Heb ik nou zo'n verdraaid beeld van dierenartsen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Heb ik nou zo'n verdraaid beeld van dierenartsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 08:49

Scheve mond
Ik weet het, wat op TV is, hoeft niet altijd waar te zijn... maar op TV zie ik alleen maar aardige dierenartsen. Die de klant uitgebreid horen, die de tijd nemen, geen haast lijken te hebben en de patient om de haverklap een aai over de bol geven om het gerust te stellen. Ze kennen de klanten bij naam en leven mee met dier en eigenaar.

Bij ons gaat dat heel anders: je krijgt precies 12 seconden om te zeggen wat er aan de hand is, dan wordt het beest door de assistente hard in het nekvel gegrepen, er wordt een spuit in gejast, je krijgt medicijnen mee en ze werken je zo snel mogelijk weer de deur uit... Scheve mond

Gaat dat bij jullie ook zo, of wordt het hier gewoon tijd voor een andere DA?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:53

Bij ons eigenlijk niet.. Ik kom er niet vaak, maar zovaak als ik er nu geweest ben staan ze mij super goed te woord. Er moest een keer wat van de konijnen onder de microscoop gelegt worden, toen mocht ik ook kijken, en legde ze me vanalles erover uit.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:53

Ik belde weleens de dierenkliniek in Lienden, de Lingehoeve, en werd dan altijd terug gebeld met een antwoord en daar werd echt wel de tijd voor genomen. Het kostte helmaal niets. Goeie service toch!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:15

We hebben een hele fijne kliniek waar ze begrijpen hoe wij met de dieren omgaan... Voor de paarden komen we in Kootwijkerbroek en ook daar ben ik zeer tevreden over. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een andere dierenarts.

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:22

Hmm denk toch echt dat je eens om je heen moet gaan kijken... Bij ons ging dat er toch wel heel anders aan toe, moest eerder mijn baas 'hints' geven dat ze moest afronden, omdat de wachtkamer vol zat. Ze neemt echt overal de tijd voor en het dier staat centraal.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:25

De dierenarts voor mijn hond en poezen neemt idd ruim de tijd voor me. Vraagt wel bij binnenkomst wie het zijn.
Laatst ben ik een half uur binnen geweest voor 2 injecties voor de poezen. Ik stelde allerlei vragen en hij gaf echt heel uitgebreid antwoord. Zo gaat het eigenlijk altijd bij hem. Hij is al 3 x bij ons thuis geweest, de afgelopen jaren, om honden te laten inslapen. Deed hij ook altijd heel keurig.
Ben zeer tevreden over hem over alles.

Verder heb ik voor de paarden diverse artsen gehad die ik écht niet mocht. Ze namen niet de tijd, deden hun werk niet goed (verkeerde diagnoses etc.) en rekenden naar mijn smaak véél te hoge prijzen.
Nu sta ik weer op een stal in de buurt bij een VA die ik járen geleden eens had. Over hem was ik altijd súper tevreden: kwam zodra je belde (bij spoed) (ik heb nl. ook wel eens een dik half uur moeten wachten bij bloedspoed), heeft van 1 van mijn vroegere paarden zijn leven gered, heeft van Imago (die ze in Utrecht al hadden opgegeven) het leven gered en rekent ook nog eens redelijke prijzen! (En het is zo'n typische 'boer uit de polder'-figuur.) Staat me ook netjes te woord en legt alles goed en duidelijk uit! (Heeft ook rontgenapparaat 'aan huis').

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:58

voor mijn gevoel wordt er voor ons ook uitgebreid de tijd genomen
Uiteindelijk sta je toch zo weer buiten, maar niks wordt afgeraffeld. Zelfs bij enten van de paarden loopt de DA ze allemaal even langs met een "klinische blik" gewoon om te kijken of ze op het oog gezond zijn. Dan nog even een bakkie koffie en wat gezellige praat

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:00

Ik heb een topdierenarts, die neemt alle tijd voor me en verleent goede service! Ofwel, tijd voor een andere DA!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 12:02

Hij heeft wel super assistentes, moet ik zeggen
Als ik bel voor advies, mag ik zomaar tien hele minuten met ze aan de telefoon hangen Lachen
Maar de DA's zelf zijn meer vee-mensen, heb ik het idee.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:05

Mijn dierenarts heeft ook altijd alle tijd, veel geduld. Dus misschien toch tijd voor een nieuwe?

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:18

Ik denk ook dat het inderdaad tijd is voor een andere DA.
Mijn Da is top. Het is echt een pipo, maar heel lief voor mijn beesten.
Ik kan hem bij wijze van spreken 's nachts bellen en binnen 5 minuten is hij er!!! Echt super.
Hij weet ook al mijn beesten bj naam (en dat waren er nogal wat!)
Dus als ik jou was zou ik even rondkijken voor een andere DA!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:02

ja idd dat gevoel had ik ook al, het moeit allemaal zosnel mogelijk wnat het geld hebben ze dna toch al binnen....

