Pulles zadelsafe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Pulles zadelsafe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 08:02

Wie heeft er eentje?
Waar heb je hem gekocht en bevalt hij?

zo dat was kort maar krachtig Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:39

Heb er geeneen. Weet wel dat het handig is als je je zadel verzekert, omdat je er dan van verzekerd bent dat het uitgekeerd wordt bij diefstal.

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 18:33

hm het is toch jammer dat maar heel weinig met zo'n ding hebben.

Dus volgende vraag:
waarom heb jij er geen eentje?? Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:52

Je bent verplicht je zadel in zo'n safe te gebruiken indien je je zadel wilt verzekeren.
Opzich best handig gezien de diefstallen van tegenwoordig.

De reden dat veel mensen zo'n ding niet aanschaffen is omdat het vaak niet eens bevestigd mag worden door stalhouder i.o.d.
En niet te vergeten.............ik denk dat ze hem toch wel kunnen openbreken als ze het zadel echt willen hebben.

En dan vergeet je je sleuteltje...............kan je weer naar huis.........en ga zo maar door (Je ziet .........ik heb er overna gedacht Haha! )

Op zoek naar de zon!!!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 06:39

Barb schreef:
waarom heb jij er geen eentje?? Haha!


Omdat ik mijn zadel elke dag mee naar huis neem Knipoog

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:30

Goede vraag Barb, waarom heb ik er geen een.
Ik denk omdat ik een beetje krenterig ben, ik vind ze vrij duur. Maar eigenlijk zou ik er een moeten aanschaffen, dan moet je die zadelsteun natuurlijk wel met keilbouten, ijzeren pluggen die zich uitzetten in de muur, vast zetten, anders nemen ze je zadel met steun en al mee. Ik denk persoonlijk dat wij op onze stal dat wel in onze kastjes mogen maken. En ik denk inderdaad dat de kans dan groot is, dat ze je zadel niet meenemen. Toch een heel gedoe om het los te krijgen, zeker als je een heel goed hangslot gebruikt, die kan je namelijk niet zomaar kapot zagen. Ik heb eigenlijk een stokoud zadel van 14 jaar oud, met slijtplekken, dus ik ga er altijd maar van uit, dat ze die van mij laten hangen, want mijn stalgenootjes hebben allemaal van die mooie zadels. *LOL* *LOL*

Sabbientje

Berichten: 4680
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:43

Dimple schreef:
En dan vergeet je je sleuteltje...............kan je weer naar huis.........en ga zo maar door (Je ziet .........ik heb er overna gedacht Haha! )


IK heb een zadelsafe van Stubbs.
En als ik mijn sleutel vergeet kan ik mijn kast niet eens in.
De sleutel van mijn zadelsafe zit aan de sleutel van mijn kast,
Dus het vergeten van je sleutel is niet echt een reden om er geen een te nemen.

Ik heb 2 van die steunen omdat ik 2 Kieffer zadels in mijn kast heb hangen en het zonde zou vinden als ze gestolen zouden worden.
Ik heb sinds kort (+/- 1 1/2 week) deze kast en ik wilde hem gelijk goed maken.

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 10:06

Dimple schreef:
De reden dat veel mensen zo'n ding niet aanschaffen is omdat het vaak niet eens bevestigd mag worden door stalhouder i.o.d.
En niet te vergeten.............ik denk dat ze hem toch wel kunnen openbreken als ze het zadel echt willen hebben.

En dan vergeet je je sleuteltje...............kan je weer naar huis.........en ga zo maar door (Je ziet .........ik heb er overna gedacht Haha! )


De stalhouder ben ik zelf en als je digitale foto's maakt na aankoop van de zadelsafe en opstuurt naar de verzekering om in je dossier te bewaren (of zeg ik nu gewoon domme dingen Clown )

Sleutels vergeten is gewoon dom Tong uitsteken

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:10

Ik ben er wel mee bezig... aangezien k net een nieuw zadel heb aangeschaft. Maar k dacht wel dat als je zadel in een metalen kast zit, zon 'officiele' kast.. dat hij dan automatisch verzekerd is bij je inboedel verzekering..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:14

In sommige zadelkasten passen die anti-diefstal beugels niet .

