Als je je niet lekker voelt rij je dan evengoed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Als je je niet lekker voelt rij je dan evengoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 11:13

Zoals de titel al zegt, als je je niet helemaal happy voelt b.v erg verkouden vol hoofd of als je ergens anders last van hebt rij je dan evengoed of krijgt je pony dan rust.

Jessica

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:17

Meestal rust of iets anders dan rijden. Als ik zowieso slecht in m'n vel zit, dan gaat het rijden ook meteen minder en merk ik dat ook in m'n paard terug. Andersom: als ik lekker in m'n vel zit, gaat het rijden ook veel beter en maken we veel meer vooruitgang.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:17

Hi,

Als ik me niet lekker voel dan ga ik gewoon rijden (ik laat Lady niet staan op stal). Ik neem een asprintjeen en ga gewoon naar stal.

Natuurlijk gaat het niet echt lekker als ik ga rijden, want ik voel me soms echt een wrak dan. Als ik me echt niet lekker voel dan longeer ik haar (soms met bijzet, soms alleen aan het halster).

Maar ze staat niet stil igg

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:19

tja met deze vraag loop ik ook al een tijdje rond ! heeft een paard het echt nodig om bereden te worden of is het voldoende dat ze beweging krijgen in de paddock of weide ?

soms heb ik zin om mijn paard te poetsen en wat te knuffelen maar dan denk ik ik moet nog rijden en heb ik geen zin meer om met mijn paard bezig te zijn ! het rijden mag geen verplichting zijn vind ik

groetjes

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 11:21

Die van mij staan gewoon overdag op het land. Ben nu snipverkouden en heb een ontzettend vol hoofd. Is al een paar dagen zo. heb dus ook al eventjes niet gereden.
Maar omdat ze overdag in het land staat van 9:00- 18:00 is het niet zo heel erg.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:23

Met verkoudheid en ook bij griep ga ik gewoon naar mijn paard. Afhankelijk hoe ik me dan voel wordt het longeren of rijden. Voor mij is het ook een fijne afleiding als je al niet lekker bent, om lekker te tutten met je paard. Vaak voel ik me beter als ik heb gereden. Laat hem never nooit staan omdat ik me niet lekker voel. Is me in de afgelopen 8 jaar dus ook nog nooit overkomen.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4699
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:23

Meestal probeer ik wel of het rijden lukt.
Of ik laat mijn vriend rijden. Haha!
Handig hoor zo'n paardrijdend mannetje. OK dan!

Als dit niet mogelijk is longeer ik haar, gooi haar los of vraag of mijn verzorgster haar voor een dagje wil doen.

Ze moet er wel altijd uit van mij, aangezien ze anders 24 uur op stal staat en de boel sloopt.

Ik had 1 keer geen tijd en mijn verzorgster was toen ziek. Toen heb ik iemand anders gevraagt om haar los te gooien. Heeft mevrouw uit nijd haar speelbal (zo'n Jollyball) kapot gebeten.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:25

Als ik echt ziek ben dan rij ik niet maar als ik gewoon niet lekker ben meestal wel en anders longeer ik hem gewoon als ik het niet ziet zitten. Of ik probeer het zo te plannen dat hij dan een dagje vrij heeft.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:25

Ik probeer altijd wel wat te doen, maar ga dan meestal longeren...En als ik koorst heb ga ik zo ie zo niet, dan bel ik een vriendin...

