geen zin meer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bradley
Berichten: 133
Geregistreerd: 05-08-04

geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 17:21

ik woon hier sinds 1 jaar en 3 maanden met mijn moeder en haar vriend die ze via internet heeft leren kenen haar vriend weet uiteraard geen nederlands mijn moeder niet echt goed spaans dus elker bergrijpen ze min of minder nou is het punt dat de keren dat ze boos zijn geworden nu gwoon niet meer met vingers te telen zijn ze wordt werkelijk boos om alles ik weet niet of ze jaloers is of dat ze gewoon tegen de wereld in wilt gaan vandaag kwam ik thuis en mocht ik weten dat ze ruzie hadden gemaakt gelukkig duren de pasporten nog 3 weken want die waren verlopen maar ik weet niet waar ze toe in staat is ik heb hier ondertussen al vrienden en ik wil hier niet graag weg ik zou dan ook zekers over moeten gaan ik heb al door haar leuke grapjes een jaartje over moetenb doen en waarschijnlijk doe ik dit het 2de nu ook aangezien ik spaans en baskies moet leren (baskeland) ik ben het gewoon zat ik kom de dag bijna niet uit mijn kamer er zullen toch niet veel zijn die het uberhoudt door zullen hebben ze ligt nu in bed te huilen om een reden die ik niet eens kan uitleggen
ik zie dat ze geen gelijk heeft en zeg daarom ook tegen haar dat ze geen gelijk heeft en dan wordt ze nog verdrietiger maarja ik ga haar geen gelijk geven zodat ze evntjes weer tegen de wereld in kan gaan ook protesteerd ze tegen een bepaald aantal dingen...

als haar vriend eventjes met zijn vrienden een avondje wilt eten (wat hij heel zijn leven weleens een avondje doet) en hij komt thuis (dan lig ik natuurlijk al in bed) dan wordt ik wakker van het geschreeuw en gejank van mijn moeder omdat hij om 1 uur is thuisgekomen hetzelfde vandaag

ze is dus boosgeworden omdat...

haar vriend was vis aan het verkopen en komt een van zijn vrienden en haar vriend zegt ¡ik heb hele lekkere bonito (soort vis) wil je een plakje gratis en dan zegt hij nee als ik het zou willen zou ik het kopen maar ik ga er wel mee akoord dat ik het vanavond klaar maak en dat jij samen met je vrouw en misschien een paar andere vrienden komt eten

dat is dus haar (blijkbaar logiese rede) jullie zullen wel zeggen ¨het¨komt wel goed maar om elke week een jakende moeder te hebben is niet echt leuk Huilen



Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:11

Dat klinkt als een moeder met hevige heimwee, zou dat het misschien kunnen zijn? Het lijkt me ook heel moeilijk om opeens in een ander land te wonen waarvan je de taal niet of nauwelijks machtig bent. Geen familie en vrienden om je heen.
Voor jou is het wat gemakkelijker, deels door je leeftijd ben je misschien wat flexibeler en je leert vanzelf mensen kennen door school waardoor je je waarschijnlijk sneller thuis zal voelen.

Voor jou is deze situatie heel vervelend maar je moeder zal het er ook heel moeilijk mee hebben. Kan je geen familielid waar je moeder goed mee overweg kan in Nederland bellen of mailen en de situatie uitleggen? Misschien kan die persoon jou en je moeder wat steun bieden.

Veel sterkte in elk geval.

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:11

het zou een stuk gemakkelijker lezen als je wat leestekens gebruikt!! Haha!

klinkt niet gezellig nu even bij jullie thuis. heel veel succes en het lijkt me inderdaad niet leuk om je moeder zo verdrietig te zien.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:22

Wiesje schreef:
het zou een stuk gemakkelijker lezen als je wat leestekens gebruikt!! Haha!


En een inleiding... Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:23

Tja, die inleiding mistte ik ook. Het duurde even voor ik door had dat "hier" in Spanje was en dat het logisch was dat vriend geen Nederlands sprak. Internetters ontmoeten namelijk ook nog wel eens gewone Hollanders Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:24

Heimwee inderdaad, of de overgang? Vervelende situatie hoor...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, Amarins2, carin0903, DeTjoeter, Froukje, judith_irene, Kmbrly, Lizzy__87, MerleSimone, Momo94, rien10, Sky_As, Stal_Fiore, StonedRomy, supervon78 en 59 bezoekers