Kaakoperatie: ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UumsJarig

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Kaakoperatie: ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 13:59

Sinds ik mijn laatste beugel had (op veertienjarige leeftijd), zijn mijn kaken steeds verder uit elkaar gaan staan. Momenteel heb ik (weer) een enorme overbeet en omdat dat erg lastig is en nog vervelender kan worden, heeft de orthodontist me aangeraden om een kaakoperatie te laten doen. Bij zo`n operatie wordt je onderkaak losgehaald, naar voren geplaatst en weer vastgezet. Je bent dan zeker twee maanden uit de roulatie, moet aan het vloeibare voedsel en mag niet paardrijden Verdrietig .

Nu ken ik één meisje dat het heeft laten doen en bij haar ging het aanvankelijk mis. Haar kaak ging brokkelen (ieh!). Al met al duurde het bij haar lang voordat het weer in orde was.

Daarom sta ik geweldig in dubio. Heeft iemand hier ervaring met zo`n operatie?

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/


ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:00

Ik heb alleen een plaatstelijke operatie gehad (bij mijn kies)
Hoewel het niet geholpen heeft heb ik er geen nare ervaring aan overgehouden..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:01

ik weet van 2 mensen die het hebben laten doen. 1 daarvan is niet goed gegaan, moest vaak terug enzo. Die is er zelfs psygisch aan onderdoor gegaan Verdrietig
Bij de ander wel een heel mooi resultaat!

:evaw:

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:03

Ik ben twee keer aan mijn kaken geopereerd, ik had wel iets anders als jij hebt gehad, ik had gewoon 24 uur per dag mijn aan mijn gewrichten. Maar dat je zolang uit de roulatie bent, viel bij mij heel erg mee, het is heel erg lang dik geweest, zeker wel een paar maanden.
Maar na een paar weken zat ik echt al weer op school en na een week al weer op het paard. Mijn kaken waren ook opelkaar vast gezet.

Ik heb nu nog altijd pijn, maar het kan niet vaker geopereerd worden omdat het nu al zo zwak is. Ik moet er verder maar mee leven werd er bij mij gezegd. Lukt me trouwens aardig hoor.

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:13

Ik heb precies hetzelfde gehad, nu een jaar geleden.

Het is vervelend, ik had 2 maanden mijn kaken op elkaar vast en kon alleen maar danoontjes, ijs en gepureerde aardappels bloemkool met een gehaktbal eten of beter gezegd 'drinken' .

Maargoed het reultaat ben ik dik tevreden over, ik zou het zo weer doen! OK dan!

Als je meer wilt weten pb je maar! Lachen

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.

UumsJarig

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 14:18

Heel graag! Doe het meteen.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:30

Bij mijn echtgenoot is het ook 11 jaar geleden gedaan, zijn onderkaak is zo'n anderhalve centimeter naar voren gekomen. De operatie is prima verlopen, hij heeft daarna zes weken met zijn kaken op elkaar genaaid gezeten. In die tijd had hij vloeibaar voedsel in kleine pakjes van de huisarts, om vooral maar voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Het is allemaal goed gegaan, heeft weinig last gehad en nu nog steeds niet.
Hij beet met zijn ondertanden in zijn gehemelte voor die operatie en dat is daarna nooit meer teruggekomen, dus voor hem is de operatie zeer geslaagd. Dat het er mooier uitziet nu, dan ervoor, is een mooie bijkomstigheid.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:59

tja ik heb niet echt ervaring met een kaakoperatie,maar wel met een dubbele kaakbreuk Scheve mond da was niet prettig

maar ik moet idd misschien ook weer een beugel Scheve mond

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:26

Aah willen jullie niet allemaal van die enge verhalen vertellen! Ik moet over een tijdje ook een kaakoperatie. Mijn kaak staat nl scheef door een trap van een paard. Ze gaan m dan breken en weer opnieuw, maar dan recht natuurlijk, vastzetten. Het duurt alleen nog wel even dus echt er bij stilstaan doe ik nog niet en als ik deze verhalen zo lees is het maar beter ook dat ik dat niet doe Nagelbijten / Gniffelen
Ik zie trouwens meer op tegen het narcose gebeuren dan de operatie zelf. (tot nu toe iig Knipoog)

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:31

had ik ook hoor maar ik moet zeggen, narcose is heerlijk!! Niks om bang voor te zijn (achteraf)

Ik heb ook totaal geen pijn gehad, behalve toen het los ging, want je kaakspieren zijn helemaal verslapt, dus je krijgt mega spierpijn in je kaken, maargoed dat overleef je ook wel!