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:27

Ik heb gemerkt dat als ik niet goed in mijn vel zit ik over het algemeen ook niet lekker rij. Verkouden maakt me niet zoveel uit, maar als ik sacherijnig of erg moe ben heb ik gemerkt dat IK beter niet kan gaan rijden. Ik zie het ook regelmatig om me heen dat er mensen zijn die koste wat het kost toch gaan rijden en dan komen ze er niet blij vanaf......( natuurlijk de schuld van het paard Boos! )

Wat wel ontspannend kan werken is een lekker buitenritje, mits je een braaf paard hebt natuurlijk Haha!
Persoonlijk ga ik dan liever longeren of zet ze lekker in de bak ( als de wei te nat is)
Ik vindt het trouwens wel erg naar dat sommige mensen hun eigen negatieve gevoelens afreageren op een (in dit geval) paard.
Niets lukt, schelden vloeken en tieren en maar ruzie maken met je paardje, alleen omdat jij toevallig je dag niet hebt..........
Aan de andere kant zullen er vast een hoop mensen zijn die juist erg opknappen van het rijden als ze zich rot voelen en niet als frustiemusties rond gaan rijden Haha!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:28

Als ik niet lekker in me vel zit, ga ik meestal longeren...
Anders gaat ze misbruik van de situatie maken en wordt het vechten!
En als het echt niet gaat, laat ik d'r doen door een stalgenoot!
Maar dan ben ik meestal zo beroerd dat ik niet uit me bed kan komen.

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 11:34

ik ga ook wel gewoon heen, buiten zetten stallen doen etc. Maar op dit moment heb ik echt geen fut om te rijden met zo'n hoofd.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:35

Ik ga mestal wel. Als ik echt ziek ben dan neemt mijn bijrijder het over. Als ik in een rotbui ben of ik heb een rot dag gehad op werk ofzo dan stap ik er meestal ook niet op maar ga lekker even vrijspringen of longeren of lekker even losgooien.

Ik rijd toch als een krant als ik echt de balen in heb en dat vind ik niet ook niet echt bevorderlijk voor mijn paard. Trainen gaat even goed aan de longeerlijk en een lekker dagje vrij kan voor het paard ook geen kwaad, als ze maar wel even lekker buitenkomt en goed verzorgd is.

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:43

Als ik ziek ben, ben ik thuis (dus ook niet op werk, bij vrienden, of iets dergelijks). Dan laten de eigenaren hem door de bak gaan. Ik zit nu ook al weer een week met griep thuis en dus heeft hij al een week niet 'gewerkt'. Als ik dan weer beter ben pak ik het rustig weer op en bouw ik het op. 't Is erg klote, maar ik heb een zwak gestel en als ik niet netjes uitziek zit ik straks 3 weken ziek thuis en daar heeft hij helemaal niks aan.

Als ik niet lekker in mijn vel zit probeer ik op ontspanning te rijden, of ga ik longeren of tikkertje doen, iets waarbij hij wel werkt, maar ik geen dingen ga proberen te leren, maar puur het rustige gevoel in mezelf zoek (9 van de 10 keer zit ik daarna ook beter in mijn vel). Vroeger had ik dan nog wel eens de neiging me schuldig te gaan voelen omdat ik dan niet kon rijden en ik moest het wel kunnen, en zoals boven genoemd, de druk die ik dan op mezelf legde kwam ook over op mijn paard en daar werden we allebei niet beter van.
En inderdaad, als ik lekker in mijn vel zit, leren we het meest.

Maar nu hoop ik vooral dat ik snel weer beter ben, want ik voel me wel altijd hardstikke schuldig tegenover mijn vriendje!!!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:45

ik ga altijd gewoon rijden, alleen als ik me nie happy voel doe ik alleen wat stap, draf en galop, heel basis nix ingewikkelds, omdat dat toch gaat mislukken en die frustraties zijn niet erg leuk voor je paard

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:52

dat ligt er bij mij een beetje aan..
als ik al een tijd niet gereden heb meestal wel!
maar als ik de dag er voor bijvoorbeeld nog gereden heb niet..
dan zou ik dr wel longeren ofzo..

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:56

Meestal rijd ik altijd door, tenzij ik echt ziek ben of erge last heb van de maandelijkse vrouwenkwaal dan longeer ik of doe helemaal niks.

