hoe springen jullie fjorden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

hoe springen jullie fjorden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 16:55

Hoi allemaal,
Ik vroeg me af hoe jullie fjorden springen.
Mijn fjord kan op zich goed spingen, alleen heeft ze volgens mij niet de juiste techniek. Als de hindernis niet uitkomt, heb ik echt een hele slechte sprong. En ik kan dat niet zo goed regelen zodat het precies uitkomt Schijnheilig
Nu is ze noh jong, en valt er nog veel te leren. Maar ik weet niet hoe je je fjord nu mooi ruim kunt laten springen... Scheve mond Want het springen zelf kan ze wel! Zat zelfs! Haha! Hoe springen jullie fjorden?


ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:07

Mijn fjord springt liever niet als wel!
Als het echt moet voor een wedstrijd,dan weigert hij meestal.
Maar als we thuis aan het oefenen zijn dan kan hij het ineens wel goed Verward
Afbeelding
Dit is ong 70 cm,geloof ik.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:10

Mijn fjord vind springen ook heerlijk. Hoe hoger de sprong hoe leuker hij het vind. Wel heeft hij ook niet zulke goede technieken. Soms springt hij zo hoog dat ik er bijna vanaf vlieg. Dan ben ik heel mijn balans kwijt...

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:34

Fjord van mn vriendin vindt n sprongetje van 20 cm al te veel en gooit meteen de hele "hindernis" ( Haha! ) om.. Rolleyes gewoon te lui om dr pootjes op te tillen Tong uitsteken ze vind dr ook niks aan dus.. jammer genoeg..

'What doesn't kill you, makes you smaller.'

~ Mario


[ITP] Mijn gouden Trakehner-mannetje @ zonnige fotoshoot

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:38

Mijn fjord kan ook aardige sprongen maken, onder het zadel haalt ie makkelijk 1 meter (niet in parcour) en los 1.20. Hij vindt het voor de afwisseling wel leuk om te doen, maar zijn techniek is echt bagger, hij duikt er als een snoek overheen en laat zn hoofd meestal heel laag hangen (kijk maar even in mn profiel voor voorbeelden)

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:24

Mijn fjord sprong onder de man 1.40m. Is zelfs een keer nationaal kampioenhoogtespringen voor fjorden geweest met 1.30m.
En heeft een B parcours tussen de paarden gesprongen en ook de barrage die nog hoger was.Het was al wat jaartjes geleden en helaas leeft hij niet meer.
Afbeelding

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:01

Nic springt thuis meestal wel alles, als ze uitkomt iig.
Ergens anders springen = standaard weigeren Schijnheilig

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:55

Luna springt vrijwel altijd...als ik zeker weet dat ze het red...Tong uitsteken
Ik spring nu L(wedstrijd), dat is 90.
Meestal als ik thuis spring of les heb eindigen we rond de 1.10/1.20(als het goed gaat).

Ik heb een keertje een parcours gesprongen van 1.15, met 2 op 1.20. Maar zodra ik ook maar enige twijfel heb stopt ze ook meteen.....*LOL*

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:38

Ha Ha Yoline,Nic doet dus percies hetzlfde als Jordy.
Zijn ze soms fammilie ofzo!
Leuk is dat he,als je dan ergens anders moet springen!

IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:01

Mijn fjord vind springen ook helemaal het einde, maar als hij niet uitkomt gaat ie op het laatste moment nog op de rem.
Laatst had ik les en een hindernis stond 3 meter uit de kant waardoor je er nog zat bij langs kon draven. Dus ik wil er langs..
Wat deed die gek van een Iwan nou, zijn we vlakbij die hindernis neemt hij een spurt en als ik niet had ingegerepen had hij er overheen gevlogen Haha!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:37

de fjord die ik eerst verzorgde vond springen helemaal geweldig, maar ze had wel een hele slechte techniek. eerst rende ze heel hard op de hindernis af, stopte dan, en sprong er vervolgens overheen. Tong uitsteken

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:43

Taco is helemaal verzot op springen
Op Taac hoef je alleen maar te zitten en te sturen geweldig Haha!

Afbeelding

Overigens heeft Marius van Astrid een super techniek Kwijl
FF foto uit haar profiel gejat Haha!

