middel tegen luizen en luizeneitjes???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

middel tegen luizen en luizeneitjes???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 22:40

weet er iemand een goed middel tegen luizen en luizen eitjes
mijn pony had dus luizen en nu zitten er op zen hoofd en opzen nek onder zen manen duzende eitjes
kan ik speciaal spul hiervoor bij de dierenarts halen, shampoo of iets dergelijks wat heel goed helpt, of weten jullie iets wat ook helpt

groetjes monica


Tes82

Berichten: 720
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 22:46

ik had dus vroeger een pony en die had daar ook vaak last van, toen heb ik schapenzeep gekocht, gewoon bij de agrarische cooperatie, dat hielp heel erg goed
succes ermee

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 22:59

Isabeau heeft 2x luizen gehad. De eerste x heb ik het behandeld met BODIP, kan je bij de dierenwinkel kopen, is een middel tegen luizen bij dwergkonijnen. Best agressief maar werkt als een trein. Niet nadelig voor je pony.

De 2e x heb ik van de VA een spulletje gehad waar ik haar 2x mee moest wassen terwijl het met de Bodip in 1x weg was.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 23:06

kun je dat ook bij een boerenbond ofzo kopen??
geloof elders in het land de welkoop
en is dat duur die schapenzeep??
en die bodip kan ik dat ook op zen hoofd gebruiken dan want daar zitten ze vooral en op zen nek??
eten vliegen trouwens ook die eitjes op want zen hoofd zit elke keer vol met vliegen??
groetjes monica

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 23:11

vragen naar sebacil van de dierenarts(ook te koop op www.agradi.nl),oplossen 10 ml in 10 liter water ,hiermee je paard volledig van top tot teen wassen en na 10 dagen herhalen voor uitkomende neten
gegarandeerd succes ,je ziet ze er gewoon afvallen!!
stink wel vies trouwens dat spul
minder agressief en ook te gebruiken zijn goede vlooienschampoo's voor honden maar in erge gevallen werkt sebacil toch het beste vind ik

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 00:42

tina schreef:
vragen naar sebacil van de dierenarts(



Dat middel bedoelde ik, dat heb ik de 2e x van de VA gehad!

En ik denk dat ze Bodip wel hebben bij de BB.
Maar als je sebacil zo kan kopen zou ik daar voor gaan, dat is -ik dacht- oa speciaal voor paarden.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 01:13

Ik zou zeker voor Sebacil gaan, dat is er speciaal voor en speciaal voor paarden. Er staat precies op hoe je het moet verdunnen, dus dat kan niet missen. Denk ook aan je borstel en eventueel je dekken, je halster(s) en je halstertouwen. Het is erg hardnekkig als je het niet goed aan pakt en kijk ook de andere paarden/pony's na die bij je pony kunnen komen. Je schabrak ook wassen, in de wasmachine en je hoofdstel met zadelzeep reinigen. Let er ook op, dat je je hele pony er goed mee wast en als hij veel haren aan de benen heeft, daar ook goed wassen. Niet daarna afspoelen en dan moet het met twee keer wassen helemaal over zijn, zoals Tina al zei: Na 10 dagen herhalen. Succes er mee!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bente_sat, GoogleAdsense, ingetje3012, Knoek, LesleyAnne, sunny43 en 73 bezoekers