Bij sommige verzekeraars krijg je korting op de aanschaf van zo'n ding en heb je geen eigen risico meer. De verzekeraar neemt dan dus een groot deel van de aanschafkosten voor zijn rekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:20

rebeltje schreef:
Ik ben er wel mee bezig... aangezien k net een nieuw zadel heb aangeschaft. Maar k dacht wel dat als je zadel in een metalen kast zit, zon 'officiele' kast.. dat hij dan automatisch verzekerd is bij je inboedel verzekering..

Dat is niet helemaal waar. Je zou er eens naar kunnen informeren bij je verzekering om precies te weten wat ze verlangen. In nagenoeg alle gevallen wil de verzekering graag dat je spullen in een afgesloten ruimte zijn opgeborgen. Een kast is geen afgesloten ruimte volgens de verzekeraars. Daarom is het belangrijk dat je spullen in een aparte afgesloten kamer worden bewaard.

Allerbelangrijkst is om te weten dat je 10% van je verzekerde waarde van je inboedel tijdelijk buitenshuis mag bewaren. Je inboedelverzekering betreft normaal gesproken natuurlijk de spullen die er in je huis aanwezig zijn. Wat je mee naar buiten neemt is alleen verzekerd als dit tijdelijk is en wanneer de waarde niet meer is dan 10% van je verzekerde som.

Bij inboedelverzekeringen geldt altijd dat je verzekerd bent tegen nieuwwaarde/vervangingswaarde. Je krijgt uitgekeerd wat het kost om nu een nieuw zadel te kopen.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:24

maar als je dan zon slot om je zadel hebt.. geld dat dan wel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:28

Nee, niet volgens je inboedelverzekering waarschijnlijk, maar dat zou je even na kunnen vragen bij de verzekeringsmaatschappij, het verschilt nogal per maatschappij namelijk.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:53

Ik heb er geen omdat ik een anti diefstal chip heb. Plus dat ik de enigste ben op die stal en een dief daar niet zo snel naar binnen zal lopen, omdat ze er waarschijnlijk geen dure spullen verwachten

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 10:57

en wat houdt zo'n anti-diefstal chip in en denk je dat je daar je zadel mee terug zal vinden als hij gestolen word?

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:04

Die chip zat er al in toen ik het zadel kocht. (tweedehands)

Er zit gewoon een chip in het zadel, met een (lelijke) button erop. Als een zadeldief een zadel ziet met zo'n button, zat hij dit zadel hoogstwaarschijnlijk laten liggen. Dit omdat je zo'n zadel niet kunt verkopen zonder de papieren van de chip. En als je de button eraf haalt, blijft er een raar gat + chip over, zodat men ziet dat er een chip in zit/ heeft gezeten.
Een zadelmaker zou hier misschien wat aan kunnen doen (als hij het zadel steelt), maar je blijft het altijd zien dat er een chip inzat.

Of ik heb terug zou kunnen vinden door die chip, dat is idd maar de vraag. Als er een zadeldief ontdekt wordt, kunnen ze de chippen ontcijferen en dus de eigenaar ontdekken. Anders ben je hem kwijt.

Je moet het meer preventief zien, ze laten jouw zadel liggen door de chip (hoop ik dan maar Nagelbijten / Gniffelen)

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:12

Ik heb geen zadelsafe van pullens ook al wonen ze bij mij om de hoek. Ik zie het nut niet alls ze je zadel willen krijgen ze dat om 1 of andere reden toch wel voor elkaar. Ik weet niet hoe die dingen vast zitten maar je moet ze dan dus eigenlijk verzinken in de grond/muur.

Misschien wel nuttig voor grote nieuwe stallen. Op plaatsen mt veel zadels zie ik ze eerder jatten en zou dit een uitkomst zijn als je meteen die steunen kunt laten verzinken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:15

Wij hebben ze niet,
bijons is de zadelkamer aangesloten op het alarm, met doormelding naar centrale, van de rest van het huis.
Daarbij is de zadelkamer inpandig en voorzien van een massieve deur met cilinderslot.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:20

Damn, Sjuimpje dat is nog eens wat.......
De Koningin zit dus ook veilig bij jou in de zadelkamer Haha!

Ik heb tijden op en neer gereden met mijn zadel, maar als ik weer eens terug naar huis moest.......................

En Bar, ben je er al uit??

Op zoek naar de zon!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 45 bezoekers