Zonder begeleiding!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 06:59

Hoi!
De meesten van jullie weten het al: ik heb last van epilepsie. Daarom alleen al ga ik liever niet alleen met Pie onder het zadel naar de manege. Normaal fietst mijn vriendin naast mij, maar dit keer kon ze de heenweg niet. Dus ik "alleen" met Pie rijdend naar de manege...
Ik had voor de zekerheid een deken meegenomen ondanks de warmte, daar zat ik dus bovenop. Toen kwamen we een tractor tegen, die kwam ons tegemoet. Het was al na vijf minuten dus Pie deed net of hij bang was (issie nooit normaal) en stond stil, dribbelde ter plekke, draaide en wilde terug naar huis in galop, maar omdat ik hem meteen verder draaide stond hij weer met zijn neus richting tractor. De tractor stond inmiddels stil omdat Pie midden op de weg stond met z'n dikke kontje overdwars *LOL* .
Ik prikte mijn hakken in zijn buik, wat door de deken weinig uithaalde, maar toen ik het uiteinde van de teugels greep (om als 'zweep' te gebruiken) herkende hij dat gebaar en dacht: oeps, ik loop toch maar vooruit. Was ff spannend maar ging goed.
Op de heenweg nog hier en daar wat kijkerig, gewoon een reden zoekend om moeilijk te kunnen doen, maar ik bleef rustig zelf... waar ik eigenlijk wel verbaasd van stond want ik ben zelf snel een zenuwpees Verward
We kwamen goed aan, en tijdens de les gingen we springen. Hij deed het echt fantastisch, niet te geloven zo goed. In het begin waren de drie sprongen achter elkaar wat lager, en moest ik hem zelfs been geven om goed uit te komen! Vroeger was hij zo opgewonden dat hij er overheen scheurde!
Toen de sprongen hoger werden, en de jonge paarden al waren afgehaakt, gingen Pie en ik nog drie keer "het rijtje doen". De laatste keer was hij zo jolig dat hij na de wending gewoon een heel rondje doorgaloppeerde, en ik liet hem lekker gaan. Hij gaf zelfs een schattig bokje, zat echt te dollen! En dat aan het eind van de les, waarbij hij toch wel moe was. Ik vond het supercool Cool dat Pie zo blij was.
Op de terugweg moesten we weer alleen terug, maar mijn vriendin zou vrij snel daarna met de auto achter ons aankomen om te zien of alles goed ging. Het eerste gedeelte prima, hij liep vlug in stap, maar wel ontspannen en zeer tevreden met zichzelf Sigaar , grijnz...
Toen zag hij honderd meter verderop in een wei koeien lekker heen en weer rennen, een stuk of vijf. Ze waren lekker aan het dollen. Pie stond stil, ik zei "niet zeuren", neuriede mijn liedje verder en spoorde hem weer aan tot stap. Even later stond hij weer stil, vlak voordat we er langs moesten, hij durfde niet verder! En snuiven! Nou ja, niet te geloven gewoon. Dit was niet echt aanstellerij, hij wilde dolgraag naar huis, maar hier langs? Hij vond het echt eng!
Ik heb hem er uiteindelijk langs gekregen, en hij ging bijna op hol toen we er voorbij waren (zo gauw mogelijk hiervandaan zal hij wel gedacht hebben). Dribbelen en dwars over de weg, dat soort dingen. Maar ik hield hem, kreeg hem weer terug in stap. Alleen dat laatste stuk niet zo ontspannen als dat eerste gedeelte, wel jammer.
Al met al een spannende avond! Maar toch vond ik dat het redelijk goed ging. Ik heb een paar keer eerder met Pie alleen gereden naar de manege, maar dan ging hij wel eens op hol op de terugweg met name.
Dit keer had ik toch het gevoel (vooral bij de tractor) dat ik hem de baas was geworden. Niet zeuren, mijn wil is wet, grijnz....
Fijn gevoel, maar ik rijd toch liever met mijn vriendin erbij. Mocht er wat gebeuren, dan is zij er nog. En Pie? Die gedraagt zich dan beter, de dondersteen }> !
Groetjes, Dorine.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 08:11

hey cool verhaal om te lezen!
Je beschrijft altijd alles zo dat het je interesseert of het nou boeiend is of niet Knipoog
Goed van je hoor, telkens weer een overwinning!
Groetjes Petra

