Update over conditie zwaargewonde Courtney King-Dye

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Update over conditie zwaargewonde Courtney King-Dye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-10 09:37

Nieuwsredactie / www.equisearch.com


Afbeelding
Courtney met de vorig jaar overleden Mythilus.
foto: www.courtneykingdressage.com

Grand Prix amazone droeg geen cap.

Een update over de conditie van Courtney King-Dye na haar val twee dagen geleden.

Courtney kwam met een jong paard ten val tijdens het trainen in de binnenbak. Haar mentrix Lendon Gray denkt dat het paard over zijn eigen achterbenen struikelde waardoor hij opzij viel. Courtney kwam onder het paard terecht en raakte met haar hoofd de grond.

Medische hulp was snel ter plaatse en Courtney werd met een schedelbasisfractuur per traumahelicopter naar het ziekenhuis vervoerd.

"afgelopen nacht is de druk op haar hersenen godzijdank gezakt," aldus Lendon. "Dat is goed nieuws, maar volgens een neuroloog is het nog niet duidelijk wanneer Courtney wakker zal worden. Ze kan nu haar ogen open doen, maar het kan
ook nog weken of zelfs maanden duren. We blijven duimen en bidden dat ze er weer bovenop komt."

Mary Anne McPhail, uitvoerende producent van de Palm Beach Dressage Derby, het evenement waar Courtney vandaag aan start zou verschijnen, heeft een fonds opgericht om Courtney en haar familie tegemoet te komen in de medische kosten.

"We gaan alle opbrengsten van ons internationale evenement doneren om haar de vereiste medische zorg te kunnen bieden. Ik denk dat dit heel moeilijk zal worden voor haar familie," aldus Mary Anne.

Courtney had tijdens de val geen cap op. Volgens Lendon heeft Courtney al vijftien jaar lang tijdens het rijden een cap op, maar toevallig tijdens de val niet.

Een andere Grand Prix amazone, Heather Blitz, is direct na het ongeluk een campagne begonnen om dressuurruiters en amazones aan te moedigen een veiligheidscap te dragen. "We moeten ons ervan bewust zijn dat we nog steeds met dieren te maken hebben. Courtney's ongeluk maakt ons duidelijk dat we altijd uit moeten kijken met paarden.
We kunnen deze tragedies niet zien aankomen, maar we kunnen wel maatregelen nemen om ze te voorkomen. Ik hoop dat Courtney er weer helemaal bovenop komt."

Verwant artikel:

[VN] Amerikaanse Courtney King gewond na val van paard

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Update over conditie zwaargewonde Courtney King-Dye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:39

Tjongejonge, dit is niet mis zeg.
Heel veel beterschap voor de amazone en sterkte voor de betrokkenen, dit zal een zware periode zijn.
Erg naar dat ze net nu geen cap op heeft gehad.
Voor mij een reden om toch een cap te blijven dragen.

FenDT

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:40

en dan nu allemaal een discussie beginnen over wel of geen cap! :D

hopen dat ze er weer bovenop komt!

Dashing (v. Hotline) Z2
Pride's Victory (v. Trefeas Brenin Du) Z2
Gediplomeerd instructrice - ORUN niveau 2

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:40

Wat een verschrikkelijke val moet dat geweest zijn..... Mooi gebaar van de Palm Beach Dressage Derby, ik hoop dat ze er bovenop komt.... bah wat naar....

When life begins, love never ends

augurk

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:43

FenDT schreef:
en dan nu allemaal een discussie beginnen over wel of geen cap! :D


Alweer ;)

Hoop dat deze amazone er snel bovenop komt!

RheaNisan

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: De Rijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:44

Zo wat een naar bericht! Ik hoop echt dat ze er snel weer bovenop komt..Inderdaad een mooi gebaar dat er meteen fonds wordt opgericht!
En ik hoop dat die campagne zin heeft. Zo zie je maar weer: Doe gewoon een cap op!!

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Update over conditie zwaargewonde Courtney King-Dye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:47

Yep, daar gaan we weer over die Caps..... edereen weet dat het veilger is en iedereen moet het lekker zelf weten !!!! ik weet dat het veiliger is maar ik zet hem gewoon niet op. Dom maar wel de realiteit.

Sterkte voor de amazone en de familie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:48

FenDT schreef:
en dan nu allemaal een discussie beginnen over wel of geen cap! :D


:D

Hopelijk komt ze er goed bovenop!

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:50

En dan die lekkere Amerikaanse gezondheidszorg, waar een fonds moet worden opgericht om de kosten van de behandeling te kunnen betalen. My God...


Jeanneee_
Berichten: 2893
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:50

Wat verschrikkelijk zeg!
Hopelijk komt ze er weer bovenop.

Bonita_Bon

Berichten: 3238
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:59

Gatver, ik las gister het berichtje dat ze was gevallen en hoopte al dat het mee zou vallen, letterlijk, maar helaas. Sterkte aan familie en andere naasten...

Hmm zet wel m'n vraagtekens bij die zijn waarin Lendon zegt dat ze altijd een cap op heeft maar nu toevallig niet....

Voor mij geld, altijd een cap op de kop, ik voel me zonder gewoon bloot. Nou zit mijn cap ok wel goddelijk, dat helpt ook!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:00

Ibbel schreef:
En dan die lekkere Amerikaanse gezondheidszorg, waar een fonds moet worden opgericht om de kosten van de behandeling te kunnen betalen. My God...

Zou echt niet nodig moeten zijn dat mensen een fonds moeten oprichten zodat de medische kosten kunnen betaald worden. :o Helaas zullen die politici daar geen oren naar hebben. :\

miepje17
Berichten: 384
Geregistreerd: 11-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:01

Vreselijk voor de amazone!

En over een discussie wel of geen cap. In een Grand prix proef heeft men ook geen cap op maar een hoedje. Dus die zullen altijd minder beschermen als een cap.

Bubbie B + 2

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:07

petraaken schreef:
Ibbel schreef:
En dan die lekkere Amerikaanse gezondheidszorg, waar een fonds moet worden opgericht om de kosten van de behandeling te kunnen betalen. My God...

Zou echt niet nodig moeten zijn dat mensen een fonds moeten oprichten zodat de medische kosten kunnen betaald worden. :o Helaas zullen die politici daar geen oren naar hebben. :\


Ik meende dat Obama dat wilde gaan veranderen....

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:08

Ooh wat erg... 1x geen cap op.. en BAM!
Hopen dat ze snel weer de oude is. En dat zij en meerdere mensen hier van geleerd hebben. En in de toekomst een cap op doen!

ESSIE70
Berichten: 1272
Geregistreerd: 25-07-08

Re: Update over conditie zwaargewonde Courtney King-Dye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:26

Jemig zeg......
En hoe komt ze er uit,als ze weer bij komt?
Hopelijk niet voor haar leven gehandicapt.
Zo'n ongeluk zet je wel weer aan het denken over het wel/niet dragen van een cap.
Ik geef eerlijk toe,dat ik ook slordig ben met het dragen van een cap.

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:31

Ibbel schreef:
En dan die lekkere Amerikaanse gezondheidszorg, waar een fonds moet worden opgericht om de kosten van de behandeling te kunnen betalen. My God...

Dat is inderdaad ook het eerste wat ik dacht....


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Vera1908

Berichten: 759
Geregistreerd: 05-11-08
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:32

Pff kan zij ook een keer iets leuks meemaken?
Eerst twee of drie paarden van haar die komen te overlijden en nu dit weer! Pff.
Hopen dat ze er weer helemaal bovenop komt!

All good things in life are unseen. That's why we close oure eyes when we cry, kiss and dream.


Gloednieuwe Otazu ring te koop

egnie

Berichten: 2366
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:37

Tja die cap. Geen cap kan betekenen dat er ook niks vergoed wordt. Ik denk dat zoiets ook hier meer zal opkomen. Het blijft in ieder geval erg triest en ik hoop dat ze er goed uitkomt.

Dus wel of geen cap, tis maar wat je zelf wilt. Ik kan er wel inkomen dat een verzekeringsmaatschappij moeilijk gaat doen als een cap niet gedragen is. Echter niet al het letsel is te voorkomen met een cap.

DIRK 13/12/2009 ABE 31/07/2011 SEP 07/10/2015

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Update over conditie zwaargewonde Courtney King-Dye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:48

Ik vraag me af in hoeverre een cap haar had beschermd. Dat kan je nu toch niet meer testen...
Als ze een cap op had gehad, was een cap nu waardeloos (verwondingen waren gelijk)... Als ze geen cap op had en was gevallen en er was niets gebeurd, dan had er geen haan naar gekraaid.
Ik denk dat hier in Nederland al dan niet een cap, alsnog vergoed wordt...

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:53

Janine1990 schreef:
petraaken schreef:
Ibbel schreef:
En dan die lekkere Amerikaanse gezondheidszorg, waar een fonds moet worden opgericht om de kosten van de behandeling te kunnen betalen. My God...

Zou echt niet nodig moeten zijn dat mensen een fonds moeten oprichten zodat de medische kosten kunnen betaald worden. :o Helaas zullen die politici daar geen oren naar hebben. :\


Ik meende dat Obama dat wilde gaan veranderen....

Ja hij wil dat veranderen maar krijgt zeer veel tegenwind door de republikeinen (en de verzekeringsmaatschappijen ook natuurlijk). Hij krijgt die wet er nog niet echt door.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:54

petraaken schreef:
Ja hij wil dat veranderen maar krijgt zeer veel tegenwind door de republikeinen (en de verzekeringsmaatschappijen ook natuurlijk). Hij krijgt die wet er nog niet echt door.


Moeten die eens even hier in Nederland komen kijken...
Het is toch belachelijk dat die mensen zo koppig zijn. Totdat het ze zelf overkomt...

Phakhan

Berichten: 33
Geregistreerd: 01-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:54

goh, erg, hoop dat ze er bovenop komt.
Mooi plaatje/beeld met haar op paard

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Update over conditie zwaargewonde Courtney King-Dye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:18

Lang leve cap gebruik, had ze hem maar op gehad.
maar goed
heel veel sterkte

★★★★★★★★★
Na meer als een jaar weer eens op Bokt
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:19

Hopen dat ze er snel boven op komt hoor.
Tja cap of geen cap het is gewoon vreselijk. en die discussie kan je blijven voeren.
Ik ben voorstander van de cap. MAar tja het is eigen keuze.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Patriesje en 19 bezoekers