Ik rijd recreatief dus dat scheelt ook wel iets ik kan iets makkelijker mn paard stil laten staan, toen ik nog wedstr reed reed ik altijd, zelfs met gekneusde enkel of gebroken pols, 41 gr koorts heb het allemaal gedaan, dan at ik een paar paracetamolletjes en ging vaak wel redelijk.

Als ik nu weer zou startten met wedstr zou ik denk ik minder ver gaan, achteraf gezien ging ik imo tever, maar als je fanatiek bent ga je soms over je eigen grenzen heen.
Dan denk je achteraf pas, "Oei dat had ik beter niet kunnen doen".

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:57

Citaat:
Met verkoudheid en ook bij griep ga ik gewoon naar mijn paard. Afhankelijk hoe ik me dan voel wordt het longeren of rijden. Voor mij is het ook een fijne afleiding als je al niet lekker bent, om lekker te tutten met je paard.


Idem bij mij Lachen Ik ga in ieder geval altijd naar mijn paard toe, ookal voel ik me behoorlijk beroerd. Ik bekijk dan op stal hoe ik me voel en of ik al dan niet ga rijden. Gelukkig is het me nog nooit overkomen dat ik zo ziek was dat ik echt niet kon gaan

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:57

Nu ben ik eigenlijk nooit echt ziek *klopt af*. Soms als ik wel wat 'onder de maat' ben dan kijk ik of ik iets leuks kan gaan doen (buitenritje) of anders even longeren.

Als ik toch besluit in de bak te gaan rijden dan neem ik mezelf voor om tevreden te zijn met heel weinig. En dat werkt goed Haha!.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:59

als ik me echt beroerd voel ga ik zowiezo niet rijden aangezien dat dan toch niets wordt. Ik wil meestal wel even naar de paarden toe, gewoon ook om er even uit te zijn enzo. Maar rijden laat ik in principe als ik me niet lekker voel

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:01

Meestal rijd ik gewoon door, is ook niet altijd goed, krijg je verkeerde dingen van!
Als ik me echt bagger voel en amper vooruit kom rijd ik wellis een keertje niet maar komt niet vaak voor!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:03

als ik me ziek voel, rijd ik niet. daar help ik mijn gezondheid niet mee en Prisca wordt er ook niet blij van.

Als ik me niet lekker voel, omdat er iets gebeurt is of ik wat anders in mijn hoofd heb rijd ik zeker wel. het helpt me dan mijn hoofd "leeg" te maken. Heerlijk vind ik het dan om te rijden. Lekker uitwaaien en me alleen bezig houden met haar. meestal galopeer ik dan wat langer en mag ze lekker hard. Prisca blij want dat vindt ze heerlijk en ik een stukje blijer...

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:06

Ik rijd alleen als k zin heb.. dus als k me niet lekker voel heb k meestal ook geen zin om te rijd.. Soms wel en dan ga k ook gewoon rijden.. Anders longeer k haar..

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:07

Ik probeer niet te rijden als ik niet lekker ben maar een andere vorm van beweging te geven op dat moment.
Ik weet dat mijn gedultjes dan snel op zijn en dat is niet bevoordelijk en eerlijk voor mijn paard. Hij loopt nu nog op het land maar in de winter wil ik dat hij iedere dag beweegt..
Gisteravond had ik knallende koppijn die gelukkig wegtrok toen ik op stal kwam..
Heb toen wel gereden.. Longeren is even geen optie bij ons door blesure paard en een onbegaanbare kraal..
Maar gelukkig heb ik mijn gedult weten te bewaren en heb ik heerlijk gereden.. Lachen Het kan dus ook wel eens heel fijn zijn ..

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:25

Ik reed meestal wel, of ik ging longeren, maar vaak reed ik wel of ik ging het gewoon proberen en als het dan echt niet ging, dan gooide ik haar los, of diegene waar ik haar mee leasde ging erop, zodat ze toch nog beweging had..