:evaw:

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 09:24

Leuk dat het zo goed ging!! Ik zie het zo voor me gebeuren omdat jij het zo goed kan vertellen! vind het altijd leuk om jouw verhalen te lezen! Party!! Party!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 10:09

Jij hebt gewonnen, dat is het belangrijkste!!

Goed hoor!!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 10:24

leuk dat het zo goed ging!!!:):):):)

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 11:52

heeeey leuk om te lezen op voor dat ene wp en dan springen dus als het nu al zo goed gaat!
en die koeien ach die zijn ook wel een beetje maf Koe

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 13:10

Ik ga wel een keertje loeien voor Pie z'n neus, en mij gedragen als een rund, wie weet went hij er dan aan *LOL* . Een half jaar terug tijdens een buitenrit samen met 5 anderen was hij ook zo bang voor de koeien dat hij met de achterhand de diepe greppel indook en toen hij weer eruit moest van mij ging hij op hol op een smal paadje met aan weerszijden veel dunne harde bomen (help mijn knieƫn!)...
Trouwens, al die reacties van jullie Bloos Bloos Bloos ! Word er verlegen van. Moet ik dan toch maar een boek gaan uitbrengen over Pie en mij? Bijvoorbeeld met een hoofdstukje getiteld: Pie ziet koeien, Dorine moet stoeien...? *LOL*
Of over de les een gedichtje door Pie geschreven:
Dorine zit op me als een kikker
door het gras werd ik wel dikker
ik hoor haar denken: oh jee zo val ik!
maar scheit aan de geit...
springen zal ik! Tong uitsteken
Ach ja. Ooit word ik nog wel schrijfster. Voor de liefhebbers nog iets, het gaat over iemand die 'hard rent' in zijn leven, dingen doet zoals de omgeving het wil: huisje boompje beestje, opleiding, carriere, trouwen, huis, kind, en toen... Zijn er wensen in jouw onbewuste die worden verdrongen? Lees:
Galoppeer maar door en neem
steeds weer een hindernis
ga er volledig voor, want
stel dat je iets mist?

galoppeer maar door en vergeet
geen enkele sloot of oxer
het leven was er toch voor
om je doorheen te boxen?

galoppeer maar door en maak
gebruik van de mogelijkheden
het gaat toch om de toekomst
en niet meer om het heden?

galoppeer maar door en neem
de sprong zoals men het wil
emoties mogen later pas, dus
van binnen
blijft het stil...

Knipoog Dorine.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 19:15

goed hoor dorine!
en goed van je dat je zo rustig bleef!klasse hoor,

enne mooi gedichtje Knipoog

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 19:23

zoo goed joh!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 20:07

Flopsy leuk onderschrift! Hoop alleen niet dat ik weer dezelfde fouten zal maken als ik soms doe bij Pie, dan vergeet ik diep te gaan zitten op kritieke momenten.
Zaterdag als het droog is weer lekker in de buitenbak oefenen, en ik wil dan ook zonder beugels rijden als ik tijd heb. Aan mijn zit werken! Mocht Pie dan weer kuren krijgen onderweg dan voelt hij bij mij een rustige stabiele zit (ahum) en blijft hij kalm Tong uitsteken .
Ach ja, we blijven hopen, met 67 kilo moet het tenslotte toch lukken *LOL* .
Doei! Dorine.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 20:09

echt geod joh


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Celebi, dierenfan, gillian, Maanon_, Mark0919, pillow en 42 bezoekers