Profielwerkstuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 19:24

Hoi, ik zit nu in 5 vwo en ik moet een profielwerkstuk gaan maken en daar moet ik nu het onderwerp al voor gaan kiezen... ik wil het bij het vak biologie doen en ik zat zelf te denken aan iets met paarden Party!!
Ik dacht: misschien kan ik iets met gedrag doen, naar een wandelgebied in nederland gaan waar paarden grazen, hun gedrag bestuderen en dit dan gaan vergelijken met rijpaarden en/of vergelijken met de natural horsemanship methode...
Weet iemand of je dit als onderwerp zal mogen gebruiken? Of heeft kan iemand mij nog wat verdere ideeën geven, ik bedoel, stel dat dit mag, wat moet dan mijn onderzoeksvraag zijn???
Graag jullie hulp!!! Verward

Druk druk druk... Knipoog



Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 19:25

ja bij mij op school mocht dat!
ik wilde namelijk ook zoiets doen! Lachen

heb het alleen uiteindelijk toch niet gedaan, maar dat is een heeeeeeel ander verhaal Slapen

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 19:49

Heb jij dan een idee voor een onderzoeksvraag??? Ik namelijk niet!
Enne, die reden dat je het toch niet deed, dat had niet met het onderwerp te maken??? En welk onderwerp heb jij gedaan/doe jij? (gewoon voor ideeën)

Druk druk druk... Knipoog

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 19:53

Eey, dat vind ik een goede! Alleen heb ik geen bio. De omgang vn mensen met paarden door de eeuwen heen, voor geschiedens. Lijkt me wel leuk. Ik moet ook, help! Doe jij alleen?

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 19:58

Ja, ik doe het alleen, dan kan ik zelf helemaal mijn tijd indelen en ook iets doen wat ik zelf leuk vind, geen rekening met anderen houden! }>
Hmm, geschiedenis is niet echt iets voor mij, ik haat gs en ik heb het ook niet Clown

Druk druk druk... Knipoog

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 23:06

Tja, wat ik een super intressant onderwerp vind is kleur-vererving bij paarden.

Hoe zit het met bont-vererving? Met de Palomino dilution? Appaloosa's? Waarom zijn (bijna) alle Friezen zwart?

Hierover is op het internet overigens erg veel te vinden. Mocht je hiervoor kiezen, mail me maar voor vele goede site's!


Nou zit ik al (lang) niet meer op school, dus ik heb geen idee of je hier wat aan hebt....

Succes!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 23:30

Erfelijkheid zou ik je niet aanraden, daar weet een lerares altijd meer van en dat is vreselijk ingewikkeld...*LOL*

Jouw idee is wel leuk, houdt er alleen wel rekening mee dat je 80 uur bezig moet zijn met het werkstuk! Dat is echt heel lang! Zorg dus dat je genoeg stof hebt...Haha!

Misschien is dit wel een goede onderzoeksvraag: Wat is het verschil in gedrag tussen 'wilde' paarden en 'tamme' paarden?(even losjes geformuleerd hoor, het is al laat *LOL* )
(deelvragen bijvoorbeeld: gedrag op stal tam paard, gedrag in wei tam paard en gedrag wild paard en even een algemene inleiding over het fenomeen paard en zijn ontstaan(oa oorsprong en vluchtdier!))

Zo zou ik het ongeveer aanpakken denk ik. Ik heb het trouwens al af(6VWO), ook voor bio...Radiotherapie als hulpmiddel bij de strijd tegen kanker!

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 09:35

Hoihoi

Leuk zeg van die onderwerpen.Ik zit in 3TVWO, dus over 2 jaar moet ik ook. Dit soort onderwerpen spreken me wel aan. Denk ana je toekomst hihi.
Ik kies btw ook bio, dus dan moet t wel lukken.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 10:10

Brendahorseslover schreef:
Hoi, ik zit nu in 5 vwo en ik moet een profielwerkstuk gaan maken en daar moet ik nu het onderwerp al voor gaan kiezen... ik wil het bij het vak biologie doen en ik zat zelf te denken aan iets met paarden Party!!
Ik dacht: misschien kan ik iets met gedrag doen, naar een wandelgebied in nederland gaan waar paarden grazen, hun gedrag bestuderen en dit dan gaan vergelijken met rijpaarden en/of vergelijken met de natural horsemanship methode...
Weet iemand of je dit als onderwerp zal mogen gebruiken? Of heeft kan iemand mij nog wat verdere ideeën geven, ik bedoel, stel dat dit mag, wat moet dan mijn onderzoeksvraag zijn???
Graag jullie hulp!!! Verward


Wauw interessant onderwerp:

Onderzoeksvraag: Wat is de invloed van menselijk gedrag op het natuurlijke gedrag van het paard.

Kan een heel interessant onderoek worden.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 18:41

ik heb mn pw gemaakt over kreupelheden bij paarden, mn leraar was erg tevreden! Haha!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:48

Ik heb mn pw gemaakt over de paardenkeuring, heb bij een DA een keurings schema gevraagd, en ben daarna al die onderwerpen die daarop staan gaan beschrijven, en daarna mn eigen paardjes gekeurd.. ONWIJS leuk om te doen, en mn leraar was ook SUPER tevreden.. *LOL*

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 20:24

En voor welk vak doe je dat dan Romy? Damn, ik heb het verkeerde profiel...er moet toch iets maatschappelijks zijn met paarden, en dan niet de geschiedenis van het paard!?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 44 bezoekers