Waarde directe Rubinstein merrie.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Waarde directe Rubinstein merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 08:36

Lees: Vinden jullie dat het feit dat een merrie een directe nakomeling van Rubinstein is, van toegevoegde waarde? (voor de fokkerij Haha! )

Ik vraag niet om een waardebepaling in geld, noch om een beoordeling van Rubinstein als hengst.

Enkel zou ik graag jullie waardering weten, gezien de toch wel schaarste van een directe Rubinstein merrie. Dat de hengst zich enorm vererfde als vaderpaard is wel bewezen maar hoe doen zijn dochters het?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:34

Rhea schreef:
Lees: Vinden jullie dat het feit dat een merrie een directe nakomeling van Rubinstein is, van toegevoegde waarde? (voor de fokkerij Haha! )

Ik vraag niet om een waardebepaling in geld, noch om een beoordeling van Rubinstein als hengst.

Enkel zou ik graag jullie waardering weten, gezien de toch wel schaarste van een directe Rubinstein merrie. Dat de hengst zich enorm vererfde als vaderpaard is wel bewezen maar hoe doen zijn dochters het?


Het is een algemeen gegeven dat Rubinstein bloed nodig had.
ook weer in zijn nafok, wil je de gummy in een paard vasthouden cq. vastleggen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:37

In de moederlijn heeft hij ook wat gekeurde hengsten als je dat bedoelt. Via allbreed kan je dat nakijken door 1 voor 1 de vrouwelijke nakomelingen van Rubinstein aan te klikken en kijken of die moeder zijn van een hengst.
Bugatti Hilltop, Degas bv.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:29

Ik volg je vraag niet helemaal, dus ik weet ook niet of wat ik wil zeggen is wat je zoekt.

Ik zelf zou het erg mooi vinden om Rubinstein op het papiertje te hebben, mits de rest van de namen ook daarbij passen.
Als ik dan zou willen fokken, zou ik ook die richting uit een hengst gaan kiezen. Ik zou dan dus niet gaan voor een Special D, Jazz, Flemming, enz wat we tegenwoordig allemaal voor luxe hebben lopen.
Ik zou dan meer de kant van Donnerhall, Welt(hoe heet hij ook al weer) enz op gaan, mits ze niet al op het papiertje staan.

Ik zelf zou in die richting zeker een merrie op stal willen hebben. Niet zo zeer kijkend naar de waarde die het dier zou kunnen hebben, maar gewoon omdat ik dat mijn smaak is.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:57

Weltmeyer Holly?