Olympische paarden Duitsland positief

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Olympische paarden Duitsland positief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 18:05

http://www.nieuws.nl/bericht/1/30498
Nieuws.nl

LONDEN (ANP) - Op de Olympische Spelen van Athene zijn vier van de veertig gecontroleerde paarden positief bevonden. Bij die vier zijn de paarden van de Duitsers Ludger Beerbaum (Goldfever) en de Duitse Bettina Hoys (Ringwood Cockatoo).

Beerbaum zat in de Duitse springploeg die op de Spelen een gouden medaille won. Mogelijk wordt de ploeg dat eremetaal afgenomen. Nederland werd in de landenwedstrijd vierde

Boos! Verdrietig

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:11

Dat betekent dus dat Nederland alsnog een bronzen medaille krijgt doordat iedereen een plekje doorschuift?

Waarom komen ze hier zo laat achter Verward

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 18:44

geen idee, hopelijk wel een bronzen medaille

Monieck
Berichten: 664
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:50


joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 18:57

heel goed dat ze deze controle hebben toch nog een plak Haha! achteraf....

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:14

Georgette schreef:
Dat betekent dus dat Nederland alsnog een bronzen medaille krijgt doordat iedereen een plekje doorschuift?

Waarom komen ze hier zo laat achter Verward


Nee, heeft geen invloed op het nederlandse team.
Duitsland schuift gewoon door naar de derde plek, de reslutaten van de overige ruiters worden geteld.
Hoorde het net op NED2.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:55

volgens mij was dat laatst ook al zo met het paard van Merideth Micheals-Beerbaum..... kan ik mij nog iets van herinneren, dat haar paard ook positief werd bevonden.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:09

Annechien schreef:
volgens mij was dat laatst ook al zo met het paard van Merideth Micheals-Beerbaum..... kan ik mij nog iets van herinneren, dat haar paard ook positief werd bevonden.


Jep, alleen het is niet hetzelfde bestandsdeel dat aangetroffen is.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:17

Het volledige bericht, ook het paard van de Olympisch kampioen is dus positief bevonden:

Olympisch brons lonkt voor springruiters
Uitgegeven op 08-10-2004 om 17:47 uur

De Nederlandse springruiters krijgen mogelijk alsnog een bronzen medaille in de Olympische landenwedstrijd. De Duitse springruiters werden in Athene Olympisch kampioen, maar twee Duitse paarden zijn positief bevonden op dopinggebruik. Mogelijk wordt Duitsland gediskwalificeerd en dan schuift Nederland van plek vier naar drie.

Bij het paard Goldfever van Ludger Beerbaum en bij Ringwood Cockatoo van Bettina Hoy werden verboden substanties aangetroffen. Ook de Ier Cian O'Connor loopt gevaar. Het paard Waterford Crystal van de Olympisch kampioen op het individuele springonderdeel testte eveneens positief op dopinggebruik. Er is ook nog een vierde paard positief bevonden, maar daarvan is de naam nog niet bekend. De betreffende vier ruiters hebben tien dagen de tijd om een contra-expertise aan te vragen.

De Nederlandse equipe met Wim Schröder, Gerco Schröder, Leopold van Asten en Gert-Jan Bruggink greep in Athene net naast eremetaal. De Verenigde Staten wonnen zilver en Zweden brons. Mogelijk schuiven ook deze landen een plek op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:38

Nederland kan alleen nog een medaille krijgen als het hele Duitse team wordt gediskwalificeerd.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:39

Lovely schreef:
Nederland kan alleen nog een medaille krijgen als het hele Duitse team wordt gediskwalificeerd.


En dat is waar Meneer de Jong niet van uit gaat...

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 20:40

dan hopen we daar maar op maar dat zal wel niet gebeuren denk ik.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:40

Laantje schreef:
Jep, alleen het is niet hetzelfde bestandsdeel dat aangetroffen is.


Of wel ik heb de klok horen luiden maar waar de klepel nou was Haha!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:52

Annechien schreef:
Of wel ik heb de klok horen luiden maar waar de klepel nou was Haha!


