3 jarige inrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

3 jarige inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 20:32

Hallo Allemaal,

Ik wil Xantippe eind van de zomer laten inrijden, maar weet nog niet waar of door wie.
Hoe moet ik dit aanpakken? Weet iemand een goede africhter in Noord Holland.
Zelf had ik al in gedachte Mark Mul of Marcel Beukers.
Hoe zijn jullie eigen ervaringen?
Ik zit trouwens met nog een probleem, Iowa kan niet meer alleen.. er moet er 1tje bij staan anders wordt ze helemaal gek.
Moet ik ook nog oplossing voor zoeken.

Groetjes Linda

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...


rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 13:01

Haha! Hallo een beetje afhankelijk van wat je wilt betalen voor het beleren van je paard Party!! en van het feit of je hem persé in n-h wil laten beleren Verward

ik heb ook zelf een stal voor het beleren, corigeren, rijden etc, Schijnheilig Schijnheilig

ik ben Z-dressuur, ben 37 jaar oud en heb ruim 25 jaar ervaring in de paarden.

De kosten zijn 100 euro per week *LOL*

Als je meer info wilt moet je het maar even laten weten


H.g H van der Meer, Omg. Lwarden

horses forever

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 13:26

Mijn paard is beleerd door Marcel Beukers. Dat is prima bevallen.

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 21:38

Ik wil haar graag in Noord Holland houden, omdat ik dan een beetje zicht er op heb en er zelf naar toe kan.
Maar ik zal t zeker in me achterhoofd houden.

Marcel Beukers leek me ook zeker wat, binnenkort maar eens bellen!

Zijn er vele prijsverschillen tussen beleren? Hoe zit dat eigenlijk in elkaar?

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 21:47

ik zou het zelf doen!
ik ben nu ook bezig met een pony inrijden!
is super gaaf en je leert er zelf erg veel van en dan heb je tenminste ook zo dat het paardje later goed op jouw hulpen reageert! anders krijg je dalijk dat ie op jouw hulpen niet reageert en wel op diegene die hem heeft ingereden1
maar dfat is mijn voorkeur!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:08

Dat een paard niet op jouw hulpen zou reageren is natuurlijk onzin, Nemo.


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:19

Ik ga deze vakantie ook met onze 3-jarige aan de slag. Maar ik kan me goed voorstellen dat als je geen tijd ervoor hebt, dat je het door iemand anders laat doen.

Dat van die hulpen klopt niet. Het heeft gewoon met wennen te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:44

Ook al heb je er wel tijd voor dan is het nog erg verstandig om het beleren van een jong paard uit te besteden aan iemand die daar veel ervaring in heeft.
Ik heb te vaak dingen fout zien gaan bij mensen die dachten dat ze het zelf wel konden. Uiteindelijk kan het paard dan ter correctie naar een africhtigsstal en dan ben je je geld ook dubbel en dwars kwijt.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 00:32

Marcel Beukers en Mark Mul zijn beiden erg goed...ken een hoop paarden die daar beleerd/gecorrigeerd zijn *LOL* Prijzen zou ik niet weten Verward

Ik ga in het najaar zelf met mijn driejarige merrie aan de gang. En van de zomer staat een ander driejarig monster op het programma *LOL*

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 08:23

Ga anders eerst eens een keer kijken bij Marcel Beukers en bij Mark Mul. Dan kan je goed zien hoe ze met de paarden omgaan en of dat voor jouw de juiste manier is.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 08:53

Ik heb het laten doen bij Jessica Gerritsen. Zij is echt heel goed! Haha!
Goh, ze komt hier trouwens ook op bokt, dus dat is helemaal handig. Knipoog Onder de naam Obsession.
We hebben camilla 3 weekjes bij haar gehad (zadelmak gemaakt en heel licht ingereden) maar voor een langere tijd kan ze hem zeker wel volledig inrijden. Lachen Ze gaat heel goed met de paarden om, en de stal waar ze komen te staan is ook echt super. Lachen

rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 17:18

}> Natuurlijk prima dat je haar dichter bij huis wil houden, maar laat het aub de eerste paar weken door een zeer ervaren iemand doen. Als blijkt dat ze nl. toch erg bang is of zich juist erg verzet, dan weet je niet wat je meemaakt, als je er dan afvalt of je wordt bang en je zet haar weg dan heeft ze gelijk al iets heel verkeerd geleerd.

Daarom ik raad je echt aan om het zadelmak in ieder geval te laten doen.

De mensen die jij noemt ken ik niet en daar kan ik dus niet over oordelen. ik denk dat je bij een proffesionele stal moet rekenen op 1000 gulden per maand

Wat betreft het feit dat je paard of pony dan naar jouw hulpen luisterd is natuurlijk onzin, als een paard goed wordt beleerd kan juist iedereen er mee weg rijden, alleen als je verkeerde dingen aanleerd zal een ander er niets mee kunnen wat niet bepaald een comliment is voor degene die dat veroorzaakt heeft. Huilen Huilen

Tot slot vind ik dat de meeste mensen het inrijden van paarden zwaar onderschatten, Verward dat is echt een vak apart, zelf prof wedstrijd ruiters laten het zadelmak maken van aan een ander over, iemand die daar goed in is.

Maar goed dat is mijn mening, iedereen is vrij om te doen wat hij wil Party!!

H.g *LOL* *LOL*

horses forever

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 12:17

Ik ga het zeker weten niet zelf doen.
Xantippe is een paard wat je goed moet benaderen en dingen moet leren, doe je dat niet.. dan keert dat zich echt tegen je.. omdat ze alles ze snel opneemt en onthoud.
En ik kan heb het nog nooit gedaan, dus laat ik het liever door een professioneel iemand doen, het liefste een springruiter.

Allemaal hartstikke bedankt voor julie advies.

het paard van mijn buurvrouw is doro Mark Mul ingereden en dat is echt een heel braaf paard wat echt uitblinkt en op de juiste manier is ingereden.
En Marcel Beukers ken ik wel, heb alleen nog geen paarden gezien die door hem zijn ingereden.. misschien wel onbewust.

Ik weet niet hoe het zit met de hulpen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik wil gewoon dat Xantippe opde juiste manier wordt ingereden, daar heb ik het meeste aan dan dat ik zelf ga proberen haar te rijden.
Ik zie me al gaan door die bak, lekker zandhappen! }>

Maar bedankt allemaal,
ik heb al een aantal namen waar ik eens naar toe ga bellen!

Groetjes Linda

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132001
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 14:29

Helaas ken ik ook geen paarden die door deze ruiters ingereden zijn.
Ik wil nog wel graag iets toevoegen aan de vraag of het verstandig is om je paard in de buurt in te laten rijden, ik denk nl. van wel.
En wel omdat het niet alleen het inrijden is, maar op een gegeven moment is het ook belangrijk dat je onder begeleiding je paard "over gaat nemen".
Ik heb enkele keren gezien dat een paard heel correct ingereden is door een goede ruiter, maar daarna werd het paard naar de ruiter thuis gebracht en die mocht thuis voor het eerst rijden.
Niet echt optimaal natuurlijk.........
Als de afstand gemakkelijk te overbruggen is, dan is het ook veel gemakkelijker om vaak langs te gaan als er met je paard gewerkt wordt.
Zo krijg je toch een veel beter beeld, en je kunt na verloop van tijd met degene die je paard inrijdt bespreken om er ook zelf mee te rijden.
Maakt het een stuk gemakkelijk voor als je straks alleen aan de slag moet !
Veel succes !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Patriesje, XXleonieXX en 158 bezoekers