wat is dit presies?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:33

[quote="Manuutje1990"]Ze loopt op geen 1 aan de teugel.. Als een paard aan de teugel loopt loopt het met zn hals in ong. gelijke hoogte als zn rug, quote]


ik heb altijd geleerd dat de kruin van het paard het hoogste punt moet zijn *LOL* ik snap wel wat je bedoeld, maar ik denk niet, dat als zij niet zou weten dat het kruin het hoogste punt moet zijn, zou kunnen weten hoe het er dan uit moest gaan zien, misschien dat we het beste een foto kunnen plaatsen van een paard dat op dat moment correct loopt, en daarna tips kunnen geven hoe zij dat ook kan bereiken.

Ik was vroeger ook gefocused op het paard nageeflijkrijden, door middel van naar beneden rijden. Nu vraag ik hem naar beneden (volgends veel mensen ben ik veelste lief, en vraag ik ook nog amper maar goed)
Verder, zou ik gewoon veel geduld hebben, en toch maar eens een echt op zoek gaan naar instructie, als je er toch zo mee zit dat hij niet nageeft/aande teugel loopt.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 09:36

assiej: k zit er niet heel erg mee hoor, maar t zou wel leuk zijn als ik een foto zou hebben met haar aan de teugel en dat ik er op zit....
want dan heb ik mijn top bereikt.


Phynix
Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:30

Om op freestyle manier te longeren heb je wel een ruimte daarvoor nodig, denk aan een paddock of longeerbak. Rond of vierkant maakt dus niet uit. Dus als je zoiets heb of makkelijk kan afzetten is dat zeker mooi. Bij het longeren heb jij namelijk geen direct contact en zou ze dus anders kunnen weglopen. In een grote open wei kan je wel prima grondoefeningen doen. Maar dan vooral voor het aanleren dat jij de baas bent en ze jou moet volgen, maar weet niet of hier een probleem in zit??!!!

carrie79

Berichten: 1002
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 14:23

Het paard loopt op geen een foto aan de teugel (dat is toch vrij duidelijk te zien lijkt mij). Het klopt dat de kruin van het paard (het punt tussen de oren) het hoogste punt moet zijn. Maar dit is pas in de fase van training dat je hem op kunt richten. Je zult hem eerst dieper naar beneden moeten rijden en sterker moeten maken in de achterhand voordat je hem van voren op kunt richten zodat hij zijn kruin als hoogste punt heeft.
Dit doe je door veel te oefenen. Idd door grond (longeer) werk evt met bijzetje oid. Rijtechnisch gezien kun je proberen om meer ontspanning in je rijden te krijgen, het ziet er nogal geforceerd uit (terwijl dit uiteraard jouw bedoeling helemaal niet is). Probeer een vast punt te zoeken in je teugellengte (iets langer dan dit) en het paard daar naar toe te drijven. Het lijkt of je de teugels heel strak houd (en hem als het ware trekt) waardoor je paard terug gaat trekken en dus zijn hoofd juist omhoog gooit. Geef hem de ruimte om te zakken en drijf dat met je been bij.
Heel veel suc6!

je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten ;)

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:39

Assiej"]
[quote="Manuutje1990 schreef:
Ze loopt op geen 1 aan de teugel.. Als een paard aan de teugel loopt loopt het met zn hals in ong. gelijke hoogte als zn rug, quote]


ik heb altijd geleerd dat de kruin van het paard het hoogste punt moet zijn *LOL* ik snap wel wat je bedoeld, maar ik denk niet, dat als zij niet zou weten dat het kruin het hoogste punt moet zijn, zou kunnen weten hoe het er dan uit moest gaan zien, misschien dat we het beste een foto kunnen plaatsen van een paard dat op dat moment correct loopt, en daarna tips kunnen geven hoe zij dat ook kan bereiken.

Ik was vroeger ook gefocused op het paard nageeflijkrijden, door middel van naar beneden rijden. Nu vraag ik hem naar beneden (volgends veel mensen ben ik veelste lief, en vraag ik ook nog amper maar goed)
Verder, zou ik gewoon veel geduld hebben, en toch maar eens een echt op zoek gaan naar instructie, als je er toch zo mee zit dat hij niet nageeft/aande teugel loopt.

Ja idd.. Kweet niet hoe ik het uit moet leggen.. Heb jij een foto of plaatje van een paard in correcte houding..? Verward

EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 21:16

k heb nog meer rij foto's van mij.. op een ander paard...
bij "Horses At Work" Lexia (m-p) en ik @ work
meer foto's dus meer van mijn houding.... Scheve mond


Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:25

Manuutje1990"]
[quote="Assiej schreef:
Ja idd.. Kweet niet hoe ik het uit moet leggen.. Heb jij een foto of plaatje van een paard in correcte houding..? Verward

Kijk eens naar de foto's van bijvoorbeeld anky of lees het boek van coby van baalen staat alles heel duidelijk beschreven. Ook het boek van kyra kyrklund is daar super handig bij of jennie lorriston clark. Lezen en bijvoorbeeld de site van anky, foto's van olympische spelen steel je informatie met je ogen van anderen. Van kijken kun je enorm veel leren Knipoog

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard


EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 06:45

Haha! ik ga je tip doen Haha!



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 12 bezoekers