hoe bedoel je teretorium

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

hoe bedoel je teretorium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 12:48

hoi hoi
nou zoals sommige weten staat sparky dus heerlijk alleen in een weiland en vind dat dus prima ik zat er wel aan te denken een maatje voor hem erbij te nemen alleen van de week werd ik gebeld dat er een hengstveulen van de buurvrouw was ontsnapt en die liep bij sparky in het weiland of ik direct wou komen want hetging niet goed.

toen ik daar aankwam had spark het veulen al meerdere malen getrapt en op een gegeven moment wou het veulen drinken uit spark zijn bak spark pakte het beestje bij zijn schoft/rug en trok het diertje zo de lucht in mijn god wat schrok ik!!!

en ja eigenlijk denk ik dan het veulen ontsnapt heel vaak zet er een goed hekwerk om of stroom, bij grotere paarden of andere fjorden gaat het prima met spark maar goed met een veulen dus niet Verward en nee het word dus ook geen shetlander

het veulen was goed geschrokken en bloede her en der maar niks ernstigs kortom spark heeft zijn teratorium goed verdedigt en nee ik kan hier niet boos om worden bij hem is dat raar of niet?

groetjes joyce&sparky

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!


kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 15:49

nou het is zijn goed recht om een indringer weg te sturen toch ? zolang hij ze niet echt aanvalt zodat ze weet ik wat mankeren kan je het hem niet echt kwalijk nemen. wel jammer natuurlijk als je er een paardje bij wilt maar het gaat niet op 1 weiland.....

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 15:54

Wow dat is wel even heftig.. Scheve mond vind het wel heel sneu voor het veulen

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:49

het is niet terEtorium, het is niet terAtorium, het is terRItorium Schijnheilig Schijnheilig .

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 19:14

ingeo schreef:
het is niet terEtorium, het is niet terAtorium, het is terRItorium Schijnheilig Schijnheilig .


pff hallo ik hoef geen nederlandse les whahah nee hoor maar goed zat er al over te twijfelen *LOL*

en een groot paard of een andere fjord erbij gaat prima maar als het maar niet klein is zoals een shet of zoals gebleken een veulen

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:19

Knipoog

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 14:24

hahah en bedankt maar goed ik hoop in ieder geval dat het veulen niet weer zo dom is om er weer door te gaan zal wel niet toch ? ach en dan nog doet ie het wel krijgt ie weer een lesje vrees ik voor hem

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:47

Geweldig!
Wat een monster!
Dat veulen weet meteen waar ie aan toe is!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 14:48

hihi ja zo denk ik er ook over je krijgt wel reacties a zielig voor het veulen .... maar hij doet iedere keer dat soort etter streken uithalen het veulen en nu staat ie al meer dan twee dagen braaf in zijn eigen wei

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 15:12

Jammer dat het niet goed gaat met die 2 . Maarja, hij heeft wel een punt. hijs bang dat hij zijn plekje kwijtraakt, en iet meer de baas. En dat het dan om een veulen gaat maakt hem nix uit. Maar het is toch best jammer, dat je ze nu steeds in aparte weien moet houden..Sterkte Lachen

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 18:34

hoi hoi
nou het veulen is niet van mij en hoort al helemaal niet in mijn wei nee dit veulen ontsnapt iedere keer uit de wei van zijn eigenaar en loopt door de wei van de andere buren dus door allerlei stroomdraden naar mijn toe na ja naar mij naar sparky toe, sparky staat altijd alleen en daar ben ik blij mee en spark ook .
ik dacht dat het veulen jumanci zijn les had geleerd maar dat mocht maar voor een deel waar zijn want net kom ik bij sparky staat het veulen op mijn pad te grzen ik wegjagen maar moest alsnog door het bospad naar spark anders had ik een veulen in me nek en ik ga weer weg bij sparky staat het veulen alweer bij de buurvrouw en spark......ja die staat al op wacht kom maar kleine etter haha
mar goed ik hb toch maar even de eigenaar van dat veulen gebeld en die gaat er nu weer heen

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!

DoubleUU
Berichten: 45
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:24

Ha Sparky5 en bazin,

Ja ja jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik heb het gemerkt!!!!
Hij stond weer bij je buurvrouw in de wei (bij mijn bazin dus) en die heeft de politie gebeld.
Zij heeft het veulen een western-halster omgedaan (zij wist niet of Jumanci ook schurft/exceem of schimmel heeft) en afgewacht tot de politie kwam, maar nee hoor, daar was de eigenaresse van Jumanci.

Kreeg mijn bazin weer opmerkingen naar haar hoofd, dat ze hem zelf wou pakken in mijn wei (mijn bazin had Jumanci toch al beet????)

En ze vroeg zich af waarom mijn bazin met hem liep (zij liep rondjes met Jumanci in mijn weiland, tja, wat doe je anders? 3 kwartier in de kou stil blijven staan?)

De politie adviseerde mijn bazinnetje de dierenbescherming te bellen, voordat Jumanci op de weg beland, tja, dan had ze nog 3 kwartier moeten wachten op hulp.

