kk trensje, zal het veel helpen..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

kk trensje, zal het veel helpen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 20:58

Ik heb een kk trensje besteld voor mijn pony, de dubbelgebroken versie deze:
Afbeelding

Mijn pony pakt het bit vaak vast, en omdat dit een van de betere bitten is, en omdat dit van aurigan is gemaakt, zouden ze daar meer op kauwen.

Er zat wel een behoorlijk prijskaartje aan, dus ik zou nu eigenlijk wel willen weten of paarden hier echt meer van gaan kauwen/schuimen.

Wat zijn jullie ervaringen..? Lachen


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:00

Kauwen/schuimen ligt aan het rijden en niet aan het bit dat je gebruikt. Zelfs paarden zonder bit kunnen schuimen als ze goed en ontspannen gereden worden.

Ik zou niet op een ander bit over gaan, maar eens goed lesnemen met je pony!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 21:06

Het rijden gaat superontspannen, maar ik heb gewoon liever dat ze kauwt enzv. Lachen
En les.. daar heb ik nu geen geld voor, omdat ik net een nieuw zadel heb gekocht Scheve mond (en dit bit Haha! )

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:18

Ik heb juist hetzelfde bit...Loopt ze veel lekkerder mee dan haar vorig bit... Kan alleen maar positief zijn over dit bit Haha! Alleen was de prijs wat negatief Haha!

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 00:07

LuvdaTossa schreef:
Kauwen/schuimen ligt aan het rijden en niet aan het bit dat je gebruikt. Zelfs paarden zonder bit kunnen schuimen als ze goed en ontspannen gereden worden.

Ik zou niet op een ander bit over gaan, maar eens goed lesnemen met je pony!


Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Mijn paard vond geen enkel bit wat (elke soort geprobeerd) en vanaf het moment dat ik deze erin deed, liep ie lekker te kauwen en sabbelen en schuimen.
Hij deed zelfs al gewoon moeilijk als ik nog niet reed maar gewoon het hoofdstel in deed. Of ik met losse teugel reed of de teugel ook maar een fractie aan wou nemen, hij trok, protesteerde, etc.
Dus ik kon nieteens beginnen met ontspannen rijden.
Ik rij er nu al 10 jaar mee, perfect.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 00:08

Ik heb vanalles geprobeerd bij mijn pony, maar alles pakt hij vast. Zolang de teugels loshangen loopt hij te knabbelen, maar zodra ik de teugels opneem pakt hij het bit vast en krijg het met geen mogelijkheid meer los. K&K heb ik ook geprobeerd, haalde ook niets uit...

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:46

Ja, die zijn erg fijn. Als een paard kauwt op een bit is het juist een teken van ontspanning, dit is geen probleem, en ze blijven stuurbaar. Het probleem is er pas als een paard het bit echt vast gaat houden tussen de tanden.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:55

K&K bitten zijn zeker fijne bitten. Mijn paard is er wel iets losser van geworden.. maar met een bit kan j dat natuurlijk niet helemaal oplossen..

Net zo als die van Quellian.. volgens mij merkt die niet eens verschil.. behalve met hackamore (zoiets?!)

maar dan natuurlijk ook wel n hele apparte Schijnheilig Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:57

Ik rij persoonlijk erg graag met een dubbel gebroken bit.
Vind de meeste paarden daar meer ontspannen op reageren.
Maar niet dat het een verschil van dag en nacht is.

En persoonlijk merk ik geen enkel verschil tussen de K&K en de harry's horse met ook een bol tussenstukje.
Alleen is de HH 22,50 euro Lachen

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:08

Quellian schreef:
Ik heb vanalles geprobeerd bij mijn pony, maar alles pakt hij vast. Zolang de teugels loshangen loopt hij te knabbelen, maar zodra ik de teugels opneem pakt hij het bit vast en krijg het met geen mogelijkheid meer los. K&K heb ik ook geprobeerd, haalde ook niets uit...


heb je wel eens het scholingsbit geprobeerd????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:09

Zoiets ligt niet aan het bit
Het is toch een rt probleem (er van uit gaand dat de mond gecontroleerd is)
Waar je beide doorheen moet.


Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:15

Dit is een RT probleem en het bit alleen is niet de oorzaak en niet de oplossing. Dat ben ik met RK e.a. eens.

Ik ben zelf ook een tijdje terug naar een dubbelgebroken trensje met rond tussenstuk overgestapt maar heb er dus ook eentje die de helft van de prijs was en het net zo goed doet als het K&K bitje dat ik een aantal keer van iemand geleend had om eens te proberen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:16

runningkawa schreef:
Zoiets ligt niet aan het bit
Het is toch een rt probleem (er van uit gaand dat de mond gecontroleerd is)
Waar je beide doorheen moet.


Hier ben ik het voor het grootste deel wel mee eens, maar... paarden kunnen wel voorkeur hebben voor een bepaald bit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:17

idd voorkeur, maar geen wonderen gaan verwachten en dat doen veel ruiters wel.
Citaat:
Ik rij persoonlijk erg graag met een dubbel gebroken bit.
Vind de meeste paarden daar meer ontspannen op reageren.
Maar niet dat het een verschil van dag en nacht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:26

runningkawa schreef:
idd voorkeur, maar geen wonderen gaan verwachten en dat doen veel ruiters wel.


Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Toevallig ben ik zelf ook wel weg van dat dubbelgebroken bit van K&K. Naar mijn idee ligt het gewoon heel prettig in de mond.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:23

Dit zijn dingen waar ik niet eens meer serieus op inga. Ik geef alleen aan dat het voor mij dus niets heeft uitgemaakt en ik ga mezelf niet eens meer verdedigen. Ik rij niet meer, dus voor mij maakt het niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:58

Dit was van mijn kant niet naar jouw persoonlijk gericht
Maar wel een wake-up call voor TS

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 21:44

Quellian schreef:
Ik heb vanalles geprobeerd bij mijn pony, maar alles pakt hij vast. Zolang de teugels loshangen loopt hij te knabbelen, maar zodra ik de teugels opneem pakt hij het bit vast en krijg het met geen mogelijkheid meer los. K&K heb ik ook geprobeerd, haalde ook niets uit...

Vandaag was het kk bitje aangekomen, en ik heb er even mee gereden, nou ik merkte niet echt veel verschil hoor..
Ik stuur 'm weer terug, op haar eigen bitje loopt ze zelfs iets lekkerder.

IK weet nu ook niet meer wat voor bit ik d'r in moet gooien, ja natuurlijk is het t fijnst zonder, maar daar kan ik geen dressuur mee rijden.

Ik heb trouwens het ide dat ze haar tong over het bit gooit, en dat dat een hele belangerijke oorzaak is! (dat word gaatjes bijprikken bij de sperrriem Haha! die zit veel te los)

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:53

Volgens mij kan je beter je zadel verkopen en toch maar gaan lessen Scheve mond
Je hebt het idee dat ze haar tong over het bit gooit (je weet het dus niet eens zeker..), maar waarom zou ze dat doen?? niet omdat ze een leuk spelletje vindt waarschijnlijk..
Dan kan je je sperriem wel strakker doen, maar daarmee los je het probleem niet op, als je "geluk" hebt verberg je het probleem alleen maar, want als je paard een beetje slim is, vindt ze ook met een strakke sperriem wel een manier om haar tong over het bit te werken..

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 22:42

DaphneL schreef:
Volgens mij kan je beter je zadel verkopen en toch maar gaan lessen Scheve mond
Je hebt het idee dat ze haar tong over het bit gooit (je weet het dus niet eens zeker..), maar waarom zou ze dat doen?? niet omdat ze een leuk spelletje vindt waarschijnlijk..
Dan kan je je sperriem wel strakker doen, maar daarmee los je het probleem niet op, als je "geluk" hebt verberg je het probleem alleen maar, want als je paard een beetje slim is, vindt ze ook met een strakke sperriem wel een manier om haar tong over het bit te werken..

ik had er normaal nooit problemen mee, met mn vorige hoofdstel.

En het zadel verkopen..? Dat lijkt me niet zo'n goed plan.. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:32

Verwacht geen wonderen. Een ander bit helpt soms wel een beetje, maar maakt vrijwel nooit hét verschil.

Die euri van de K&K had ik dus in begeleiding gestoken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:01

Idd zep
Ga aub goede begeleiding halen
Alles wat je opnoemt is op te lossen door op een andere manier te leren rijden.
Daarom werd hierboven al aangehaald dat een ander bit geen wonderen verrricht, omdat daar het probleem niet zit.
ook de tong over het bit gooien, daar zit het probleem niet van in de mond
Idem met sperriem strakker, daar los je niet het probleem mee op, je verdoezeld alleen wat dingen.
Want alles wat jou paard doet is op paarden manier duidelijk maken dat er ergen rt wat fout gaat.
Snoer je hem vast, kan hij het niet meer zeggen, maar het wil niet zeggen dat het er dan niet meer is...

boemel

Berichten: 8361
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:45

Bij mijn paard hielp bovenstaande trens wel. Bij een gewone dikkere bustrens begon ze op stal er al hard op te knauwen en dat bleef ze doen, zolang de teugel los was.

Bij mijn paard was overigens wel wat met het gebit aan de hand. Dit is wel hersteld, maar waarsch. bleef ze uit gewoonte nog zo met het bit aan de gang.

Ik vind haar met de dubbelgebroken KK trens rustiger in de aanleuning.
Voor het schuimen hoef ik het niet te doen, want dat is hetzelfde als bij een gewone trens.

Verder is een bit inderdaad geen wondermiddel. Het grootste gedeelte van het probleem zal waarsch. toch RT zijn.

M1+10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:03

Natuurlijk kun je verschil verwachten (hoeft niet)
Bij Kawa merk ik ook verschil tussen enkel gebroken en dubel gebroken.
Dat laatste vind hij prettiger. Daar durft hij meer aan te komen terwijl hij bij enkel gebroken te licht is.
Maar het is niet zo, dat er ineens een hoop Rt problemen opgelost/verdwenen zijn.
Bijna alle problemen zitten ergens in het lijf van het paard, maar voel je in de mond. Vandaar dat daar de oplossing niet zit. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Slmt9, Suliko, YandexBot en 131 bezoekers