Volgens mij op de site van de KNHS stond wat er in het bloed van Shutterfly zat en wat er in het bloed van Goldfever zat.
Was niet het zelfde dacht ik.

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:14


Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:17

Hoorde op het duitse nieuws dat het om een cortizon-houdende zalf ging die op schuurplekken was gesmeerd door de groom op advies van de teamarts. Tja... ik kan me ook niet voorstellen dat Ludger Beerbaum z'n paarden doped... geloof ik gewoon niet, in ieder geval niet met opzet.

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:51

Dat er iets verkeerd is een zalfje zat, dat werd ook al door die Duitse dressuuramazone beweert, toen haar paard positief werd bevonden. Het kan best waar zijn dat het echt de oorzaak is, maar het valt me op en het lijkt me dat een dierenarts toch wel even nadenkt voor hij zo'n paard iets geeft.
Het valt ook mij op dat je de laatste tijd zoveel hoort over doping in de paardensport. Ik vind het maar een slechte zaak

mooneyes
Berichten: 1731
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:21

brons voor nl!

Monieck
Berichten: 664
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:28


Monieck
Berichten: 664
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:29

Geen brons voor springruiters
Uitgegeven op 08-10-2004 om 19:51 uur

De Nederlandse springruiters komen niet alsnog in aanmerking voor een bronzen Olympische medaille. Het Duitse team zakt door een mogelijke diskwalificatie van Ludger Beerbaum, wiens paard Goldfever op doping is betrapt, van de eerste naar de derde plaats. Alleen de prestatie van Beerbaum wordt uit de uitslag genomen.

De score van de overige drie Duitse ruiters Christian Ahlmann (Coster), Marco Kutscher (Montender) en Otto Becker (Cento) blijft wel geldig en daarmee komt de ploeg nog steeds op het podium. De Verenigde Staten schuiven dan door naar het goud, Zweden wordt tweede en Duitsland haalt brons. Nederland (Wim Schröder, Gerco Schröder, Leopold van Asten, Gert-Jan Bruggink) blijft daarmee op de vierde plaats staan.

"Ik ben donderdag op de hoogte gesteld en zwaar aangeslagen", reageerde Beerbaum. Volgens de Duitse ruiter werd Goldfever op 17 augustus met instemming van de Duitse arts behandeld met een cortisonen bevattende zalf.

Naast het paard Goldfever van Ludger Beerbaum werden ook de paarden Ringwood Cockatoo van de Duitse eventing-ruitster Bettina Hoy en Waterford Crystal van springruiter Cian O'Connor uit Ierland betrapt op dopinggebruik. De naam van het vierde paard is nog niet bekend. O'Connor werd Olympisch kampioen bij het springen en Hoy eindigde als negende bij het eventing. De betreffende vier ruiters hebben nog negen dagen de tijd om een contra-expertise aan te vragen.

Monieck
Berichten: 664
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:29

Boos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:36

love_Kaylie schreef:
De score van de overige drie Duitse ruiters Christian Ahlmann (Coster), Marco poedersuikerscher (Montender) en Otto Becker (Cento) blijft wel geldig en daarmee komt de ploeg nog steeds op het podium.


Oh jee, de Boktcensuur doet z'n werk weer *LOL*
Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus om Marco K u t s c h e r Knipoog

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:48

Citaat:
Waterford Crystal van springruiter Cian O'Connor uit Ierland betrapt op dopinggebruik. De naam van het vierde paard is nog niet bekend. O'Connor werd Olympisch kampioen bij het springen


Die ook ??

Wie is er op dit moment individueel 4e dan ?

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:51

Marco K u t scher was 4e

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:39

shit hej!! Boos!
eerst zeiden ze dat ned. brons kon winnen en nouw winnen die achterlijke duitsers brons Huilen
sorry kben er echt boos over!
ik vind dat ze het hele team moeten diskwalificeren... Scheve mond
gert-jan had echt een medaille verdient
en de anderen natuurlijk ook...
m'n hele dag was al verpest totdat ik hoorde dat ze brons konden winnen Ach gut
maar nu is m'n dag helemaal verpest