[AR] zithoogte wagen/ stokmaat pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

[AR] zithoogte wagen/ stokmaat pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 18:04

Ik ben nog steeds hard op zoek naar een leuk recreatiewagentje voor Evita.. wil nog niet helemaal lukken (ik ben maar een beetje kieskeurig hoor Schijnheilig ), ik zoek gewoon een compact, stevig en geremd wagentje voor ongeveer 4 personen waarmee ik lekker recreatief kan rijden.
Vandaag waren we even bij mr Ed waar ze 2 wagentjes hebben staan die ik wel erg leuk vind en die aan m'n eisen voldoen..
maar ik ben bang dat ze te klein/ te laag zijn. nou weet ik zelf niet wat prettig is omdat ik (nog) weinig ervaring heb met het aangespannen rijden. De zithoogte was ongeveer 90/100 cm. is dit te laag voor een haflinger van 1,30m of gaat dat goed?
het zou vervelend zijn als ik er achteraf achter kom dat het toch wat laag is...

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:33

ik denk zelf dat het wel dat het erg laag is. ik heb geen idee of dat gaat of niej.
succes!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:41

Je moet zo'n beetje de schofthoogte aanhouden als hoogte van de bok bij een recreatie wagen is mij altijd verteld. De bok moet iig niet onwijs veel lager zijn (terwijl dit bij marathon wagens weer wel vaak het geval is)

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:40

Ik heb zo'n klein wagentje van mr ed voor mijn shet van 1 meter en dat past heel goed. Ik zal er morgen foto's van proberen te maken.
Ik denk dus dat'ie voor jou haflinger wat klein zal zijn. Heb je gevraagd of ze ook een tussen maat meken tussen die kleine en de hele grote?
Dat zullen ze best wel kunnen maken denk ik.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 21:14

hoi viola, heb jij die rode of die donkerblauwe? die blauwe was iets hoger en volgens Peter zou Evita voor beide wel kunnen, maar de rode was eigenlijk een shetwagen. leuk als je even een foto wilt maken Lachen
die blauwe wordt volgensmij ook in een tussenmaatje gemaakt, maar die is dan weer een heel stuk duurder. De rode weet ik niet, niet gevraagd!

ik weet niet of het kan hoor, maar misschien zou er nog een bokkussen bovenop gezet kunnen worden? dat scheelt ook wel weer wat centimeters..

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:37

Ik heb de donkerblauwe, maar dan iets korter als die jij denk ik heb zien staan en met kleinere wielen. Mijn wielen zijn net zo groot als die van die rode wagentjes.
Met de grotere wielen lijkt de wagen vind ik meteen een stuk groter. dan zal het denk ik al wel gaan. Die grotere zielen zaten eerst aan mijn korte wagentje en toen vond ik het echt niet kunnen voor een shet van een meter voor jou haflinger zou het dan misschien juist net goed zijn.
Als je er een bokkussen op zet zit je zelf alleen wat hoger maar blijft de wagen klein. En de verhouding tussen wagen een paard moet ook een beetje kloppen. Het gaat niet alleen om hoe hoog je zit.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:17


MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:23

ik weet niet precies hoe het zit met de maat, maar ik weet wel dat ik over mijn paard heen moet kunnen kijken! Hoe kan je nu met een wagentje van een meter over je haf van 1.30 of zo kijken?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 18:46

bedankt viola!
met jouw shet ervoor toont het wagentje een heel stuk kleiner dan die in de winkel staat! wel jammer, in vind het zo'n onwijs leuk wagentje!

MoniqueT, je kunt er best overheenkijken dan (mijn bovenlichaam is wel langer dan 30 cm Knipoog ), maar of het prettig ment vraag ik me dus af..

ik zal dinsdag eens bellen naar mr Ed of het wagentje ook iets groter geleverd wordt of met bokkussen.. hoe heb jij dat gedaan met die kleinere wielen? is dat gewoon aan de fabricant doorgegeven?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:27

Ik vind dat de leidsels minimaal in een rechte lijn van de hand van de menner (op normale hoogte) naar de mond van het paard moeten lopen. Verder vind ik het moeilijk schatten nav de maten die jij opgeeft.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:11

Ik heb dus een Marathon Solo Cob (Clever). Mijn Haflinger is denk ik ong. 1,45/1,49 hoog. En het hoogste punt van mijn kar, dus de bovenkant van mijn Bokkussen (geveerd) is 1,70. Dus ik zit redelijk hoog. Mijn leidsels lopen ook ietjes omhoog. Maar ik vind dit zef veel fijner rijden, dan op gelijke hoogte ong met je paard, nu kan ik er een beetje overhee rijden, en heb ik vind ik veel meer overzicht! Ik vind het echt fijn rijden, maar ik denk dat je wat Tessebes zegt, als minimale hoogte moet houden Lachen. Succes!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:00

vind persoonlijk de wagen van viola een beetje groot voor de shet

wij hadden deze

Afbeelding

een spider 2 zitter maar omdat mijn zoontje graag af en toe een
vriendje mee wou nemen hebben we nu een iets grotere (zit hoogte 5 cm hoger) 4 zitter

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:08

Ik denk dat het wel wat te laag is.. Je moet zorgen dat je wel wat voor het paard kan kijken.. Anders kijk je steeds tegen zo'n kont aan.. Tong uitsteken Ikzelf vind het fijner.. Als je wel wat hoger zit dan je paard.. Maar ook niet te hoog..