Nou, je stroomklok heeft nog niet eens 5 dagen dienst gedaan bij onze eigenwijze buurvrouw.
Straks is het huilen als Jumanci wel op de weg beland en er een tractor van Maris tegenaan rijd.

Heel triest als dat gebeurd, want Jumanci is best een lief veulen (eigenlijk een enter) als je er maar even aandacht aan besteed...

Kijk maar naar mijn hengsten, die breken ook niet uit, toch? Kwestie van goed opvoeden, in beweging houden en de voeding in evenwicht houden. (constant stroom wil ook wel helpen als al het andere niet interresseert). Mijn bazinnetje denkt daar wel aan.

Nou, succes met "Home-alone Sparky" en bel mijn bazinnetje voortaan even als Jumanci WEER in mijn weiland loopt te grazen, want ik heb geen behoefte elke week opnieuw ontwormt te worden.

En de oliebol op te ruimen van een ander vind ik ook niet altijd een leuk idee voor mijn bazinnetje.

(En wat wil je eigenwijze buurvrouw beginnen als mijn weiland op slot staat, dan kan ze Jumanci er echt niet uit halen zonder mijn linten kapot te maken (wat me begint te dagen dat mijn linten vaker kapot waren of uitgerekt waren of mijn isolatoren gebroken waren, terwijl mijn ik en mijn kudde in een ander deel liepen) ik moet haar niet betrappen in mijn weiland als ze de boel ruineert, straks loopt mijn kudde op de weg door haar toedoen.)

Maar wat praat je hier op bokt geïrriteerd over onze eigenwijze buurvrouw, zij komt zeker nooit op bokt? Maakt mij ook niet uit, die tijd kan ze inderdaad beter besteden aan haar paarden. En ik mag geïrriteerd praten over haar, want door haar is mijn bazinnetje haar hele leven verminkt door littekens.

GREETZ

Rijor (je buurpaard)

(p.s. ik heb dit bericht ook even naar je email gestuurd)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:32

wel vervelend zoiets, maare rijor... hoebedoel je eigenlijk door haar is is ze haar hele leven verminkt door littekens???? als je het hier niet wil zetten kan je ook ff pb-en.... maar ik wordt door dat soort dingen wel erg nieuwschierig........xxxx en sterkte/succes met de buurvrouw

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 11:57

whahah he rijor
toch maar aanmgemeld hier Haha!
gezellie!

ja ik hoorde al het een en ander ja van jumanci maar goed hij blijft nu opgesloten staan en en mag niet meer met dancer en muppet op de wei dus die komt er voorlopig niet meer uit hoor

en cool he hoe sparkje zijn teratorium verdedige:D super klasse

maar goed ik weet niet welke mail je het heb gedaan trouwens maar ik heb het op me hotmail niet gehad Verward
ik kijk denk ik vanavond wel even op hetnet mail whha al die mail adressen pffieuwww

groetjes en zie je zo opde wei

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!

DoubleUU
Berichten: 45
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:02

Ha Spar en Joyce,

Dat moet ik eerst maar eens zien, dat Jumanci niet meer op het weiland mag en opgesloten word.
Dan word Jumanci straks een klier van hier tot tokio, want die hou je niet apart als straks de merries weer hengstig zijn (hij heb al op muppet geoefend, weet je nog?)
Straks dekt hij Tissue nog, als hij de kans krijgt. Dan zal hij eerst langs Cliff moeten, want die beschermd zijn merries wel, maar toch...

Heb je nou je klok al terug? Voor je het weet is ie van eigenaar veranderd, hahaha.

Nou, ik zie je wel verschijnen bij de knollen.
p.s. is het einde verhaal met Tessa en Spar? Geen geschikte combinatie uiteindelijk gezien?
Tja, het is en blijft jouw knol, je kan beter van te voren je regels duidelijk maken, en geen sporen is geen sporen, lijkt mij.

Succes in ieder geval als je toch de keuring op gaat!!!

greetz rijor


sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 11:21

hoi hoi
jai k heb me klok terug, was geen probleem ze heeft alleen even een andere accu erop moeten zetten bij die van haar, maar goed was geen probleem

ja hopen dat ie nu maar blijft staan ja maar moet wel goedkomen hij komt niet meer bij de merries inde wei dus ik hoop dat alles goed komt en we gaan de klok in de stal zetten e ndan jumanci op het voorstuk,

nee tessa en spark was zeer zeker geen combi nee dus dat word dit jaar geen ABOP rijden de keuring was ik al geweest he weer 1e maar dit was een proef om punten te rijden voor de keuring volgend jaar maar goed moet nog maar even jaartje wachten dan,
liever zo dan mezelf opeten en beroerd voelen omdat er iemand op sparky rijdt die dingen doet en zegt waar ik het niet mee eens ben

had je mail gevonden hoor

en yup zie je op de wei weer !!!

heb je knollen trouwens even wat uit me emmer gevoerd rijor zat zo kwijlend te kijken toen ik spark een hand koekies gaf dat ik dacht ach rijor kijk jij hier ook eentje:D

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Bielsje, KDonna, Pellelilly, Rupser, Vagabondo en 50 bezoekers