wat vinden jullie hiervan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 16:22

Zoals al eerder gemeld rij ik bij de vereniging en krijg ik les van iemand die errg veel commentaar geeft, ik rij als een manegeruiter, oefen te weinig enz. Maar dat is nog niet het enigste. Ik ben bij haar gaan rijden vanwege het springen, het zou een springles zijn. Goed de eerste 9 keer was ik alleen, op papier stonden 6 ruiters, maar ik was altijd de enige die kwam.
Vervolgens kwam er een tweede bij, iemand die heel af en toe een huppel mee wilde doen. Met z'n tweeen ging het prima. Vervolgens kwam iemand op een haflinger in een paardenles, en ze kon eigenlijk nog niet riden. springen wil ze ook niet, dus er werd haar verteld dat er altijd de laatste 15 minuten gesprongen zou worden. (dit was altijd 20-30 min).
Daar ging ze mee akkoord. Een week of wat gelede n kwamen er nog 2 nieuwen bij, met eigen paard, maar deze meiden durven niet eens in galop, ze vinden hindernissen in de weg staan en vinden dat ik maar een nieuwe les moet opzoeken. Ik zat er toch als eerste in?? en mij is verteld dat dit een springles zou zijn??? Ik vind het niet eerlijk dat ze beginners bij mij instoppen, terwijl ik serieus dressuur en springwedstrijden rijd. Hoe vinden jullie zoiets??? Ik wil dit nog gaan melden op een ALV
VAn springen komt zo niet veel terecht, en de anderen krijgen alle aandacht, ik doe alleen mar meer dingen fout enz.


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:26

Ik zou het er even over hebben met je instructrice....
Gewoon even vragen of dat je wel in de goede les zit, of dat er nog een springles in de planning zit, dat je het danniet erg vind om uit deze les te gaan... Laat die andere lekker aanklungelen en zoek iemand die je echt goede springles geeft geeft en die de tijd voor je heeft....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:36

nou, ik vind bepaald niet dat je correct behandeld wordt. Ik zou gewoon les gaan nemen bij iemand anders die je meer weet te motiveren d.m.v. opbouwende kritiek. Een mens leert niets van dat negatieve gedoe. wie er bij je rijdt maakt op zich niets uit, zij moet in staat kunnen zijn om ieder les te kunnen geven op zijn eigen niveau. Ik neem aan dat julie niet achter elkaar hoeven te rijden en ieder onafhankelijk van elkaar zijn eigen oefeningen doet. MAar jij ging om te springen en vervolgens wrodt er niet meer gesprongen. Ik zie geen reden meer voor jou om in die les te blijven.

De hond is de betere mens

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:40

Hiermee stoppen en lekker privelessen gaan nemen. Ben je van al het gezeik af.

Nulla tenaci invia est via


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:16

Dat schiet natuurlijk niet echt op zo......

Ik zou het zeker ook aankaarten tijdens de ledenvergadering, als die tenminste op korte termijn plaats gaat vinden.
Anders is priveles (of met een groepje ruiters met dezelfde interesse en ongeveer hetzelfde nivo) ook zeker een mogelijkheid.

Ik vind het trouwens geen opbouwende kritiek van je instructrice om te zeggen dat je rijdt als een manegeruiter Verward
Wat is er in hemelsnaam mis met een (goede) manegeruiter, het zegt toch niets over je nivo, meer over het feit dat je als manegeruiter meestal geen eigen paard in bezit hebt.
Met zulke kritiek kun je ook niks, kritiek moet altijd opbouwend en onderbouwd zijn.
Dus de punten benadrukken die verbeterd kunnen worden, en daar samen aan werken en tips en evt. oplossingen aandragen; daar wordt een ruiter wijzer van, niet van een ruiter afkraken.

En wat te denken van de opmerking dat je te weinig oefent Verward
Dat kun jij alleen zelf bepalen......
Aan de hand van hoeveel tijd je hebt, wat je wilt bereiken, welke prestaties je van je paard verlangt etc.
Er zijn me wel gevallen bekend waarin deze kritiek overigens terecht is.
Een jaar of 5 geleden heb ik eens een jonge dame lesgegeven, 1x per week een half uur priveles (dat uiteindelijk altijd wel een uur werd, maar dit terzijde).
Ondanks dat ze toch vrij intensief les kreeg, vond ik dat ze maar weinig vorderingen maakte.
Op een gegeven moment vraag je je toch af of je zelf iets fout doet, ik zag nl. geen enkele verbetering meer.
Na verloop van tijd werd me duidelijk dat deze prive-les tevens de enige keer per week was dat haar paard bereden werd, de rest van de week stond het paard op stal.
Ze verlangde echter wel van mij dat ik haar naar een hoger nivo zou tillen, en dat gaat nu eenmaal niet als je verder nooit oefent.
Wat mij betreft was dit dus over en sluiten, daar schiet niemand iets mee op.

Dit voorbeeld is dus echt alleen als voorbeeld bedoeld, en ik wil er absoluut niets mee zeggen over jouw situatie of jouw manier van rijden.
Het is meer bedoeld als voorbeeld van "wat verwacht je van je instructeur en paard, in verhouding tot de vorderingen die je wilt gaan maken".
Dat is iets wat je voor jezelf goed op een rijtje moet zetten, zo kun je evt. ook op zoek gaan naar een (prive)instructeur.

Heel veel succes, ik hoop voor je dat er snel een goede oplossing komt !

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:34

Idd Oscar, die kritiek moet wel onderbouwd zijn.
En met een goede manegeruiter is nix mis!
Maar uh, ik zou een andere les zoeken, want je moet wel met plezier naar de les gaan.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 22:25

Ja, beetje een raar type die instructrice van je. Ik ben zelf ook nog een manegeruiter (heb wel een eigen paard, maar is nog een jonkie Lovers ) en dat zegt niet over het feit hoe ik kan rijden.

Bovendien herken ik mezelf wel in je toen ik eerst privéles kreeg elke donderdag op eigen paarden. Ik kreeg ook alleen maar kritiek, en nooit opbouwend. Je bent niet fanatiek genoeg blablabla, je zit is niet goed. Ik werd alleen maar op slechte dingen gewezen. Als ze nou óók mijn goede punten had besproken, dan had ik het juist fijn gevonden. Zo kon ik werken aan die punten.

Maar nu rijd ik western, en dat vind ik leuker en ligt me veel beter.

Maargoed...ontopic weer Haha! Ik zou er niet eens met je instructrice over gaan praten, maar gewoon een ander opzoeken. Dit is niet de manier waarop jij behandeld moet worden.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Witje2, YandexBot en 83 bezoekers