18 doden in Erfurt bij aanslag op middelbare school

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

18 doden in Erfurt bij aanslag op middelbare school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 15:57

Op het Guutenberg Gymnasium in Erfurt 18 doden. Reden van deze aanslag 2 gezakte studenten.


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 16:05

De ware reden is nog niet bekend. Het gaat om 1 dader die zichzelf ook van het leven beroofd heeft. Veertien leraren schijnen er overleden te zijn de rest waarschijnlijk scholieren. Er zijn nog 6 gewonden.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 17:08

er is ook een agent overleden.
De reden was nu (nieuws van 17.00) niet bekend en het zou om 1 dader gaan die ook dood is 18 doden in totaal dader en agent mee gerekend. echt vreselijk! In amerika was het nog ver van m'n bed maar nu...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 17:16

vanochtend waren het er nog 3 en 16 gewonden?
maar het is echt heel hoor, dat ze om zo'n reden zijn gaan schieten...

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 17:37

jeetje wat erg.

Ben misschien een beetje dom maar waar is het nou eigenlijk gebeurd??

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:10

Er zijn 18 doden, waarvan 14 leraren, 2 leerlingen, een agent en de dader zelf. De jongen was twee keer gezakt. Hij was 19 jaar.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 20:45

Vreselijk. Wie is er nou zo ongelooflijk gestoord dat hij gewoon 18 mensen doodschiet??! Echt jasses...

Ik vraag me nu meteen af wat voor een figuur dat was... hoe iemand zo verknipt komt... of ie niet al signalen af had gegeven dat ie niet helemaal 100 was. En hoe dat figuur aan EEN PISTOOL komt

In AMerika zou het volgens mij de helft aan doden schelen als men vuurwapens zou verbieden. Ik weet niet of ze in DUitsland legaal te krijgen zijn??

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:53

t schijnt dat die jongen van school getrapt net was voor zijn examens en 't daarom waarschijnlijk deed..typisch is dat in Duitsland net overlegt was over een strenger wapenbeleid....hoorde ik
Maar het is echt verschrikkelijk!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 01:20

het was toch omdat hij na 2 maal zakken voor het examen van school was gestuurd?
alleen een beetje raar dat ie het pas een jaar later zou doen.
kheb ook alleen maar gehoord dat ie het deed na 2 maal zakken.
idd 18 doden (waarvan 7 vrouwelijk, dus 11 mannelijk), waaronder hijzelf.

echt knetter, de tranen stonden me in de ogen.
dit was een van meeste doden bij zo'n geval, nou dan ben je blij, mag je in het guinnes book of records.

tis gewoon niet meer veilig op school als elke gek zo kan binnen komen vallen en met zo'n reden de school een beetje leeg kan schieten.
en al die gebeurtenissen in Amerika ook al.
ieeh, bahh eng.
nou, ik zit gelukkig niet meer op de middelbare, wel op school maar niet op een middelbare, en daar ging het bijna in al die gevallen om.

en ach ja, NL en dan vooral ons gat, maarja, als je denkt dat het je niet kan gebeuren (wie verwacht het dan nou ook) gebeurt het juist.


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 01:39

Dit verwonderd me dan ook weer niet he! In Amerika heeft het niet alleen te maken van het verbieden van wapen hoor Laura! Wat denk je van de ouders? Die zouden beter moeten weten en de wapens achter slot en grendel zetten. Je kunt nu eenmaal ook geen dingen voorzien. En het is dus niet Amerika, maar dus nu ook Duitsland waar jongeren in het bezit zijn van wapens. Dus het is dichterbij dan je zelf denkt. Ik denk wel dat er heus tekens zijn geweest bij die student, maar wij als volwassenen zijn soms veel te ignorant om de problemen van jongeren in te zien. Dus met gevolg, weer een triest verhaal over wapens en wapengebruik!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 09:23

mensen zouden gewoon helemaal geen wapens mogen bezitten. Punt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 09:31

Achteraf blijkt dat er 17 doden gevallen zijn. 13 leraren dus.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 10:27

Pfff wat een zieke wereld ook Verdrietig

"What we call human nature, is actually human habit.."

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 12:43

Laura schreef:
Vreselijk. Wie is er nou zo ongelooflijk gestoord dat hij gewoon 18 mensen doodschiet??!

Ik vraag me nu meteen af wat voor een figuur dat was... hoe iemand zo verknipt komt... of ie niet al signalen af had gegeven dat ie niet helemaal 100 was.


Inderdaad is dit een heel erg voorval. Er is ook geen enkel excuus te verzinnen, maar deze jongen is waarschijnlijk niet helemaal top geweest. Sommige mensen 'kunnen er niets aan doen'. Ik denk dat het al sneu genoeg is voor die jongen dat het zo ver kon komen (dat hij in de war was) Verdrietig

Denk niet dat ik het opneem voor hem! Natuurlijk is dit hartstikke fout en vind ik het vreselijk dat zoiets kan gebeuren.......

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 14:31

Ik las het ja, echt eng....hij was helemaal in het zwart en had een masker op waarbij je alleen zijn ogen zag...

zo'n persoon is echt niet helemaal fris Verdrietig

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 18:49

Laura, ik begrijp heus wel je standpunt en ik ben ook vreselijk tegen wapens! Als er geen wapens zouden zijn zouden we ook minder oorlogen hebben! Maar het is eenmaal zo dat het in Amerika niet verboden is en dat we er helaas niet veel aan kunnen doen. Net als de schietingen in Amerika waren de meesten tieners. Als tieners kun je dus geen wapens kopen. Het is dus dan wel de ouders hun verantwoordelijkheid om de wapens achter slot en grendel te zetten. De wereld zit dus een beetje vreemd in elkaar wat wapens betreft.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 19:20

Ik had het vanmorgen in de krant gelezen en vanavond nog is op het nieuws....
wat erg allemaal Verdrietig

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-02 20:28

Het bleek dat hij 2 wapenvergunningen had. Een van de politieschietvereniging en een van de andere schietvereniging. Ook zou hij zijn vrienden per sms hebben verteld om niet naar school te gaan. En hij was volgens het nieuws van school getrapt omdat hij teveel spijbelde en dus niet voor de 2e keer examen mocht doen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 23:59

Hij was de eerste keer (vorig jaar) gezakt voor z´n eindexamen en zou het dit jaar over doen. Hij wilde zich niet aanpassen aan het schoolsysteem en spijbelde bij het leven; hij vervalste ziekmeldingen e.d. van z´n moeder en van de dokter. De schoolleiding kwam daar achter en sloot hem daarom van de examens uit en stuurde hem van school, wat ze thuis niet wisten. de wapens had hij legaal (politie- en plaatselijke schietvereniging).
Echt een diep-triest verhaal Verdrietig , iedereen is er hier helemaal ontdaan over!
Wat moet het ook afschuwelijk voor z´n ouders/familie zijn; Ik denk dat je kapot gaat van verdriet dat je kind zoiets gedaan heeft en dat jouw kind dood is, maar ik kan me ook iets van opluchting voorstellen, dát ´ie dood is, nadat hij zo iets vreselijks gedaan heeft Scheve mond .

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie