scheren; wel of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

scheren; wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 15:12

ik heb mn pony nog nooit geschoren maar zit er nu over na te denken en heb even jullie mening nodig Haha!

mijn pony krijgt n hele dikke wintervacht en dat is niet altijd even praktisch en fijn voor hem en voor mij, omdat we dit komend winter seizoen zeker om de week n wedstrijd hebben en die zijn heel vaak binnen is dat natuurlijk best zweten voor hem!

maar aan de andere kant, hij staat zo lang het kan dag en nacht buiten (nu zowiezo nog wel n tijdje) en gaat in de winter (op de echte koude periodes na) de hele dag naar buiten en alleen 's nachts binnen.

is het nu wel of niet verstandig om te scheren?

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:52

Ik scheer mijn eigen pony niet, maar ik rij minder intensief in de winter. Veel staptraining. Wel 1x per week les, maar daar ga ik te paard heen en het is een half uur stappen (onder een zweetdeken), dus dan is ze al bijna droog als we thuis komen.
In jouw geval zou ik gaan scheren en dan eerst zo'n half model, alleen de delen waar het haar erg dik is: onderkant buik en hals. De rest laten zitten. Dan heeft je pony nog enige natuurlijke bescherming van z'n wintervacht. En uiteraard heel consequent een deken op. Misschien moet je wel een dikkere deken kopen voor op het land.

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 11:31

oke Lachen

nog meer mensen die tips hebben Tong uitsteken

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:07

Zou haar zeker niet helemaal scheren veel te koud als ze buiten staat overdag. Moest gelijk denken aan zo'n jachtmodel. Dat werkt wel goed: zweten is veel minder en ze hebben toch hun eigen bescherming. Laat het wel door een ervaren scheerder doen want het is een precies werkje~!