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:15

Tijd voor een andere!!! Mijn beide DA's (de een voor mijn paard, de ander voor mijn kattenbeest(en) ) zijn geweldig en nemen altijd de tijd om me geduldig uit te leggen hoe of wat. Toen mijn allerliefste vriendje (mijn rode kattenmonster die ik nog steeds intens mis) ingeslapen moest worden omdat hij een ongeneeslijke tumor had (bah, ik word al weer emotioneel nu ik dit alleen maar typ...) toen heeft mijn DA dat bij ons thuis op zondagochtend gedaan zodat ik in het weekend nog op mijn gemak afscheid kon nemen van mijn maatje en zodat hij in zijn vertrouwde omgeving was... mijn DA heeft daar overigens GEEN kosten voor in rekening gebracht en 2 dagen later lag er een lief kaartje in de brievenbus.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 16:15

Het zit 'm er denk ik in, dat ze zowel vee als kleine huisdieren doen. Denk dat het dan ook wel lastig wordt om ze uit elkaar te houden, qua emotionele waarde dan. Vind dat ze met katten en eigenaren hetzelfde omgaan als koeien en boeren... Scheve mond

Ik ga nu trouwens het poezenbeest ophalen.... ben benieuwd!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:22

Beide DA's en assistente's zijn super aardig bij die van mij! Ik heb daar namelijk ook stage gelopen. Lachen En bij een DA ben ik ook de oppas. Knipoog

Maar als ik jouw was zou ik toch wel op zoek gaan naar een andere DA.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:24

nee
zijn altijd heel aardig, ook al ik met die kleine rat van me komt, luisteren, trutten ff metd e dieren, onze hoind is gek op de DA,
misshcien tijd voor andere dierenarts?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 17:14

Heb haar net gehaald (zie andere topic), maar de assistente nam wel de tijd. Aan hun ligt het ook beslist niet...

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:01

hier gaat het prima...... ze staan ons goed te woord, net als de assistentes. Met onze kleine tijger (kitten Haha! ) proberen ze die eerst zelf onder de duim te houden, maar als het ze niet lukt, roepen ze de assistente erbij en raar maar waar, er is er maar 1 dat ze dan ophoudt met haar zin door te drijven. Ze zijn heel erg rustig en nemen ook de tijd voor je.

Voor Sar heb ik helaas andere ervaringen, bel 1 maand van te voren op om een afspraak te maken voor castratie, mens komt niet opdagen (op een vrijdag), kortom ik had 1 dag vern**kt, 's avonds opgebeld en werd er gezegd dat ze de volgende dag zou komen.... belde ze op of het niet na het weekend kon..... dacht het niet, ja want het weekend waren voor de spoedjes en zij hadden ook weekend. Ja ik had voor gister een afspraak, kwam die muts vervolgens nog eens een half uur te laat. Ze hebben geen zaterdag tarief gerekend, want dan hadden ze wat beleefd daaro!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:41

Sterker nog; Bij ons is één dierenarts die een hond moest inenten, en hem bijna heeft laten inslapen (!!!). Scheve mond

Ze wilde de hond de injectie al inspuiten, toen de stagiere (!!!) zei; 'Maar dát moet je niet geven!'

Dat mens raakt dus nooit meer met één vinger een van míjn dieren aan. Scheve mond



XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:42

Onze dierenarts belt zelfs twee dagen later nog eens op, om te vragen hoe het nu eigenlijk met het betreffende diertje gaat! Het is geen goedkope dierenarts, maar wel een verdomd goede!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:49

Onze dierenarts is wel een erg goede! Die kent ons overigens wel bij naam, maar dat is niet zo gek aangezien we er redelijk vaak over de vloer komen...
Dan is zijn vraag: "Toch neit weer een arme zwerver in huis gehaald?" Maar niet met een rare toon, maar meer een sarcasme. Hij is harstikke aardig, legt goed uit heo en wat, waar hij mee bezig is, denkt hardop na etc.
Ik ben er erg tevreden over

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:54

Elles, tijd voor een nieuwe DA Knipoog
Als dat kan tenminste.
De DA die wij hebben is erg aardig, meelevend, geinteresseerd maar ook streng en doortastend. Gelukkig maar, want ik kan niet een andere zoeken Knipoog

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:50

Idd, tijd voor een nieuwe DA. Hoewel het wel zo is dat de DA vaak ruwer is dan zijn assistente, maar dan nog, ze mogen wel de tijd voor je nemen! En een goede DA weet hoe de band tussen huisdier en mens is en weet ook dat hij dus vriendelijk tegen het dier moet zijn zolang de eigenaar ernaast staat. Kijk, eerlijk is eerlijk, achter de schermen gaan ze meestal lang niet zo lief met het dier om als voor de schermen, maar het geeft toch een goed gevoel als ze met jou en je huisdier meeleven. En er zijn genoeg DA's die dat dus wel doen!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:58

Ik ben nog niet vaak geweest voor de katten, maar voor die paar entingen en een keer een prut oogje zijn we super geholpen en is alle tijd genomen.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:00

Kben er nu 1x geweest met mijn cavia, dat was een paar weekjes terug. Hij luisterde heel netjes, en toen ik schrok omdat mijcaafje spuit moest hebben, kalmeerde hij mij. Kvond het een super DA