan doen. :+ Is inderdaad heel irritant als je wilt sporten.

@Gracia: Zo he, jouw vader! Erg knap! Wel jammer dat het er bij jou weer aan is gekomen. Maar ik denkd at ikw eet wat je bedoelt met je minder goed voelen. Mijn energiepijl staat echt lager dan ooit, kom haast niet meer vooruit op de fiets. :\


@Ella: Ik hoop namelijk dat als ik mijn kilo's kwijt ben dat ik dan mijn oude eetpatroon min of meer weer op kan pakken, maar dan met héél wat minder koolhydraten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Covergirl_, brudoe, ComscoreBot, hooi, lambiek_lief, pyrrhus en 60 bezoekers