Razinda singel om gehad

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-01 22:48

Ik heb vandaag voor het eerst een longeersingel om gedaan bij Razinda! Een deken had ze al eens op gehad, maar nog geen singel. Ik heb eerst een schabrak opgelegd en toen de singel erover. Heel voorzichtig heb ik de singel vast gemaakt, en toen steeds ietsjes strakker. Dat aantrekken vond ze wat vreemd, maar verder deed het haar weinig. Ze ging weer rustig verder eten aan haar hooi en af en toe keek ze even achterom en hapte ze er even in.Ik ben blij dat dit goed is gegaan. Ik moet alleen wel een andere singel, want deze zat al op het kortste gaatje en nog niet eens strak....zucht...ze moet alles in ponymaat hebben dus ik moet allemaal nieuwe spullen kopen! Toch is ze 1.62 m. Ik hoop dat ze wel wat groter wordt, want ze toont nog best klein.



Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 02:17

Leuk he, zadelmak maken! Ik ben net begonnen met een paard dat 3 wordt in maart. Hij heeft al een paar keer aan de longe gelopen en ik heb er ook al een paar keer opgezeten, hij is zo braaf! Wat ik ook wel eens doe met hem is hem opzadelen en een hoofdstel in en dan een buitenrit maken op een ander paard terwijl hij als handpaard meeloopt. Morgen ga ik erop en neemt iemand anders hem als handpaard mee. Ben benieuwd!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-01 12:17

Zo, dan is hij wel erg braaf zeg!! Mijn paard wordt pas in juni 3, en ze is nog een echte kleuter, daarom doe ik een beetje rustig aan. Haar 5 vriendinnen zijn al veel volwassener qua bouw en uitstraling. Ik ga haar laten wennen aan een hoofdstel en een zadel en misschien wat longeren, maar pas na de zomer ga ik haar inrijden denk ik.

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 12:24

Hai Jura,
Ik heb ook een 2 jr. paard wat ong. 1.65m gaat worden. Ze toont nu al erg groot, ze is al bijna groter als mijn eigen E-pony.Iowa is 1.56,5m. Dus dat schiet al aardig op.
Hoe oud is Razinda?
Wat gaaf dat t zo goed gaat.
Ik heb Xantippe ook al een deken op gedaan en dekensingel.DAt vond ze niet erg, ze wou lekker gaan happen.
Wanneer begin jij met longeren enzo?
Of wat is een goede leeftijd.
Ze wordt in april 2,maar officieel is ze natuurlijk allang al 2.
Maar ik denk dat ik in de zomer met haar ga longeren en spelenderwijs een beetje met t zadel ga experimenteren.
Omdat ze de zomer van hun 2de jaar een goede tijd vinden, probeer ik dat maar.
Heb je een foto van Razinda hier ergens staan?
Ben beetje nieuwsgierig.
groetjes Linda

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 12:37

Ik begin zelf altijd veel later pas in de winter als ze 2.5 jaar zijn en dan met 3 onder het zadel. bij moon heb ik haar daar zelf mee gewacht tot ze 4 en een half was omdat die zo jeugdig aandeed

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-01 12:44

Hoi
Ik had al op jouw berichtje gereageerd over wanneer je kon beginnen! Razinda wordt in juni 3 jaar. Ik vind het heel spannend om alles te leren! Mijn andere paard kreeg ik toen ze 3 was, dus die was al wat zadelmak. Deze moet ik echt alles gaan leren. Ze is ontzettend ondeugend. Ze is nu ook in een periode dat ze overal in hapt. Als je dan het halster om wil doen, moet je eerst alle riemen uit haar mond trekken. Ze is echt heel stout. Ik denk dat ze wel erg lastig gaat worden met inrijden, want haar moeder was al heel erg lastig (vertelde de fokker, waar ik nu nog steeds contact mee heb) en ze is een Kroonjuweel, en dat is weer een Belisar. Nou hoor ik van iedereen dat die zo lastig zijn. Toevallig ken ik ook een paar Belisar's en die zijn inderdaad ook erg lastig. Maar ja, ik zie wel. Ik denk dat ze ook 1.65 wordt. Tenminste, dat hoop ik. Het liefst nog groter, maar dat zit er niet in!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-01 12:45

Oja, foto's van haar kan je zien op mijn homepage: http://www.juraz.demon.nl en er staat hier ook een bericht met 'foto van Razinda' door Heike geplaatst, daar staat 1 foto van haar koppie! Heb jij ook ergens foto's?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 18:52

Rone hapt ook overal in! Als ik hem poets heeft ie zichzelf binnen de kortste keren losgemaakt. Zit ie te frunniken met het halstertouw, en hup los is ie! Als ik het hoofdstel in wil doen hapt ie meteen in het bit. Maffe knol, maar hij vindt een bit in z`n mond dus echt leuk! Ik had zo`n speelbal voor hem gekocht en daar zit ie ook altijd mee te klooien. Maar hij is een hengst en die happen over het algemeen toch wat meer.

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 19:04

Xantippe is net zo hoor.
Ze hapt overal in, het halster, halster touw, deken, borstels, jassen.
Ze bijt gelukkig niets stuk,maar houdt er wel van om lekker te kluiven enzo.
Ook erg stout dus!Maar dat leer ik haar nu ook af en dat wordt steeds beter in de loop van de tijd.
En volgens mij is Tip ook moeilijk met inrijden, er zit een verschrikkelijke kop op.
Haar vader en familie waren ook best moeilijk,maar wel super paardjes!
Alvast erg veel succes en ik ga even kijken naar je foto's.
binnenkort zorg ik voor een leuke foto van Xantippe!
Groetjes Linda

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 21:28

hihi. Barley is ook hetzelfde. ik had ook een speelappel. maar daar was zo zo mee aan het spelen dat ze teveel herrie maakte. iedereen werd er gek van. Nu heeft ze een zachte speelbal. dat gaat veel beter.

Maar barley heeft ook de gewoonte om alles af te doen. Om het halster af te krijgen moet ze nog best moeite doen. Ze gaat op de grond liggen en net zo lang schuren tot ie af is. Maar nu zit ie zo strak dat het echt niet meer lukt.

tja jonge beesten he? Maar Barley deed wel heel erg bokken met het zadel. Zo zeg. Net rodeo. Kan nog wat worden als ik er op moet *zucht* met vier benen tegelijk en wel anderhalve meter! maar we hebben nog tijd zat!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 21:28

haha zo is mijn onderschrift wel heel toepasselijk he?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 00:11

Razinda hapt ook overal in, de laatste tijd is het nog erger, ze is erg ondeugend. als je dan een halster om wil doen moet je eerst worstelen om alle riemen uit haar mond te krijgen. Ik moet er wel om lachen. Ik heb een halster waarbij je een losse riem over het hoofd doet en die dan vast maakt met een gesp. als ik een gewoon halster over haar oren wil doen raakt ze half in paniek. dat heeft ze overgehouden van de kliniek omdat ze daar nogal ruw een halster omdeden denk ik. Verder is ze helemaal niet kopschuw ofzo, kan zelfs haar oren uitknippen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rover_ en 35 bezoekers