Uitspraak van beroemde amazone

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Uitspraak van beroemde amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 20:31

,,Ik heb nooit zoveel zelfvertrouwen gehad dat ik dacht dat ik het wel wist. Ik wil blijven leren.”
Een uitspraak van Tineke Bartels in een nummer van Bit.

Wie onderschrijft dit, en wie vind dit klinklare onzin en denkt alles/ veel al te weten?


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:38

Ik denk dat je alleen een goede ruiter kan worden met die instelling. Maar wanneer ben je goed? Wanneer kan je jezelf goed noemen? Nooit dus, en daarom zal deze uitspraak altijd blijven gelden. Ik ben het er voor 200% mee eens iig!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:46

ik ook!
ik hoop ook dat ze die instelling houdt ( ze is 1 van mijn idolen)

Groetjes Nicole

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:52

Wanneer ben je goed? Wanneer kun je rijden? Als je ook maar dénkt dat je kunt rijden of dat je al een heel eind bent dan ben je niet ver, dan moet je juist nog zoveel leren, paardrijden is vreselijk moeilijk, en dat kost veel tijd en eigenlijk leer je et nooit.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 21:45

wat de uitspraak van tb betreft kan ik niks anders zeggen dat het de instelling is. wanneer je even denkt dat je er bent sta je stil in je ontwikkeling en ook al was die zelfgenoegzaamheid op dat moment op zijn plaats anderen die wel verder willen in hun ontwikkeling streven je dan vanzelf voorbij. het is echter niet alleen een tip voor het paardrijden alleen, maar een attitude die je je hele leven lang voort zal stuwen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 21:45

Ja hoor, ik weet alles!! Echt alles al en daarom rijd ik ook net zo goed als Anky. *proest, giechel*

Nee, ik vind dat je nooit uitgeleerd bent, op wat voor niveau je ook rijd. Of hoe lang je ook met paarden omgaat.
Er zijn wel veel mensen waar ik tegen op kijk. En dat zijn niet eens de mensen die veel (of hoog) rijden. Dat zijn meestal de paardenmensen, die uit hart en nieren. Oudere mensen, die jarenlange ervaring met zoveel verschillende paarden hebben.
Ik heb eens met Piet de Boer een rit mogen maken, naar zo'n man kanik echt uuuuren luisteren. Met open mond, vol aandacht!
Maar zelfs zo'n man weet niet alles. Iedereen leert altijd nog wel iets!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 12:58

Ben het volledig met de uitdrukking eens.
Want je kan nog zo goed rijden, alle paarden zijn ook anders, verzinnen steeds nieuwe dingen en een tien haal je niet zo makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 13:08

Helemaal mee eens, hoe beter je leert paardrijden, hoe meer je begrijpt dat je het nog steeds niet kan!

carola schreef:
Ik denk dat je alleen een goede ruiter kan worden met die instelling. Maar wanneer ben je goed? Wanneer kan je jezelf goed noemen? Nooit dus, en daarom zal deze uitspraak altijd blijven gelden. Ik ben het er voor 200% mee eens iig!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 13:12

Helemaal mee eens, ik kan me ook zo gigantisch ergeren aan van die mensen die met hun ongeveer 5 jaar rij-ervaring denken te weten hoe alles moet. Vervolgens stappen ze niet op een probleem-paard, maar laten ze dat mijn trainer doen waarna ze de oplossing die hij kiest om het probleem op te lossen compleet afkraken. Tja, de beste stuurlui enzovoorts...

Overigens, er is een spaanse overlevering waarin het verhaal gaat van een oude monikkenridder die op zijn sterfbed ligt en huilt. Zijn medebroeders vragen of hij bang is voor de dood. Hij antwoordt dat hij dat niet is, maar dat hij niet wil sterven omdat hij sinds de dag ervoor pas weet wat rijkunst betekent...

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 11:52

Ook ik ben ervan overtuigd dat je met paardrijden nooit uitgeleerd bent.
En zelfvertrouwen heb ik al helemaal niet ....

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 14:11

nou,Fitzroy, als ik jou foto's zie mag jij wel heel wat zelfvertrouwen hebben hoor!!!
ziet er heel mooi uit!!

Groetjes Nicole

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 14:12

lees mijn onderschrift maar eens!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:38

Nou pffffffffff ben al 21 jaar aan het oefenen en voel me nog zeer regelmatig beginner hoor!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Re: Uitspraak van beroemde amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:46

mickey schreef:
Wie onderschrijft dit, en wie vind dit klinklare onzin en denkt alles/ veel al te weten?


Ik denk dat als je je vraag op die manier stelt, niet veel mensen zullen zeggen dat ze het idd. onzin vinden... Niemand noemt zichzelf een kapsoneslijer, of wel?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:52

Ik ben het volledig met Tineke eens; je leert altijd bij...

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 15:31

ik ben het er mee eens.
als je denkt dat je het wel weet dan zou je dus eigenlijk alles al moeten kunnen }>

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:55

Ik had daar ook zo`n mooie zin voor....
oeps, ik weet hem niet mee, maar ik kom er nog wel op hoor....misschien kent iemand hem ook en kan ie me even helpen....

zolang als... is, leert men.. of zoiets.
of zolang men .............. leert men.

Ik weet het niet meer precies...
maar ik ben het er mee eens, wat de spreuk ook was, hij betekend in iedergeval: Je raakt nooit uitgeleerd !

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 12:53

Yep, dat is een hele goede uitspraak waar ik het net zoals de rest helemaal mee eens ben.
Ik denk soms ook wel eens; goh, wat loopt mijn paard lekker. De dag erop verzint hij weer wat nieuws en kan ik weer 10 stappen terug doen. Ik ben er stellig van overtuigd dat je met paardrijden echt nooit uitgeleerd bent.
Hoe meer je denkt het te snappen, hoe moeilijker het wordt.


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 13:26

ik ben het er mee eens, ik rijd wel 'al' 10 jaar, maar ben nog lange niet uitgeleerd en wil het ook nog lange niet zijn, en ik BEN het ook nog niet zijn...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 14:51

Als het goed is ben je nooit uitgeleerd - would life be boring if you at one point were.... Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 15:06

vergelijkbaar met mijn favo uitspraak van IJsbrand Chardon:

Het plafond zul je nooit bereiken, maar je moet er altijd naar blijven streven.

Die vind ik overigens (natuurlijk) veel geweldiger dan die van Tineke. Haha!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 15:26

Alleen met zo'n instelling kun je een goed ruiter worden/zijn.
Als jij alles wel goed vind zoals het is dan probeer je (en je paard natuurlijk) dus nooit iets te verbeteren en kun je dus nooit beter worden.
En natuurlijk zul je soms moeten accepteren dat het in sommige gevallen niet beter kan.
Ik vind mezelf ook nog lang niet goed genoeg rijden maar ik weet dat met goede begeleiding en een goed paardje ik het wel zou kunnen. Om beter te worden hebben die mensen vaak wel een doel voor ogen zoals een Olympische Spelen winnen of een Wereldbeker winnen of in ieder geval mee mogen doen (nee, niet ik, da's iets te hoog gegerepen Knipoog ).
Als ik straks met Patries een eigen paardje zou hebben wil ik er ook het beste uit halen wat mogelijk is en daarvoor moet je open staan voor andere meningen en kijken wat je fout doet en wat je daaraan kan verbeteren. Knipoog Dus niet al te snel tevreden zijn met jezelf.

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05, knockout1, Mark0919, noordje, sterregoud, SunnyHorse, Vagabondo en 38 bezoekers