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.

UumsJarig

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 15:43

Narcose ken ik nog van m`n operatie aan de kapotte ruggenwervel-zooi:

-"Ok, we gaan dus nu testen of je ooit opium hebt gebruikt. Tel maar terug vanaf 30 en dan slaap je voor de 20, denk ik"
-"Yeah right, ik slaap echt niet zo snel hoor! 30, 29, zzzzzzzz"

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:49

Ja dat had ik ook, ik wou nog even snel wat zeggen maar kwam niet eens aan het einde van de zin. Ik heb ook helemaal geen last gehad van de narcose en dat is een heel geluk, omdat mijn moeder er namelijk wel heel erg misselijk van wordt.
Maar goed het is niet leuk, maar niet iets om bang voor te zijn denk ik.


Winna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:07

Heb ook een kaakoperatie gehad. Nu zo'n 3 jaar geleden. Hoorde vantevoren allemaal enge verhalen dat je er heel van last had na de operatie en had al allemaal vloeibaar eten ingeslagen, maar het is allemaal erg mee gevallen. De operatie was goed geslaagd (scheelt ook al de helft) en na 3 weken zat ik weer op mn paard! Mocht wel zolang ik niet van plan was er af te vallen Knipoog Heb er nu totaal geen last meer van en het ziet er een stuk mooier uit.

M1+14!

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:51

Heb een paar jaar geleden ook een kaakoperatie gehad.

Ze hebben mijn kaak 2,5 centimeter naar voren gezet en daarna met 2 schroeven weer vastgezet. Deze zitten er nu nog steeds in en voel je duidelijk. Dat is wat minder en daarom moeten ze er misschien toch nog uitgehaald.

Voordeel was wel dat ze meteen 4 verstandskiezen hebben getrokken.
Niks van gemerkt. Haha!

Heb nog het meest pijn gehad van het verwijderen van de hechtingen. Die waren namelijk in mijn tandvlees gegroeid.

De operatie is me 100% meegevallen en gelukkig ook niet ziek van de narcose geweest.

UumsJarig

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 14:09

simongek schreef:
Heb nog het meest pijn gehad van het verwijderen van de hechtingen. Die waren namelijk in mijn tandvlees gegroeid.


*Schrik*

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:24

Een klasgenootje van mij heeft het ook moeten doen, maar haar kaak was gewoon misvormt (ze had ook maar 4 tanden). Haar hele kaak losgemaakt, gebroken en opnieuw vast gezet. Haar hele ondergezicht werd dik, ze kon lang niet (goed) praten, en moest ook aan de vloeibare voedsel. Maar bij haar duurde dat geen 2 maanden. Iets van 3 weken. Het lijkt me wel dat je met paardrijden langer moet wachten, maar zij kwam na 3 weken al naar school. het heeft bij haar wel geholpen, maaromdat het bij haar misvormt was, zal ze altijd een beetje een rare kaaklijn hebben. Ziet er nu wel beter uit!

- Offline -

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:24

Ik heb ook een kaakoperatie gehad maar om een stukje kaak weg te halen dat door een ontsteking was aangestast en ik denk dat het beter voor je is als ik die ervraing hier niet vermeld.. lijkt me genoeg zeggen.

Veel succes !!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

pollytje
Berichten: 1572
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:20

meiske16 schreef:
tja ik heb niet echt ervaring met een kaakoperatie,maar wel met een dubbele kaakbreuk Scheve mond da was niet prettig

maar ik moet idd misschien ook weer een beugel Scheve mond



Dubbele kaakbreuk heeft me vriend ook gehad kon niks zeggen 6 weken kwam door een ongeluk met de auto. is zeker niet prettig want je word zo slap van het voedsel. Alles vloeibaar enzo. Hey meiske had jij pijn toen het gebroken was mijn vriend zei dat het niet eens pijn deed. Sorry offtopic


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, desi92, fotolijstje, FrNo, goesju, Iselda, IvankBacardi, LiannePuthzy, maj0, manonutjuh, Mondy, NinaCharlie, Nustice, Polarize, Roosch, Sorro, supertammy en 206 bezoekers