NRPS of Welsh K

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

NRPS of Welsh K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 21:38

Het begint zo langzamerhand hoog te tijd te worden om een definitieve keuze voor een hengst te maken. Ik wil mijn Welsh K merrie namelijk laten dekken. Zij heeft als vader Limbra's Soivny v. Naivni en de moeder is Spring girl v. Arendbergs summer boy.

Inmiddels ben ik erachter dat er een paar leuke hengsten in de buurt staan maar niet allemaal zijn ze Welsh erkend. Sommigen zijn NRPS. Er is er één van het NRPS die ik wel bijzonder leuk vind namelijk Vitano. Maar ook de Welsh K Blakt's Jordi lijkt me een goede match met mijn merrie.

Ik zit nu enorm te twijfelen of ik het gewoon bij Welsh K moet houden of toch een NRPS-hengst zal kiezen. Dan zal ik mijn merrie ook in het NRPS-stamboek moeten laten opnemen want ik wil wel papieren bij het veulen.

Wie heeft goede raad?



MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 22:07

Ik zie hier de hengst Vitano op de lijst staan van door het welsh stamboek erkende hengsten.
Er staat verder niet veel info bij, bruin en eigenaar/dekstation Van Mierlo, Koningslust.
Dus of het dezelfde hengst is Verward
(ik ben niet zo thuis in de welsh K)

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 22:28

Dat is dezelfde inderdaad, maar zijn veulens kunnen alleen in het halfbloed Welsh register worden opgenomen volgens de folder van van Mierlo.

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:32

Vitano is bij het welsh erkend
hier is wat informatie

Vader is Vita Nova's Hanasse keur en prestatie hengst.
Nrps hengst
welsh erkend
geboren in 1995
kleur bruin
stokmaat 1.47

Deze zeer chique NRPS-hengst is ook erkend door het welsh stamboek. De vader is de keur-prestatie hengst Vita Nova's Hanassie. Dit is op zijn beurt weer een zoon van de invloedrijke Downland Folkore uit de keur,preferente Vita Nova's Sopraan (vader Conquistador). Deze bloedlijnen staan garant voor succesvolle sportpony's . De hengst is schitterend van type. De stap is goed. In draf heeft de hengst veel zelfhouding en een goed ondertredend achterbeen. Hij kan zeer goed springen. Zijn eerste tweee jaarggangen veulens steelden de show op de keuringen afgelopen jaar. Zowel in type en bewegen blonken zij uit. Vele 1e premies en kampioenslinten werden dan ook op de provinciale keuringen en nationale keuringen behaald

Staat ter dekking bij Hengstenhouderij B. van Mierlo in Koningslust
groetjes sarah

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 00:24

Het belangrijkste is welke hengst het best bij jou merrie past, en waarvan JIJ zegt: JA! Dat is hem!

Aangezien jou merrie ook Arabisch bloed heeft, past ze natuurlijk heel goed in het beeld van een NRPS'er.

Wat papier betreft? Volgens mij scheelt de "waarde" van het veulen niet veel tussen de beide stamboeken.

Laat je weten voor welke je uiteindelijk kiest?

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 14:59

Dat stukje staat inderdaad in de hengstenfolder maar helemaal achterin staat vervolgens dat nakomelingen alleen in het halfbloed Welsh register geregistreerd kunnen worden Verward

Eigenlijk vind ik ze allebei wel bij mijn pony passen maar ik ben niet zo heel erg thuis in de Welshfokkerij (beter gezegd, helemaal niet) en dat maakt het wat lastiger.

Ik wil binnenkort de hengsten in levende lijve gaan bekijken, misschien dat de keus dan gemakkelijker wordt.
Ik laat het zeker horen!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 20:40

duh welsh K natuurlijk! je wilt toch een fatsoenlijk papier en het is een welsh merrie... laat dat nou niet verpesten door er een nrps'er op te zetten!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 94 bezoekers