Afbeelding

<3 Galanto <3

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:58

mijn fjor dkan op zich ook wel moi springen ze trekt haar benen keurig op enzo Knipoog het gaat steeds beter. Er staan wat vrijspingfoto's in mijn profiel!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:34

Ik heb zelf een haflinger waar ik mee spring en die is er heel goed in maar ik denk dat het ook af hangt hoe lang je al met je fjord springt en of je fjord het wel kan want je hebt ook haflingers die er niks van kunnen Haha!

I love mn haffie IRIS

skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:25

Soms springt mijn fjord heel goed, andere keren weer niet. Ze durft wel eens wiegeren. Ze springt meestal een stuk hoger dan de sprong is. De fjord van mijn broer daarentegen die springt geen millimeter hoger dan nodig is en weigert ook nooit. Terwijl de mijne altijd heel hevig naar zo'n sprong toeloopt en er enorm energiek over springt, gaat die van mijn broer er juist enorm traag naartoe ik denk ook altijd dat de fjord van mijn broer gaat stil vallen boven de sprong Haha! .

Of de mijne een goede springtechniek heeft weet ik niet zo, kijk zelf maar. In mijn profiel staan nog meer springfoto's.
Afbeelding

The greatness off a nation and it's moral progress can be judged by the way it's animals are treated - Ghandi

Foto's van mijn fjord x Extreme kruising: [ITP]showende fjord x arabier jaarling

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:54

Odin houdt ook wel van een sprongetje, maar als ze te lang doormoet gaan en het wordt hoger en ze wordt moeier dan komt ze niet meer goed uit, spring te vroeg, gaat er langs etc Schijnheilig
Moet dus zorgen dat het leuk blijft, en op het goede moment stoppen Knipoog

Één keer in de 2 weken hebben we wel eens springles, en dat gaat meestal wel heel goed!

Afbeelding

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:41

Mijn fjord springt onder de man dik een meter, en kan denk ik haast nog hoger (ik durf alleen niet hoger meer)

hij vind het overigesn ook helemaal geweldig!!! foto's heb ik alleen niet

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:34

mijn verzorgfjord springt nu met mij 90 cm.
we gaan nu wel iedere les hoger, maar ik vind dit al heel wat Haha!

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:57

ik ken een fjord en die vind springen echt super leuk en hoog wow haha
leuke fotos van jullie hier Lachen

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:22

Naja, dan zal ik ook maar even een foto plaatsen...Knipoog

[img]http://www.xs4all.nl/~orcl0396/Venhuizen%20Pony's%20springen/DSC_2651.jpg[/img]

Dit was me laatste B wedstrijd(al moet ik nog in de L starten, maar dat geeft niet...Tong uitsteken)

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 17:58

leuke reacties allemaal!!
Ze kunnen echt goed springen!! Haha!
Ik zal zelf ook even een foto plaatsen, het gaat alweer een stuk beter alleen ben ik op dit moment verhinderd....

Afbeelding
engg..... Tong uitsteken
Afbeelding

skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:31

Wauw zeg, jullie fjorden springen goed OK dan!

The greatness off a nation and it's moral progress can be judged by the way it's animals are treated - Ghandi

Foto's van mijn fjord x Extreme kruising: [ITP]showende fjord x arabier jaarling

vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 19:39

Het valt me wel op dat als je naar de afzet kijkt van (bijna) al deze fjorden, dat ze laat afzetten (ze zijn al dicht bij de hindernis) Ze springen niet erg ruim. Maar fjorden zijn weer beter in andere dingen he Tong uitsteken zoals lief zijn Lovers

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:26

vrijalover, ik keek net ook even goed naar de foto's, maar ik vind juist dat ze presies goed afzetten. En áls ze te vroeg/laat afzetten is dat vaak de schuld van de ruiter, die de afstand voortaan dus beter moet inschatten.

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 16:14

luna_cockie schreef:
vrijalover, ik keek net ook even goed naar de foto's, maar ik vind juist dat ze presies goed afzetten. En áls ze te vroeg/laat afzetten is dat vaak de schuld van de ruiter, die de afstand voortaan dus beter moet inschatten.


ja, daar heb je gelijk in! Meestal rijdt de ruiter verkeerd aan.. Scheve mond
(niet dat ik dat altijd goed doe hoor Schijnheilig , ik ben daar echt slecht in!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers